עם החג מגיעות הקלוריות – כך תעברו את חג הפסח בשלום

למרות שבחג הפסח הקמח, על מוצריו השונים, יורד מהתפריט, עדיין מדובר בתקופה רוויה בקלוריות ובאירועים שאוכל עומד במרכזם. איך תצליחו לעבור את החג מבלי להוסיף מידה אחת או שתיים למכנסיים? לפניכם המדריך.

המון ארוחות, מפגשים משפחתיים, טיולים, מצות, נשנושים, חיסול שאריות ושאר פיתויים, ואז בסוף החג, כשחשבנו שעוד רגע הכל נגמר ונוכל לחזור לשמור על המשקל, מגיעה המימונה עם כל המתוקים. איך למרות כל הטוב הזה, אפשר לעמוד באתגר הגדול מכולם והוא לשמור על המשקל מבלי לחכות ל"אחרי החגים"?

להתארח ולא לארח

אז אולי המלצה זו עומדת בסתירה למסורת היהודית, אבל ככה לפחות לא תתקעו עם מלא שאריות במקרר וקינוחים שמישהו יהיה חייב לסיים. בתום הארוחה תוכלו לחזור הביתה ולשמור על השגרה של שמירת המשקל שלכם, ללא הצורך לעמוד בפיתויים שאתם יודעים שנמצאים במקרר. כמו כן כאשר אתם מתארחים עליכם לקחת בחשבון שארוחת החג תהיה גדולה, לכן הקפידו לאכול ארוחות קלות לאורך היום ובכלל לשמור על שגרת הארוחות שלכם.

אל תגיעו רעבים

תחושת הרעב גורמת לכולנו לטרוף את כל מה שעומד לנגד עיננו ללא היכר. לכן מומלץ שלא להגיע לארוחת החג או לכל מפגש משפחתי אחר, כאשר אתם ממש רעבים. כדאי לאכול ארוחת ביניים אחר הצהריים, לא לנשנש אלא לאכול ארוחה קטנה ומזינה וכך להגיע לארוחת החג עם מעט מקום פנוי. כך תוכלו לחסוך מעצמכם את נשנוש המצות בעת קריאת ההגדה, נשנוש אשר יכול לעלות לכם בקלוריות רבות במקרה ותתפתו.

שתו הרבה מים

מלבד הבריאות והחובה לשתות הרבה כוסות מים ביום, למים ישנו תפקיד מרכזי גם עבור אלו אשר מעוניינים לשמור על המשקל ולא להתמלא באוכל יתר על המידה. שתייה של 10 עד 12 כוסות מים ביום תסייע לכם למלא את הקיבה וכך סביר להניח שתרגישו שבעים מהר יותר.

דואגים מהקינוח? למה שלא תכינו קינוח לטעמכם?

כאשר אתם מתארחים לא פעם אינכם אחראיים לתפריט, אולם אם דווקא מהקינוח אתם דואגים, מלבד מתנה למארחים באפשרותכם להביא עמכם קינוח לטעמכם אשר מתכתב עם התפריט עליו אתם מקפידים. למרות שאין קמח, קינוחים רבים עדיין עתירים בקלוריות ולכן אתם יכולים להביא קינוח אשר מבוסס על פירות העונה ובכך להימנע מלהכניס לגוף כמות גבוהה של קלוריות.

אל תפסיקו עם הפעילות הגופנית

נכון. חג הפסח כולל חופשה גם של הילדים ולכן לא פעם הוא עמוס בפעילויות ומפגשים משפחתיים. בין מפגש לטיול מומלץ שלא לוותר על הפעילות הגופנית אותה אתם נוהגים לבצע, זו תסייע לכם לשרוף את כל הקלוריות העודפות. כמובן שניתן גם לבצע פעילויות ספורטיביות ולכלול בהן את הילדים, כך גם תוכלו ליהנות מזמן איכות משותף וגם להמשיך לשמור על הגזרה שלכם במהלך תקופת החגים.

יותר ירקות פחות פחמימות

כמובן שכל ארוחה או מפגש משפחתי עשירים בשפע של מנות מכל סוג, כאשר כמעט ואין ארוחה שלא מוגשים בה סלטים. מעוניינים בתוספת? במקום לקחת עוד מנה עיקרית קחו לכם תוספת של סלט במידה ואתם חשים שהנכם עדיין רעבים.

והכי חשוב – הקפידו לשמור על שגרה

היות ומדובר בחופש לא פעם השגרה משתנה וכתוצאה מכך גם שגרת הארוחות הרגילה נפגעת. לכן מומלץ כמה שיותר לשמור על השגרה גם כאשר לא נמצאים בבית. רצוי וכדאי להקפיד לאכול ארוחות מסודרות, להקפיד על שתיית מים מרובה ולהרבות באכילת ירקות מסוגים שונים בכל ארוחה.

למרות שחג הפסח מהווה אתגר לאלו אשר ברצונם לשמור על המשקל, עם התמדה, הקפדה ושמירה על השגרה הרי שהכל אפשרי, כך שתוכלו לעבור את החג בשלום, מבלי להעלות במשקל.

כדאי לבדוק גם

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …