7 דברים שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע

אתם מוכנים נפשית לכאב שתחושו בזמן קעקוע אבל ייתכן שישנן לקעקוע עוד כמה השלכות בלתי צפויות אחרות. מחקר בכתב העת Contact Dermatitis מצא כי 10% מבעלי הקעקועים חוו תגובו שליליות כגרד, נפיחות והחלמה איטית. בנוסף להם, 6% דיווחו על תגובה כרונית שנמשכה יותר מ-4 חודשים.

התגובות הינן בלתי צפויות, אבל מעט ידע יכול לסייע לך במניעת חלק רציני מאי הנוחות ולעיתים מההשלכות. ריכזנו כאן 7 נקודות שיש לשקול לפני שמתקעקעים.

1) מצב העור שלך עלול לקלקל את הקעקוע

מחלות עור, כפסוריאזיס ואקזמה, עלולות לגרום לבעיות חמורות. "חולים עם פסוריאזיס נמצאים בסיכון ללקות בתופעת קובנר (Koebner phenomenon), שבה אתה יכול ללקות ביותר פסוריאזיס באזורים שבהם ישנה טראומה לעור", אומרת מחברת מחקר מארי לז'ה, MD, Ph.D. ורופאת עור ב- New York University Langone Medical Center.

"מלבד אי הנוחות במצב, התפתחות נגעים חדשים וקשקשים עלולה לחבל במראה הקעקוע עצמו ולפעמים לטווח הרחוק" היא מוסיפה.

אנשים עם אקזמה, לעומת זאת, נוטים להיות בעלי עור סופר-רגיש לדברים כמו טראומה או גירוי, היא אומרת. כך שזה לגמרי אפשרי שקעקוע יוביל לתגובה אלרגית.

2) תרופות מסוימות עלולות להגביר את סיכוני הזיהום שלך

קעקוע מגביר הסיכון לזיהום שלך, כך שאנשים עם מערכת חיסונית רגישה צריכים להיות זהירים במיוחד, אומרת ד"ר ז'ה. הכוונה היא לאלה הנוטלים תרופות המדכאות את מערכת החיסון כמו אלה המשמשות לטיפול בסרטן, דלקת מפרקים שגרונית, טרשת נפוצה, זאבת, או מחלת קרוהן.

שיחה עם הרופא שלך עשויה גם להיות מוצדקת במקרים בהם אתה נוטל מדללי דם כאספירין או Plavix, שכן הם עלולים להשפיע על יכולת קרישת הדם של גופך. דווחו אף מקרים של החלמה לקויה והצטלקות במקרה של נטילת אקוטן או ראוקוטן (תרופות לטיפול באקנה), כך שזה עשוי להיות רעיון טוב לחכות לפחות 6 חודשים לאחר שתסיים את הטיפול כדי להתקעקע, אומרת ד"ר ז'ה.

3) הקעקוע שלך רגיש לשמש

עור מקועקע טרי רגיש במיוחד לשמש, רגישות זו נמשכת גם לאחר שהעור כבר נרפא במידה מסוימת. השפעת קרני UV על דיו הקעקוע עלולה ליצור תגובה כואבת ככוויות שמש, על פי האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה. זה יכול לקרות עם כל צבע דיו, אבל ההסתברות הבוהה ביותר היא אם הקעקוע שלך מכיל את הצבעים צהוב או אדום.

"באופן אידיאלי, מומלץ לבחור אזור שלעתים רחוקות נחשף לשמש או לחשוב כיצד תגן על הקעקוע במסנני קרינה בכל פעם שאתה יוצא החוצה", אומרת ד"ר ז'ה. ברור שקעקוע על הגב יותר קשה למרוח בעצמך בקרם הגנה.

כמו כן, קעקוע באזור מרובה שומות פרגמנטריות יקשה את זיהוי השינויים העשויים להצביע על סרטן העור.

4)קיטים לקעקוע – רק חד פעמיים

דרוש מאמן הקעקועים לפתוח את אריזת המחט מול עיניך. "כמעט כל דבר בסטודיו לקעקועים צריך להיות חד-פעמי, במיוחד אם מדובר במשהו שנוגע בעור שלך כמו המחטים," אומר מייק מרטין, נשיא Alliance of Professional Tattooists. מחטים מלוכלכות עלולות להעביר זיהומים חמורים כדלקת כבד ואיידס.

תוכל לדעת שסטודיו לקעקועים הוא המקום הנכון עבורך כאשר אתה חש בנוח לשאול המון שאלות. אחת מהן חשובה במיוחד: כיצד אתם מנקים כלים לשימוש חוזר?

סטודיו מכובד ישתמש בסטריליזטור אשר עושה שימוש בחום, קיטור ולחץ, כדי לחסל את כל החיידקים, אומר מרטין. בנוסף, ודא שהאמן משתמש בכפפות ומחליף אותן בכל פעם שהוא (או היא) נוגעים בכל אובייקט, מלבד העור שלך.

5)תהליך הקעקוע הינו כמו הליך רפואי

אתה לא היה מגיע לטיפול שורש או הסרת שומה שיכור ואתה לא צריך להגיע כך גם לקעקוע שלך. "האלכוהול משפיע על ההחלמה, הוא עלול לגרום לך לדמם יותר, ולהשפיע על היכולת שלך לשבת בשקט", אומר מרטין.

למעשה, חוקרים ב-Georgetown University Medical Center מצאו כי אפילו כמות מועטה, כשני משקאות, יכולה להשפיע על יכולת טסיות הדם שלך להתגבש, דבר החיוני לקרישת הדם.

"אני מייעץ ללקוחותי לישון היטב בלילה, לשתות מספיק ולאכול משהו כשעה לפני הקעקוע שלהם, כדי לעזור להם להישאר רגועים ולסייע לתהליך הריפוי", אומר מרטין.

6)גילוח עצמי איננו רעיון מוצלח

במידה והקעקוע שלך ממוקם באזור מכוסה שיער, תפוס מרחק מהתער או מסכין הגילוח.

"הרבה פעמים אנשים שמנסים לגלח את עצמם בעצמם עלולים לקרוע את פני השטח של העור, דבר אשר מגביר את הסיכון שלהם לזיהום ובעיות אחרות", אומר מרטין.

מקעקעים אמנים בסטודיו של מרטין משתמשים לעיתים בשילוב של מכונת גילוח וקוצץ שיער, על מנת להשיג את התוצאה הנכונה. "לרוב, למקעקע ניסיון רב יותר בהסרת השיער ממאשר לרוב הלקוחות", הוא מוסיף.

7)הטיפול שלאחר הקעקוע לא פחות חשוב

בקש את הוראות הטיפול עוד בטרם התחיל המקעקע את העבודה. בדרך זו, תוכל להכין את כל הדברים שתזדקק להם, כגון משחה אנטיבקטריאלית וקרם מראש. ציות להוראות של לאחר הטיפול יעזור לך לוודא כי הקעקוע שלך יחלים כפי שצריך, ואז גם ייראה בדיוק כמו שדמיינת.

לדוגמא, אף פעם לא לקלף את גלד הקעקוע כשהוא מתחיל בהחלמה, מאחר ודבר עלול להשפיע על הצבע. להשתמש רק בקרמים על בסיס מים או משום שמוצרים מבוססי נפט עלולים לגרום לדהיית הדיו.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …