בית מרקחת

אודות הומיאופתיה ורפואה הומיאופתית

הומיאופתיה היא תחום מרתק וותיק מאוד בעולם הרפואה האלטרנטיבית והמשלימה, שיטה שרבים אינם מבינים במלואה ואשר מציעה אפשרויות רבות למגוון רחב של מחלות ומצבים. הרפואה ההומיאופתית קיימת כבר מאז 1796 והיא הומצאה ע"י סמואל הנמן, על בסיס עקרונות מדעיים וגישה פילוסופית ייחודית. הרפואה ההומיאופתית כוללת טיפול באדם בעזרת חומרים מדוללים באופן משמעותי מאוד, בעיקר בתצורת טיפות או כמוסות, במטרה להפעיל בגוף את מנגנוני הריפוי הטבעיים. בהתבסס על סימפטומים פרטניים או מצב רפואי מסוים, ניתן להתאים את התרכובת והתרופה ההומיאופתית המתאימה ביותר לכל אדם.

המינונים של החומר הפעיל בתרופות הומיאופתיות זעירים כל כך עקב תהליך הדילול והניעור המיוחד, כך שאי אפשר להבדיל בין תרופה לבין מים או נוזל אלכוהולי עדין. אלו תרופות ללא תופעות לוואי הפועלות באופן עדין עם הגו, ליצירת איזון וריפוי, כמו גם הפחתת הסיכון להיווצרות המחלה או הבעיה הבריאותית. באתר מדי-לינק תוכלו למצוא מגוון רחב ואיכותי ביותר של תרופות הומיאופתיות המהוות את חוד החנית מבחינה טכנולוגית ומבחינת התוצאות, למשל מוצרי ד"ר רקווג מגרמניה – חברת התרופות ההומיאופתיות הגדולה והמובילה בעולם.

דומה עם דומה – Like with Like

אחד העקרונות המרכזיים שעל פיהם מתבססת כל רפואת ההומיאופתיה הוא "דומה עם דומה", עיקרון שהגה ופיתח ממציא שיטת ההומיאופתיה סמואל הנמן. הרעיון הוא שניתן לטפל במחלה או מצב בריאותי מסוים באמצעות חומר אשר יוצר סימפטומים דומים למחלה כאשר הוא נלקח בכמויות גדולות או כאשר אדם בריא צורך אותו. כך, משתמשים בחומר בעל תכונות דומות מבחינת ההשפעה על הגוף להשפעות המחלה או המצב הבריאותי. אך העיקרון של טיפול "דומה עם דומה" אינו כולל כמובן נטילת רעלנים או חומרים בכמויות גדולות, השיטה המיוחדת הזו כוללת דילול משמעותי מאוד של החומרים הפעילים – מתוך תפיסה שתכונות החומר הפעיל נותרות יעילות ומורגשות למערכות הגוף, מה שיוצר תהליך ריפוי ואיזון ללא תופעות לוואי.

דוגמא הממחישה את הרעיון היא למשל קפה. בכמויות גדולות קפה עשוי לגרום לקושי להירדם, לעצבנות ורמות גבוהות של סטרס. לכן על פי העיקרון של הומיאופתיה בדילול מהותי ובכמות מזערית, ניתן לטפל ביעילות באותם סימפטומים בדיוק כאשר הם נובעים ממקור אחר.

מגוון אדיר של אפשרויות טיפול

בפועל, כמעט לכל מחלה או מצב בריאותי רגיש, ניתן למצוא תרופת הומיאופתיה המיועדת להקלת הסימפטומים ולהגעה לריפוי. כך ישנם תרופות ותכשירם הומיאופתיים לנושאים כגון שיעולים הצטננויות, תרופות לחיזוק מערכת חיסון ואיזון הורמונאלי, תרופות לכאבים ומגוון אדיר של אפשרויות להתאמה אישית של השיטה המרתקת הזו. מוצרי ד"ר רקווג הנמכרים במדי לינק כוללים למשל מעל 80 תרופות למצבים פרטניים ומחלות שונות. תרופות הומיאופתיה מתאימים לכל אחד ואחת, החל מתינוקות ופעוטות ועד קשישים, אין תופעות לוואי ונטילת התרופות פשוטה מאוד.

המדע מאחורי הפילוסופיה

הומיאופתיה אינה רק פילוסופיה או תפיסות עתיקות יומין לגבי יכולות ריפוי לש חומרים טבעיים ושל הגוף, היא מתבססת גם על מדע. כיום, הייצור של תרופות הומיאופתיות נעשה במתקני ייצור מתקדים, עם מכונות משוכללות ותהליכים קפדניים ביותר של בקרת איכות ובטיחות. זו תעשייה מדויקת ומתקדמת בדומה לתעשיית התרופות ה"רגילות", כאשר כלח תרופה הומיאופתית עוברת תהליך מורכב של דילול החומר הפעיל, וניעור התרכובת באופן יסודי בכל דילול – ניתן להגיע לדילולים של עשרות פעמים. המדע המודרני עדיין אל הצליח להסביר את מנגנון הפעולה המדויק של הרפואה ההומיאופתית וקשה לערוך ניסויים המראים את היעילות של תרופות אלו, אולם אינספור משתמשים ברחבי העולם, לצד מטפלים רבים, מעידים על הצלחות פנומנאליות ועל שיפור ניכר לאחר ועקב שימוש בתרופות הומיאופתיה.