פגמים בעור

6 שאלות שחשוב לשאול על פיגמנטציה

1. מה זה בכלל פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא בעיה אסתטית. היא שם כולל לכתמים של פיגמנטים כהים יותר, שנוצרו במהלך השנים על העור. פיגמנטציה "תורמת" למראה עור מבוגר, בולטת, ולעיתים קשה להסתירה.

2. איך נוצרת פיגמנטציה בעור?

בעור שלנו שוכנים תאים הנקראים מלנוציטים. תאים אלה ממוקמים בין השכבה העליונה של העור, האפידרמיס, לבין השכבה האמצעית, הדרמיס. בכל פעם שאנחנו נחשפים לשמש, "שולחים" המלנוציטים פיגמנט אל השכבה העליונה של העור. פיגמנט זה נקרא מלנין. המלנין נשלח אל פני העור על מנת ליצור עליו "שכבת מגן" כהה, שתסייע לעור בהגנה נגד השמש.

היום כבר ידוע, שחשיפות ממושכות לשמש משפיעות על עורנו לטווח הארוך. קרני השמש מזרזות את הזדקנות העור, ובנוסף- פיזור לא אחיד של הפיגמנטים גורם להיווצרות כתמי פיגמנטציה, שצצים באופן מיידי או לעיתים לאחר שנים.

3. מה הסיבה שבסביבות גיל 40 מתגלים לעין כתמים, ש"לא היו שם קודם"?

כשאנו צעירים, עור הפנים שלנו מוצק, עבה וגמיש. ייתכן והמלנין מתפזר באופן לא אחיד, אך הדבר לא תמיד נראה לעין. בסביבות גיל 40 העור הופך דק יותר, ומאבד ממוצקותו באופן משמעותי. או אז מתגלים הכתמים.

4. איך מטפלים בפיגמנטציה?

קיימים פתרונות דרמטולוגיים רבים המיועדים להבהרה והפחתת עוצמת הפיגמנטציה, המתבצעים אצל רופאי עור, קוסמטיקאיות ואפילו מנתחים: פילינג כימי עמוק, פילינג בלייזר, טיפולי אינפרא אדום/IPL, פילינג שטחי ועוד.

עולם הקוסמטיקה לא נשאר מאחור ומציע מוצרים אפקטיביים לטיפול בפיגמנטציה. מוצרים אלה עושים שימוש בויטמינים וחומצות בעלות יכולות קילוף והסרה של שכבות עור.

5. האם באמת חשוב להקפיד על טיפול משולב יום+לילה?

במהלך היום אנו נחשפים מדי פעם לשמש. טיפול הולם בפיגמנטציה חייב לכלול מקדם הגנה, על מנת למנוע היווצרות מראה כתמים חדשים, ומניעת התחזקותם של מראה הכתמים הקיימים. קרם היום יכלול, מלבד SPF25 מרכיבים פעילים אך עדינים יותר, שימשיכו את הטיפול בפיגמנטציה גם במהלך היום, אך לא יגיעו לרמת קילוף גבוהה.

בלילה, במהלך השינה, העור מתפנה לנשום ולהתחדש והספיגה שלו טובה פי שניים מאשר ביום. זהו זמן אידיאלי לשימוש ברכיבים בעלי יכולות הקילוף וההסרה. לכן, קרם הלילה יכיל חומרים פעילים יותר.

6. איך המוצרים החדשים מסדרת לייזר מטפלים בפיגמנטציה?

לוריאל פריז משיק קרם לטיפול יום וג'ל פעיל לקילוף ללילה, המטפלים בפיגמנטציה ובקמטים.

מוצרים חדשים אלה הושקו הודות לפריצת דרך משמעותית ועשרות שנות מחקר, אשר הולידו פורמולות יעילות, הכוללות רכיבים כגון פרו-קסילן (פטנט רשום של לוריאל פריז) לטיפול בקמטים ומיצוק העור,  L Niacide יחד עם SPF25 בקרם היום וחומצה אלפא-הידרוקסית בג'ל הלילה לטיפול בפיגמנטציה.

קרם היום והג'ל הפעיל לקילוף ללילה מיועדים לשימוש יומיומי. עם השלמת טיפול משולב של כ-4 שבועות, עורך ייראה מואר יותר, אחיד יותר במרקמו, עוצמת הכתמים תפחת משמעותית ביחס לגוון העור. התוצאות של טיפול משולב כזה כה עוצמתיות, עד שהן נבדקו מול 3 טיפול אינפרא אדום (IPL).
קרדיט : עדי פרג'י – מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …