האם ויטמין C ואבץ ינצחו את ההצטננות?

ה"משוגעים לבריאות" אינם מחכים שהמחלות תגענה אליהם, הם מקדימים ותוקפים אותן ראשונים. ג'ני ספרינג, בת 29 מקיימברידג', מסצ'וסטס, לוקחת מנה כפולה של ויטמין C ואבץ, כבר כאשר היא חשה בדגדוג בגרון או בקצה קצהו של העיטוש הראשון, העלולים לבשר על הגעתן של ההצטננות או השפעת. היא בולעת אבקת ויטמין C המכילה 1,000 מ"ג ויטמין פעם או פעמיים ביום, ומשתמשת במשאף המכיל ספריי של אבץ, הנמכר ללא מרשם רופא בכל בית מרקחת בארה"ב. "עבר זמן רב כל כך מאז חליתי לאחרונה, שאפילו אינני זוכרת מה היא התחושה לחלות בשפעת או הצטננות" היא אומרת.

למרות שקיימות עדיין דעות סותרות הנוגעות לחשיבותם של ויטמין C ואבץ במניעת הצטננות, ישנם מחקרים המורים כי ויטמין C יעיל במיוחד עבור אנשים המצויים בסטרס קיצוני, וכי אבץ יכול לסייע במניעת התרבות וירוסים. המומחים טוענים, כי אין כל נזק בלנסות, והאמונה כי אמצעים אלה מסייעים, אף היא תורמת להצלחתם.

ויטמין C עובד עבורך:

ד"ר ניל שכטר, ראש היחידה לטיפול נשימתי במרכז הרפואי הר סיני בניו יורק, דוגל במינון מעט נמוך יותר של ויטמין C (500 מ"ג ליום) עם הופעת הסימן הראשון להצטננות. ה- Institute of Medicine אף ממליץ להגביל את המינון ל-2,000 מ"ג ביום, כדי למנוע כשל כלייתי או בעיות במערכת העיכול. בנוגע לאבץ, מומלץ לצרוך אותו בצורת כדורים לבליעה או למציצה על פני ספריי או טיפות אף, מאחר וב-2009, ה- U.S. Food and Drug Administration פרסם אזהרה כי צריכת אבץ דרך האף (במשאף, טיפות אף, ג'ל למריחה בנחיריים וכד') עלולה לגרום לאובדן זמני של חוש הריח, ובמקרים מסוימים, אף לאובדן תמידי. ד"ר שכטר ממליץ על לקיחת טבליות אבץ מספר פעמים ביום, כאשר ההצטננות מתחילה.

למרות הדעות החלוקות, יש לזכור כי לויטמין C ולאבץ, גם אם אינם נתפשים במוחנו כ"תרופות", אלא כ"תוספים" בלבד, עדיין עלולות להיות תופעות-לוואי הנובעות ממנות-יתר ומשימוש שאיננו מושכל. לכן, כמו בכל מקרה רפואי, יש להתייעץ עם רופא המשפחה שלך ולבדוק האם קיימת התנגשות בינם לבין תרופות אחרות שלך, והאם עלולות להיות תופעות לוואי לשימוש בהם. כמו כן, מומלץ שלא להיכנס להיסטריה (שתגרור שימוש יתר), אלא להפעיל את ההיגיון ושיקול הדעת האישי שלך.

רק בריאות!

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …