7 דברים שלא ידעתם על פילאטיס

הנה מספר עובדות קצרות ומשעשעות שלא ידעתם על פילאטיס, מפי מאמנת הפילאטיס של הכוכבים, אליסה אונגרו.

שמו המקורי של הפילאטיס הוא Contrology

"ג'וזף פילאטיס, הוגה שיטת הפילאטיס, דגל בשליטה על כל הגוף בעת הפעילות הגופנית. התרגילים שתכנן התמקדו בשרירי הליבה "תחנת כוח" של הגוף (שרירי הבטן, רצפת האגן, הגב התחתון), ביישור נכון של עמוד השדרה ובמודעות לנשימה.

פילאטיס – חזרה למקור

הרצף המקורי של 34 התרגילים על המזרון, שהיוו את הבסיס לפילאטיס המודרני, עדיין מככבים במכונים רבים ברחבי העולם. פיתוחים אופנתיים כ- Yogalates ו- Piloxing (אגרוף פילאטיס) נחשבים לבני חלוף, בעוד תרגילים כמו The hundred, The roll-up, מתיחת רגל אחת ומתיחה כפולה ממשיכים להוות את הבסיס האמיתי של אימוני הפילאטיס.

ציוד ואבזור

מלבד תרגילי המזרן שלו, ג'וזף פילאטיס אהב גם לעצב ציוד וכך עיצב שורה ארוכה של אביזרים. הוא בנה את ה- Magic Circleהמקורי מחישוקי פלדה מסביב לחביות בירה. אביזריו האחרים כוללים את כיסא ה- Wunda, הגיליוטינה, מתקן עמוד השדרה ואת Ped-a-Pull. "אם אתם לא עובדים על אלה", אומרת אונגרו "אתם פשוט לא חווים את כל מה שיש לפילאטיס להציע".

פילאטיס ממשיך לעבוד עבורכם, גם כאשר אתם סיימתם

אימוני התנגדות, המהווים את המהות של אימוני הפילאטיס, הוכחו מדעית כמעצבי שרירים ומאיצי מטבוליזם לשריפת קלוריות לאורך כל היום. "אימוני קרדיו הם מעולים" מסבירה אונגרו, "אבל ברגע שאתם יורדים מהאופניים, אתם מפסיקים לשרוף קלוריות. בעוד שבפילאטיס, הגוף שלכם ממשיך לעשות זאת".

פילאטיס מערב באימון את כל השרירים והאיברים בגוף

"אני מבקשת מהמתאמנים שלי לבצע סריקת גוף, מכף רגל ועד ראש" אונגרו אומרת "בעוד הם מבצעים את ה-The hundred, אני שואלת "האם החזה שלכם מורם? האם שרירי הבטן שלכם מתוחים? האם הרגל שלכם מעורבת בתהליך? כל חלק בגוף שלכם משתתף בכל תרגיל פילאטיס. נראה כאילו ג'וזף פילאטיס היה מולטי-טסקר. בזמן האחרון אני מבקשת מהתלמידים שלי להחזיק את החזרות האחרונות שלהם, למשוך את התנועה האחרונה שלהם למשך שלוש שניות נוספות, כדי להפיק את המרב מהיכולות שלהם" ומוסיפה כי "כך אני יכולה להיות בטוחה שהגוף נהנה מכל יתרונות הפילאטיס עד תומם."

תפרי הבגד כמרקרים ליציבה נכונה

"אני אומרת למתאמנים ללבוש בגדי אימון בהם תפרים גלויים ובולטים. תפרי הבגד משמשים כמרקרים, המאפשרים לוודא כי הגוף מיושר כהלכה, לוודא שאינכם נשענים אחורה או קדימה יותר מידי."

סלבס מתרגלים פילאטיס

מדונה, אומה תורמן, קירה סדג'וויק, כריסטי טרלינגטון, שרה מישל גלר, קלייר דיינס, מולי סימס וראסל בראנד – כל אלה סומכים על אונגרו באימוני הפילאטיס שלהם.

 

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …