5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק.

לא לכולם יש את הזמן או היכולת לעזוב הכל לשעתיים ולצאת לריצה או לרכיבה על אופניים, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר. ניתן להישאר בכושר גם ליד שולחן העבודה שלכם. בהמשך תמצאו אוסף של תרגילים שכל אחד יכול לעשות. חלקם אפילו לא ידרשו מכם לקום, אחרים יגזלו לא יותר מ-10 דקות משגרת היומיום שלכם.

מצאו כמה מהם שאתם יכולים לבצע. מצאו כמה מהם שאתם רוצים לנסות. אל תתנו לאורח החיים שלכם לשלוט בכושר שלכם!

סטפס בישיבה

זהו תרגיל שניתן לעשות מבלי לקום, אפילו בזמן שאתם עובדים. מקמו את רגליכם על הרצפה והתחילו להקיש בהן במהירות, כאילו אתם רצים במקום. תוכלו להתחיל לאט יחסית, ולאחר מכן להגביר את המהירות. תתפלאו כמה מהר תרגיל קטן זה יהיה יגביר את קצב הלב שלכם. ייתכן גם כי תרגישו את שרירי הרגליים, ואתם בהחלט מגבירים את זרימת הדם בעורקים​.

החיסרון היחיד בתרגיל פשוט זה הוא הרעש שהוא יוצר. אלא אם כן אתם עובדים על שטיח מקיר לקיר, רגליכם עומדות ליצור לא מעט רעש, ועמיתים לעבודה שיושבים לידכם עלולים שלא לקבל זאת בהבנה. דרך אפשרית לפתור זאת היא לצרף את עמיתיכם לתרגיל, ובדרך זו כולם מרעישים באותו זמן, אף אחד לא מתעצבן, וכולכם זוכים למעט תזוזה.

תנוחת התפילה

זהו תרגיל זרועות גדול מעולה שתוכלו לבצע בכל מקום. כן, אפילו במהלך פגישה ארוכה ומשעממת במשרד. שבו זקוף כשהרגליים מונחות על הרצפה, הפגישו את כפות הידיים מול החזה שלכם, כאילו אתם מתפללים. עכשיו, דחפו את הידיים האחת מול השנייה חזק ככל שתוכלו. החזיקו במשך 10-20 שניות (או יותר), ושחררו. חזרו על התרגיל מספר פעמים. וריאציה נוספת של התרגיל היא לשלב את האצבעות בחוזקה ולנסות למשוך את הידיים ולהפריד אותן, במקום לדחוף אותן.

מתיחת כתפיים

האם אתה רכונים מול המחשב כל היום? הנה דרך למתוח את הכתפיים קצת. מרימים את הכתפיים כלפי מעלה, והחזיקו אותן שם במשך כמה שניות. שחררו, וחזרו על התרגיל לפחות 15 פעמים. תרגיל נוסף שטוב לכתפיים הוא למתוח את החזה ולמשוך את הכתפיים עד שהשכמות שלכם כמעט נוגעות זו בזו. החזיקו אותן שם במשך כמה שניות. שחררו, וחזרו על התרגיל לפחות 15 פעמים.

מרפק לברך

תרגיל זה עושה שימוש בידיים, כך שלא תוכלו לבצע אותו תוך כדי עבודה או הקלדה, אבל ברגע שתתרגלו לזה, בהחלט תוכלו לבצע זאת תוך כדי קריאה או צפייה במסך. שבו זקוף על הכיסא שלכם והניחו את ידיכם על העורף. המטרה של התרגיל היא להביא כל מרפק לעבר הברך הנגדית, תוך כדי עבודה על שרירי הבטן שלכם. התחילו על ידי סיבוב הגוף שלכם לצד ימין, הרמת רגל ימין והבאת מרפק שמאל לכיוון ברך ימין. הישארו בתנוחה זו למשך שנייה, וחזרו לשבת זקוף. עכשיו עשו את אותו הדבר עם מרפק ימין לכיוון ברך שמאל. חזרו על התרגיל מספר פעמים.

ישיבת הקיר

התרגיל הזה דורש מכם לעזוב את הכיסא שלכם, אבל כולנו עושים את זה מדי פעם. זה יהיה מושלם אם יש קיר מאחורי השולחן שלכם. אם לא, אתם יכולים למצוא קיר אחר להישען עליו במשך כמה דקות. ברגע שתמצאו את הקיר, העמידו פנים שאתם יושבים על כיסא כשהמשענת האחורית שלו היא הקיר. הרגליים שלכם צריכות להיות ממוקמות במרחק מהקיר, הברכיים צריכות להיות כפופות כאילו אתם יושבים, והישבן צריך להיות באוויר. המשיכו לעשות זאת כל עוד אתה מסוגלים. תוכלו להסיח את דעתכם על ידי קריאת דו"ח חשוב או מאמר, תוך כדי ה"ישיבה" שם.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …