7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך בסוף שבוע בצימר או בחופשת ספא, לרשותכם כמה טיפים אשר יכולים לשים סוף למתח ולהוביל להקלה, בפחות מ- 15 דקות.

מדיטציה

מדיטציה היא אחת הדרכים היעילות ביותר להקלה בעתות חרדה וכל שדרוש כדי להירגע אלו כמה דקות ביום. מחקרים מצביעים על כך שמדיטציה יומית עשויה אף לשנות את המסלולים העצביים של המוח ולעזור לנו להתמודד עם לחצים בקלות. זה פשוט. כל שיש לעשות הוא לשבת זקוף עם שתי רגליים על הרצפה. לעצום את העיניים, למקד את תשומת לבכם על דקלום מנטרה חיובית, לסנכרן את המנטרה עם קצב הנשימות ולתת למחשבות מסיחות הדעת לחלוף על ידכם כמו עננים.

נשימה עמוקה

נשימות עמוקות מונעות את השפעת הלחץ על ידי האטת קצב הלב והורדת לחץ הדם. קחו הפסקה של 5 דקות והתמקדו בנשימות. שבו זקוף, עצמו עיניים והניחו יד על הבטן. לאט לאט, שאפו אוויר דרך האף כאשר אתם מרגישים את הנשימה בבטן שלכם עושה את דרכה למעלה, אל חלקו העליון של הראש שלכם. עכשיו הפכו את התהליך כאשר אתם נושפים את האוויר דרך הפה.

הפגנת נוכחות

זה הזמן להאט, לקחת 5 דקות ולהפוך מודעים להתנהגות אחת שלכם. לדוגמה: שימו לב איך האוויר מרגיש על הפנים שלכם כאשר אתם הולכים, איך הרגליים מרגישות כשהן פוגשות את הקרקע או איך המרקם והטעם של המזון מרגישים בכל ביס וביס. כאשר אנו נוכחים ברגע ומתמקדים בכל החושים שלנו, אנו נרגיש הרבה פחות מתוחים.

פניה לעזרה

הרשת החברתית ומעטפת התמיכה שלכם היא אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותכם לטיפול במתחים. לכן בעתות חרדה או לחץ פנו לדבר עם אנשים אחרים, רצוי פנים אל פנים אך גם הטלפון יהיה לא פחות יעיל. שתפו את החברים ואת בני המשפחה במה שעובר עליכם ותראו שתרגישו פחות מתוחים. כמו כן לא פעם בעזרת שיתוף תוכלו לקבל נקודת מבט רעננה או זווית ראיה שונה על הדברים וכך לראות את תמונת המצב הגדולה.

צחוק רם

לצחוק יש יתרונות רבים ואחד העיקריים בהם טמון בכוחו לשחרר ולהפיג מתחים. הצחוק מוריד את רמת הקורטיזול, הורמון הלחץ הפעיל בגוף, ומגביר את ייצורם של הכימיקלים במוח הנקראים אנדורפינים שבכוחם לשפר את מצב הרוח. לכן שוחחו עם מישהו אשר גורם לכם לחייך, לכו להופעת סטנד אפ, צפו בסרט מצחיק או סתם פרצו בצחוק מאולץ.

מוסיקה רגועה

מחקרים מוכיחים כי האזנה למוסיקה מרגיעה יכולה להוריד את קצב הלב, לחץ הדם ואת רמת המתח והחרדה בגוף. לכן צרו רשימת השמעה של מוסיקה מרגיעה או אף של צלילים מן הטבע כמו צליל האוקיינוס, ציפורים מצייצות או פלג מים מבעבע. אתם יכולים להאזין גם לשירים אופטימיים מסוגים שונים, למוסיקה שאתם ממש אוהבים או פשוט לאפשר לעצמכם לשיר בקולי קולות.

פעילות גופנית

אם אתם מרגישים מתח או חרדה זה הזמן שלכם לצאת לדרך. בצעו פעילות גופנית מכל סוג שהוא: ריצה, הליכה, שחייה או יוגה, כל אלו ועוד הן פעילויות שיכולות לסייע במקרים של דיכאון וחרדה ולגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב. באפשרותכם לעשות כמה סיבובי הליכה, לעלות ולרדת במדרגות, לעשות תרגילי מתיחה או כל פעילות גופנית שתסייע לכם לשחרר את המוח ולהרגיש פחות מתוחים.

כדאי לבדוק גם

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

מיתוסים ועובדות על צלוליטיס

מה אתם באמת צריכים לדעת על הגומות המתסכלות אלה? ארבעה מיתוסים וארבע עובדות על "עור …