מיתוסים ועובדות על צלוליטיס

מה אתם באמת צריכים לדעת על הגומות המתסכלות אלה? ארבעה מיתוסים וארבע עובדות על "עור התפוז" שעושה לכולנו עור ברווז 🙂

 

צלוליטיס נוצר על ידי רעלים בגוף – מיתוס

מספר תכשירים ללא מרשם מתיימרים לסייע לסלק זיהומים ורעלים מהגוף. אבל לא ליעילותם ולא לטענותיהם לגבי הגורם לצלוליטיס, יש סימוכין מדעי. במקום זאת, צלוליטיס מתרחש כאשר משקעי שומן תת עוריים מתחילים להידחף דרך שכבות של סיבי קולגן או רקמת חיבור מתחת לעור (לעתים קרובות בישבן ובאזורי ירך, זרועות, בטן, ובנקודות בעייתיות אחרות). רקמת החיבור עלולה להיחלש על ידי הורמונים, חוסר פעילות גופנית או טונוס שרירים נמוך, עודף שומן וסירקולציה לוקה בחסר. אבל המצב אינו נגרם על ידי "רעלים".

 

אימוני קרדיו הם הטובים ביותר להפחתת צלוליטיס – מיתוס

ריצה או צורות אחרות של פעילות אירובית יכולות לעזור לשמור על משקל, ויכולים להפחית את מראה הגומות ושקעים הנוצר על ידי הצלוליטיס, אבל כדי באמת להחליק את העור שלכם, אתם חייבים אימוני כוח. במחקר שבוצע על ידי חוקרים ב-South Shore YMCA in Quincy, עולה כי מבוגרים שעשו שלושה אימונים אירוביים, 30 דקות בכל שבוע, במשך שמונה שבועות, איבדו שני קילוגרמים ממשקלם, אבל לא צברו שרירים וחוו רק מעט שיפור במצב הצלוליטיס. לעומת זאת, כאשר שילבו 15 דקות של פעילות אירובית עם 15 דקות של אימוני כוח, שלוש פעמים בשבוע, הם איבדו 10 קילו של שומן, הוסיפו שני קילו של שרירים, וראו שיפור כללי יותר במצב הגוף.

 

קרמים למיצוק עור יכולים לרפא צלוליטיס – מיתוס

למרות כל מה שאתם קוראים על התוויות שלהם, משחות ללא מרשם ואפילו כאלה עם מרשם, אינן מסוגלות להפחית את הצלוליט לצמיתות. מחקרים מצאו, עם זאת, כי מוצרים המכילים רטינואידים (רטינול) עשויים לספק אפקט זמני על ידי עיבויו של העור, שיכול לעזור בהסוואת בליטות הצלוליט. יש ראיות מסוימות כי קרמים או פילינג המכילים רכיבים ממריצים, כמו קפאין, ג'ינג'ר, תה ירוק או שחור, עשויים גם הם לסייע על ידי שיפור זרימת הדם ופירוק מאגרי השומן התאים.

 

שאיבת שומן תגרום לרגליים (או זרועות, או בטן) להיראות טוב יותר – מיתוס

אם צלוליטיס הוא הבעיה שלך, שאיבת שומן אינה הפתרון לכך. למעשה, ההליך הקוסמטי אפילו עלול לגרום לפיזור השומן באופן לא אחיד, מה שיחמיר עוד יותר את מראהו החיצוני.

 

נשים סובלות יותר מצלוליטיס מאשר גברים – עובדה

נשים נוטות לצבור יותר שומן סביב המותניים והירכיים שלהן. יש לנו גם פחות תמיכת רקמת חיבור המחזיקה את הכול במקום. עם זאת, ההערכה היא, כי כ-10% מהגברים סובלים מצלוליטיס.

 

צלוליט מחמיר עם הגיל – עובדה

הורמונים אף הם משחקים תפקיד בנושא הצלוליט: ככל שאנחנו מזקינים, גופנו מייצר פחות אסטרוגן, הורמון המסייע לשמור על כלי הדם. פחות אסטרוגן פירושו סירקולציה איטית יותר, ירידה בייצור קולגן חדש וכן פגיעות גוברת של רקמת חיבור מבוגרת.

 

צלוליט יכול להיות בגנים שלך – עובדה

זה נכון, צלוליטיס הוא עניין תורשתי, אם אמא וסבתא שלך סבלו מצלוליטיס, יש לך סיכוי טוב יותר שהתופעה תעבור בירושה. למעשה, ישנה אפילו בדיקה גנטית שיכולה לומר לך אם יש לך נטייה גנטית לצלוליטיס אבל, בהתחשב בעובדה שרוב הנשים ממילא תפתחנה צלוליטיס בחייהן, אין טעם לטרוח לבצע בדיקה כזו. גם אם איתרע מזלך, תוכלי להתעודד: גנטיקה היא רק חלק אחד קטן בפאזל של הצלוליטיס; גורמים כמו תזונה, פעילות גופנית ושמירה על משקל בריא גם הם משחקים תפקיד.

 

פעילות גופנית יכולה להפחית את מראה הצלוליט – עובדה

אמנם גם תרגול פעילות גופני סדיר לא יכול לרפא צלוליטיס, אבל, במקרים רבים הוא יכול לעזור למנוע או להפחית את הנראות שלו. צלוליט מתרחש כאשר סיבי חיבור מתחת לעור נחלשים או מאבדים את האלסטיות שלהם, מיצוק האזורים אלה (בנוסף לשריפת שומן עודף) עשוי לעזור.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …