קולגן – כל מה שרצית לדעת

מה זה קולגן

קולגן, הוא בפשטות חלבון. ולא סתם חלבון, החלבון הכי נפוץ בגוף האדם ומרכיב משמעותי ברקמות הגידים, רצועות, כלי דם, מעיים ובמיוחד בעור שלנו. החל מגיל 25, כמות הקולגן המיוצרת בגוף מתמעטת ואנו מתחילים לאבד קולגן יותר ממה שאנו מייצרים. חוסר בקולגן למעשה מצמצם את הנפח של העור מכיוון שהקולגן מצוי בעיקר בשכבה האמצעית של העור. כאשר הוא מדלדל, החלק העליון של העור נדרש לכסות פחות שטח ולכן נוצרים קמטים בעור. ככל שאנו מאבדים יותר קולגן, העור מתקמט יותר. על כך יש להוסיף תזונה לקויה רוויה סוכר, עישון וחשיפה מרובה לשמש המאיצים את איבוד הקולגן.

האם ניתן למנוע איבוד קולגן

הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש, הימנעות מעישון ותזונה בריאה לא רווית סוכר מונעת איבוד קולגן מעבר לקצב האיבוד הטבעי שלו. כאמור, הקולגן פשוט מפסיק להיות מיוצר בגוף החל מגיל צעיר. ישנם תהליכים קוסמטיים המחדירים את הקולגן באופן מלאכותי לגוף, כגון תוספי קולגן המוגדרים כתוספי תזונה או הזרקות לעור (משולב עם בוטוקס בדר"כ) וגם טיפולים אמורים לעודד את ייצור הקולגן כגון הקרנות לייזר. כאמור, קולגן מוגדר כיום כתוסף תזונה יעיל המיועד לשיפור המראה האסתטי. ישנן כיום חברות רבות המספקות קולגן כתוסף תזונה והקולגן נחשב כתוסף התזונה הפופולרי ביותר המטפל בהזדקנות העור.

ממה מייצרים את הקולגן

תוסף קולגן מיוצר מהחלק הסחוסי (הג'לטין) של דגים או בקר ומשתנה בהתאם ליצרנים השונים ברמת האיכות המופקת ומקור החלבון. מכיוון שכך, התוסף לרוב אינו טבעוני.

האם קולגן כשר

ישנם תוספי קולגן רבים והכשרות אם קיימת משתנה בהתאם ליצרנים. יש לבדוק בעלון לצרכן או על האריזה.

האם קולגן טבעוני

רוב תוספי הקולגן מבוססים על דגים או בקר או מקור אחר מן החי ולכן רוב התוספים אינם טבעוניים ובכל מקרה מומלץ לבדוק על אריזת התוסף.

תוך כמה זמן ניתן להבחין בתוצאות נטילת התוסף

ההמלצה היא ליטול את תוסף הקולגן באופן יומי, לפחות חודשיים שלושה עד שאפשר יהיה להבחין בתוצאות.

האם יש הבדל בין קפסולות קולגן, אבקות קולגן וכדורי קולגן

ניתן למצוא תוספי קולגן במגוון תצורות, כאשר ההבדל המהותי ביניהם הוא בנוחות הנטילה. ישנם מבוגרים שמתקשים בבליעת כדורים ומעדיפים אבקה מומסת בכוס מים. כך או כך, יש לזכור כי לרוב, תדירות נטילת הקולגן הינה יומית. באתר מדילינק ניתן למצוא אבקת קולגן, טבליות קולגן וכמוסות קולגן.

האם יש חשיבות לויטמין C בשילוב עם קולגן

ויטמין C הינו חיוני לגוף על מנת לייצר קולגן. מחסור חריף בויטמין C משפיע מהותית על אופן ייצור הקולגן בגוף. עם זאת, במידה והתזונה בריאה וכוללת שפע פירות וירקות ומקורות נוספים לויטמין C, אין צורך בהכרח לנטול תוסף קולגן המכיל גם ויטמין C.

מה הקשר בין קולגן לחומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית הינה חומר ג'לטיני המצוי בעור, וכמו הקולגן, ייצורה בגוף הולך ופוחת ככל שאנו מתבגרים, וגורם לקמטים בסופו של דבר. טיפול משולב בחומצה היאלורונית וקולגן נחשב כשילוב מנצח מכיוון ששני החומרים עובדים בהרמוניה.

אילו תוספי קולגן ניתן למצוא באתר מדילינק

באתר מדי לינק ניתן למצוא תוספי קולגן של יצרנים שונים – קולגן נוטרי-קר, קולגן סולגאר, קולגן אלטמן, קולגן סופהרב, וקולגן של נייצ'רספרו.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

מה באמת קורה לעור כשישנים עם איפור?

זה הזמן להתכרבל לשנת הלילה שלך? אם עדיין לא הורדת את האיפור, זה הזמן לקרוא …