7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים?

התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, המכונה לעתים קרובות שיני חלב, נמצאת בקו החניכיים ומתחיל לבצבץ. בקיעת שיניים יכולה לגרום לחניכיים נפוחות, כואבות ורגישות.

בקיעת שיניים מתרחשת, אצל רוב התינוקות, בין הגילאים ארבעה לשבעה חודשים, אבל, במקרים מסוימים, שן ראשונה יכולה לבקוע מוקדם יותר או הרבה יותר מאוחר.

חלק מהתינוקות יצמיחו את שיניהם ללא כל סימנים של אי נוחות, עבור תינוקות אחרים, בקיעת שיניים עלולה להיות חוויה מלחיצה.

 

סימנים אפשריים של בקיעת שיניים:

  • ניג'וס בלתי פוסק
  • בכי
  • ריור
  • לעיסת צעצועים או ידיים
  • חום נמוך (3 מעלות) – אם לתינוק יש חום של מעל ל-38.3 מעלות, התייעצו עם רופא ילדים. אין זה סביר כי חום גבוה יותר הינו תוצאה של בקיעת השיניים, לכן, הדבר החכם והבטוח ביותר הוא לשאול את עצתו של רופא הילדים שלכם.

 

בקיעת שיניים והנקה

כשהתינוק מתחיל את בקיעת השיניים, זה עלול להציב בפניך מספר אתגרים בעת ההנקה. התינוק שלך עשוי לרצות לינוק בתדירות גבוהה יותר לצורך ההקלה על הכאב ותחושת הקרבה, או שחניכיו עלולים להיות כל כך נפוחים וכואבים שהוא יסרב לינוק. את עלולה לחוש בכאב בפטמות, מכיוון שהתינוק משתמש בשד שלך כנשכן להקלת כאב בקיעת השיניים שלו, ואת עלולה להיכנס לסטרס שיעצור את זרימת החלב, מתוך חשש משיניו הבוקעות של התינוק.

 

הנה שבעה טיפים שיעזרו לך לעבור את שלב בקיעת השיניים:

  1. תני לתינוקך משהו ללעוס לפני ואחרי ההנקות – צעצועי נשיכה, טבעות מקוררות או אפילו מטלית נקייה קרה ורטובה, יכולים לספק לחניכי התינוק המגורות והדואבות מעט הקלה.
  2. שטפי את ידיך היטב ועסי את חניכי התינוק – עסי בעדינות עם האצבע לפני שאת מתחילה בהנקה.
  3. תרופות לשיכוך כאבים – שאלי את רופא הילדים האם את יכולה לתת מעט פרצטמול או איבופרופן לתינוקך. כאשר הם ניתנים 30 דקות לפני ההנקה, הם עשויים להפחית מעט את הכאב הנובע מבקיעת שיניים.
  4. שני את תנוחת ההנקה אם הפטמות שלך כואבות – אבל הקפידי לוודא כי תינוקך תופס את השד בפיו בצורה נכונה שתאפשר לו לינוק היטב.
  5. אם התינוק שלך מסרב לינוק – המשיכי להציע את השד שלך, אבל אל תכריחי אותו לינוק. סירוב מסוג כזה, בדרך כלל, לא נמשך זמן רב. בינתיים, שאבי את החלב כדי לשמור על אספקת החלב שלך. אם התינוק מוכן לינוק/לשתות את החלב השאוב שלך, תוכלי לתת לו אותו בבקבוק יניקה או בכוס.
  6. ללא תרופות אלחוש – אל תשתמשי בשום תרופות אלחוש על חניכיו של תינוקך מבלי להתייעץ עם רופא הילדים לפני כן – ג'ל או קרם מאלחש עלולים להשפיע על פיו של התינוק שלך ועל היכולת שלו לינוק. הם עלולים להפוך את ההנקה לקשה יותר אפילו ממה שהיא כרגע.
  7. פני ליועצת הנקה – אם את מתקשה בהנקה בעת שתינוקך מצמיח שיניים, אם יש לך שאלות או חששות, או אם את זקוקה לעזרה, שוחחי עם הרופא שלך או פני ליועצת הנקה. קבוצת הנקה מקומית אף יכולה להיות מקור מצוין של מידע ותמיכה.

 

האם יש לגמול את התינוק מההנקה לאחר ששיניו בקעו?

נשים רבות חוששות כי ברגע שתינוק מצמיח שיניים, הוא עלול להתחיל לנשוך במהלך הנקה. אמנם, בשלב זה או אחר, תינוקך עשוי לנסות להשתמש בפטמות שלך בתור נשכן, אולם, רוב הזמן ניתן להניק גם בעת בקיעת שיניים ולאחריהן, ללא בעיות רבות, כך שאין צורך לגמול את התינוק רק מכיוון שהוא החל להצמיח שיניים.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …

הצילו: איך בוחרים בקבוק לתינוק?

זו אולי נראית משימה פשוטה למדיי, אבל כשיש כל כך הרבה אופציות על המדפים, בחירת …