4 סימנים שהתינוק שלך בריא

האם אתם תוהים אם ילדכם אוכל מספיק, ישן מספיק, נמצא על מסלול ההתפתחות הבריא והמתאים לגילו? גם אם אתם חשים שאינכם יודע דבר וחצי דבר על תינוקות, אחרי כמה שבועות עם תינוק קטן משלכם, אתם מתחילים לשמוע את ההבדל בין בכי הרעב לבכי העייפות שלו, אתם יודעים באיזו תנוחה הוא מעדיף לפלוט את הגרפס שלו ואתם הופכים לבטוחים יותר בכישורי ההורות שלכם. אלמלא התשישות והעומס ההורמונלי, הייתם מרגישים שהכול נמצא תחת שליטה. אבל, כל מה שנדרש הוא התגנבותו של חשש קטן – האם התינוק שלי אוכל מספיק? האם כל הבכי הזה יוצא דופן? – ואתם עלולים לצלול בקלות לתוך מערבולת של חרדות ודאגות. אתה שואלים חברים "האם הוא נראה לך בסדר?" הם אומרים שכן, אבל עדיין, אתם אינכם יכולים שלא לדאוג.

אז אתם מחפשים באינטרנט מידע וקוראים משפט מנחם, אבל מעורפל: "תינוקות בריאים מציגים מגוון רחב של התנהגויות ומצבי רוח", ועכשיו, לכו תבינו מזה אם התינוק שלכם בריא? מתפתח? נורמלי? כדי לעזור לכם להירגע, קיבצנו רשימת אינדיקטורים המוכיחים כי התינוק בסדר גמור.

 

התינוק נרגע למשמע קולכם ומגע ידכם

מה זה אומר? שיש לכם מערכת יחסים טובה.

תינוקות בוכים. הרבה. כל הזמן. ולא, רק דיבור אל התינוק כנראה לא יעצור את הבכי. הקול שלכם היה הפסקול שלו כאשר הוא שהה ברחם, לכן זה צריך להיות משהו שמוכר לו, אבל זה רק חלק אחד. תינוקות רגילים להיות "עטופים" ברחם והקול שלכם היה חלק מהחוויה הכוללת שם. אחרי שהם נולדים, שמיעת קולכם בעת שהם עטופים בצורה צמודה וחשים את חום גופכם, עשוי לחקות את אותה תקופה עוטפת ברחם. כשהילד שלכם נרגע בשל נוכחותכם והמגע הפיזי שלכם, זה הצעד הראשון בקשר ביניכם וסימן ברור לכך שהוא מתפתח מבחינה רגשית.

 

אתם מחליפים 8-10 חיתולים רטובים ביום, והתינוק עולה במשקל

מה זה אומר? התינוק ניזון כהלכה וגדל בקצב בריא, גם אם הכמות אותה הוא יונק משתנה מיום ליום.

אם התינוק יונק, כיצד תהיו בטוחים שהוא יונק מספיק חלב? ההוכחה לכך נמצאת בחיתולים הרטובים.

חשוב להקפיד על ביקורים סדירים בטיפת חלב, ורופא הילדים או האחות יכולים למדוד בצורה מדויקת אם התינוק גדל. בין ביקור אחד למשנהו, חיתולים רטובים הם הסימן הטוב ביותר שהוא יונק מספיק. ביטחו באינדיקטורים אלה ואל תיגררו לאובססיביות לגבי הכמויות המדויקות בכל ארוחה. תינוקות אינם יונקים את אותה כמות בכל יום, או אפילו בכל האכלה. ישנן קפיצות בכמויות, אבל, הגורם הקובע הוא עלייה מתמדת במשקל.

 

התינוק שקט וקשוב מספר פעמים בכל יום

מה זה אומר? הוא מתבונן בעולם ומתחיל להכיר אותו.

השבועות המטושטשים הראשונים יהיו מלאים בהאכלות (בכל שעתיים) ובשינה (כ-16 שעות ביממה, אבל רק למעט שעות ברציפות בכל פעם). בין לבין – הוא בוכה – ושום דבר אחר. רק כאשר התינוק יתחיל להיות מסוגל לשלוט בשרירי העיניים שלו ולמקד אותן באובייקטים, תתחילו לחוש כמה הדבר הקטן הזה שבידיכם הוא "ספוג" שקולט בשקיקה את כל המתרחש סביבו. כאשר תינוקות שקטים וקשובים, הם שמים לב לכל דבר סביבם ומעבדים את המידע החדש. תינוקות מתחילים להגדיל את שעות הערות שלהם בסביבות גיל חודש, ואז הם מתחילים לקלוט את המתרחש מסביבם מבחינה ויזואלית.

 

התינוק מפנה ראשו למשמע צליל חדש ומקשיב

מה זה אומר? שמיעתו מתפתחת, והוא משתמש במוחו להבחין בצלילים.

תינוקות מסוגלים לשמוע מלידה, אבל לוקח להם מספר שבועות עד שהם מסוגלים לסנן את הרעש הלבן של הקיום היומיומי מחוץ לרחם. הרעיון כי קולות מסוימים קצת יותר מעניינים מאשר אחרים (הרחש המשעמם של המזגן אינו חשוב כמו צווחות הצחוק הפתאומיות של אחותו הגדולה) מתפתח עם הזמן. צלילי מוסיקה במיוחד יזכו בסופו של דבר לתשומת לבו של התינוק בין אם הם מגיעים מצעצוע מנגן ובין אם ממקור אחר. ברגע שאתם רואים את תינוקכם מגיב לקול או לרעש על ידי חיפוש מקורו, תוכלו לדעת כי שמיעתו תקינה והסקרנות שלו גם היא מתפתחת כשורה.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …

הצילו: איך בוחרים בקבוק לתינוק?

זו אולי נראית משימה פשוטה למדיי, אבל כשיש כל כך הרבה אופציות על המדפים, בחירת …