כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער לאחר הלידה

אם זו לידתך הראשונה, חברות ותיקות וודאי הזהירו אותך מהסווינגים המהירים במצבי הרוח, מהבעיות בהנקה, מהעייפות המתמדת, מהמריבות עם בן הזוג, מהמשקל העודף שנצמד אליך ומסרב לרדת… אבל, משום מה, הן שכחו להזהיר אותך מדבר נוסף, אולי בגלל שלא שמו אליו לב בעצמן – נשים לאחר לידה סובלות מנשירת שיער נוראית.

למה שערנו נושר לאחר הלידה?

יש לזה הסבר פיזיולוגי מפורט ומדויק (שבטח לא ינחם אותך כשאת מאבדת לאט לאט את הרעמה היפהפייה בה התהדרת בזמן ההיריון שלך, אבל, הוא חיוני לצורך הבנת הפתרון): בזמן ההיריון שלך, מערכות הגוף השונות פעלו במיטבן, בשל גל ההורמונים שהציף את גופך. כעת, לאחר הלידה, שוכך נחשול ההורמונים הגדול. דבר זה, בתוספת לחוסר שעות השינה, לתזונה לקויה (אין לך זמן או חשק לאכול) ולנדנדה של מצבי הרוח, מהווים מתכון בטוח לכך שבכל יום תגלי שיותר ויותר שערות עברו דירה מקרקפתך אל מברשת השיער שלך.

אם כן, אלה הן הסיבות לנשירה המוגברת שחוות נשים לאחר לידה. כעת, כיצד מתמודדים ופותרים אותן?

הקפידי על תזונה נכונה – כן, אין לך חשק או זמן לאכול, אנחנו יודעים. זה קורה בעיקר בחודשים הראשונים, כשאת מניקה ולוחות הזמנים של התינוק עדיין אינם קבועים. אבל את חייבת לדאוג לתזונה מאוזנת שכוללת פירות וירקות טריים, מיצי פירות וחומרים מזינים אחרים.

אל תפסיקי לקחת ויטמינים – אם בעת ההיריון נזקקת לויטמינים ותוספי תזונה נוספים, אל תפסיקי לקחת אותם מיד לאחר הלידה. את זקוקה להם כעת לא פחות מאז.

הקפידי לשתות הרבה – במידה ואת מניקה, את מאבדת נוזלים יותר מהרגיל, לכן, גבשי לעצמך "שגרת שתייה" יומית של מים והקפידי לעמוד בה.

הקפידי לנוח או לקחת פסקי זמן לעצמך ולבן הזוג שלך – אף תינוק לא נפגע מזה שהשאירו אותו עם סבא-סבתא לכמה שעות, לעומת זאת, הרבה הורים שלא עשו זאת, מצאו את עצמם מותשים וסחוטים.

אל תצבעי, תבהירי את שיערך, תחליקי או תסלסלי אותו – שימוש בחומרים כימיים חריפים (כצבעי שיער, מי חמצן וחומרי הסלסול וההחלקה), כמו גם שימוש באביזרים מחממים למיניהם, כאשר שיערך נמצא במצב פגיע כזה, איננו רעיון טוב. השתדלי לייבש את השיער באוויר הטבעי, להשתמש בשטיפות שיער (במקום צבעי שיער) וכן הלאה.

הקפידי לגזור קצוות מפוצלים ויבשים גם אם רובו של שיערך בריא, לקצוות מפוצלים ומתים יש השפעה על מראו הכללי. לכן, הקפידי לקצץ קצוות בכל עת שאת מרגישה שהם מופיעים.

הקפידי שלא להשתמש באופן קבוע במרכך שיער, אלא צמצמי את השימוש בו לאחת לכמה חפיפות – מרככי שיער יוצרים שכבה שומנית על הקרקפת ועל השערה. הם מונעים את יכולתה של הקרקפת לנשום וגורמים לשיער להיות "כבד" יותר למראה (ולכן, נפול יותר).

הקפידי על מסיכות שיער עדינות – כאשר את משתמשת במסכה לשיער, הקפידי להשתמש במסכות עם רכיבים עדינים או טבעיים, שלא יסבו לשיערך נזק נוסף. כמו במרככים, השתדלי לצמצם את השימוש במסכה למינימום האפשרי והקפידי למרוח אותן מהשורשים והלאה, ללא עור הקרקפת.

 

כדאי לבדוק גם

פתרונות לשיער דליל אצל גבר

מבחינת גברים רבים (ובעיקר – מבחינת נשים רבות), קרחת גברית יכולה להיחשב לאטרקטיבית או סקסית …

10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף …

כל הסיבות האפשריות לנשירת שיער – חלק ג'

לחלק א' של הכתבה. לחלק ב' של הכתבה. לעיתים, אנחנו יוצרים את הסיבות להתקרחות ולאובדן …