דרכים לשמירה על עור הפנים

הפנים שלנו הן כרטיס הביקור הבולט ביותר, ועל כן כדאי להשקיע בטיפוחן – ואכן רוב בני האדם מחפשים את הדרך הטובה ביותר לשמור על עור הפנים רענן, גמיש, נקי ובריא. הנה מגוון דרכים לעשות זאת:

תזונה ותוספים

מחקרים רבים מצאו קשר הדוק בין מראה עור הפנים לבין ויטמינים ומינרלים שונים, כשהחשובים ביותר הם ליקופן, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין B5 (חומצה פנטטונית) ואבץ. גם לחומצות השומן אומגה 3 ו-GLA תפקיד נכבד בשמירה על פנים זוהרות ומתוחות, וכך גם לסיבים התזונתיים. תוסף נוסף שמסייע בהשבת החיים והחיוניות לעור הוא קולגן.

את כל אלה ניתן לקבל כמובן מתזונה מאוזנת ובפרט כזו הכוללת פירות הדר, פירות כתומים, ירקות כתומים, עלים ירוקים, עגבניות, פלפל אדום, אגוזים, גרעיני דלעת, גרגרי חומוס, דגנים מלאים, שמן זית וגם לדגים תרומה ליופיין של הפנים. חומר חיוני נוסף הוא פיקנוגנול, שמגיע כתוסף תזונה.

תרגילי התעמלות

עוד דרך לשמור על עור הפנים היא לבצע תרגילים מיוחדים לשם כך.

מדובר בתרגילים פשוטים, שלא מצריכים ציוד מיוחד וגם לא "גוזלים" יותר מכמה שניות בכל פעם. למשל: להניח את שתי הידיים משני צידי הלסת ולהחליק אותן 3 פעמים לאורכה של הלסת, או להניח אצבע ואמה (של אותה יד) במרכזו של הסנטר, למתוח את העור בתנועה איטית לעבר אותו צד מספר פעמים ולאחר מכן לעבור ליד השנייה ולצד השני של הסנטר.

קרמים

הקוסמטיקה והכימיה לא מפסיקות להתעדכן ולהשתכלל ולספק לנו עוד ועוד מוצרים שמטרתם שמירה על עור הפנים.

הקרמים השונים מכילים את אותם ויטמינים ומינרלים שאנחנו יכולים לקבל גם דרך המזון שאנחנו אוכלים, אולם מאחר שהם מכילים גם חומרים נוספים ובנוסף נספגים ישירות בעור הפנים הרי שיש להם תרומה בלתי מבוטלת להעצמת החיוניות של הפנים.

חשוב להתאים את סוג הקרם למאפייני עור הפנים (למשל קרם לעור יבש, או קרם לעור שמנוני) ועוד כדאי להשתמש גם בקרם ללילה כדי לאפשר לו לשקם במהלך השינה את הנזקים שגורמים המתח היומיומי, זיהום האוויר ושאר מזיקים לעור הפנים.

מים

הקפדה על שתיית כמות המים המומלצת (10-12 כוסות ליום) שומרת על עור הפנים לח, והלחות מגנה עליו. בנוסף המים מסלקים רעלים שונים ומסייעים לתהליך החיוני של חילוף חומרים, כך שבמקביל לכל הדרכים הקודמות חשוב מאוד לא לשכוח לשתות מים.

 

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …