איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות האינטלקטואלית של ילדכם. את האישור לכך נותנים מומחים להתפתחות הילד וחוקרי מוח האדם. זהו השלב שבו המוח מתפתח הכי מהר. אם כן, איך תוכלו לעזור לילדכם לפתח יכולות אינטלקטואליות שישפיעו עליו בבגרותו?

הנה כמה מההצעות (המגובות במדע ותצפיות על ידי מומחים לילדים), שיסייעו להתפתחות האינטלקטואלית של הילד שלכם ויעזרו לו לגדול חכם יותר:

התחילו מוקדם ככל האפשר – על פי מחקר שנערך על ידי רונלד פרגוסון, מנהל Achievement Gap Initiative באוניברסיטת הרווארד, התחלת הלמידה צריכה להתחיל כבר בעריסה. הוא ממליץ על הפעילויות הבאות לצורך עידוד התפתחות הילד בגיל הרך: מקסמו את ההקשבה וההיענות האוהבת לילד וצמצמו מתחים, דברו איתו, שירו לו שירי משחק, גרו אותו באמצעות משחקי מספרים, כל מה שמאפשר עידוד היכולות וטיפוח אהבת הלימוד.

קראו ספרים יחד עם הילד – התחילו לקרוא לו, גם אם הוא אינו מבין את המילים. פעילות כזו נותנת לו יתרון בפיתוח כישורי שפה. ילדים שמבוגרים קראו להם כצעירים, נוטים יותר לפתח עניין לכל החיים בקריאה, להצליח בלימודים ולהצליח בחייהם הבוגרים. קריאת ספרים היא אחת הפעילות החשובה ביותר שיוצרת ילדים חכמים.

דברו עם הילד – הדבר מפתח את כושר הביטוי של ​​ילדכם. כמו כן, הקשיבו לילדכם כאשר הוא מתחיל לדבר. זה יעודד אותו במאמציו לתקשר ויפתח את יכולותיו הוורבאליות.

צרו אינטראקציה עם ילדכם, שחקו איתו וגירמו לו להרגיש אהוב – מדענים הבחינו כי מוחם של תינוקות שלא היו מחובקים, ולא נוצרה איתם אינטראקציה היה פחות מפותח (פיזית) ממוחם של ילדים שזכו לכך. מצד שני, מחקרים רבים הראו כי ליצירת אינטראקציה פיזית אוהבת ולמשחק עם הילד, ישנה השפעה חזקה על פיתוח האינטליגנציה שלו. הקשר האוהב הנוצר ביניכם לבין ילדכם והאינטראקציה אחד-על-אחד שלכם איתו מספק לו את הבסיס למיומנויות החשיבה שלו בהמשך חייו.

הצעצועים הטובים ביותר עבור ילדכם אינם בהכרח היקרים יותר – בחרו צעצועים שניתן לשחק בהם ביותר מדרך אחת, מאחר שאלה הם הצעצועים המאפשרים לילדכם להשתעשע בדרכים שונות בעזרת דמיונו.

עודדו את אהבת הקריאה של ילדכם – האהבה לקריאה טומנת בחובה יתרונות רבים לילדכם. זוהי אחת התכונות החשובות ביותר שתוכלו לפתח בילדכם כדי לאפשר לו להפוך לאדם חכם. קריאת מעוררת את התיאבון של ילדכם לעוד ידע. ככל שהילד לומד מקריאה, כך רוצה לדעת עוד יותר. על ידי הנחלת אהבת הקריאה בשלב מוקדם בחייו, יוכל הילד לתפוש את המורכבות שבמתמטיקה, מדע, היסטוריה, הנדסה, מכניקה, מדעי מדינה, וכל ידע אחר הדרושים לחיים פרודוקטיביים.

עודדו את ילדכם לשחק – כאשר ילד משחק, הוא יוצר את בסיס הכישורים האינטלקטואליים, החברתיים, הפיסיים והרגשיים שלו. כשהוא משחק עם ילדים אחרים, הוא לומד לשלב ולחלוק את הרעיונות והרגשות שלו, יחד עם חוויות ודעות של ילדים אחרים.

עודדו את ילדכם לעסוק בפעילות גופנית – פעילות גופנית לא רק הופכת את הילד לחזק יותר, היא גם הופכת אותו לחכם! פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם למוח ובונה תאי מוח חדשים. למרות שפעילות גופנית משפיעה גם על בריאותם הנפשית של מבוגרים, ומומלצת בכל גיל, בילדות היא הכרחית מאחר שיש לה השפעה לטווח ארוך יותר על המוח המתפתח של הילד.

כדאי לבדוק גם

טיפים למשחק עם התינוק שלך

נסו עצות אלו בפעם הבאה שאתם משחקים עם ילדיכם וראו כיצד האינטראקציות הפשוטות ביותר מעודדות …

איך להפוך לרץ מרתון בשישה חודשים בלבד

לאלו מכם אשר רוצים להגשים את החלום ולהירשם לריצת מרתון: באפשרותכם לעשות זאת בעזרת ראייה …

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …