5 דברים שאת צריכה לצפות להם לפני הלידה

בימים אלה, את בהריון עם תינוקך הראשון. הוא (או היא) בשלים להופיע בקרוב מאד ואת תוהה מה עומד בפניך ואיך תוכלי להתכונן לזמן שמייד לאחר הלידה.

אל דאגה, כל הורה לעתיד בפעם הראשונה חש חרדה בשלב זה, כשהם מבינים שבקרוב יהיו עסוקים בטיפול 24/7 לרך הנולד!

עייפות – מה לצפות?

את מרגישה עייפות ברמה גבוהה יותר מאשר חווית אי פעם בעבר. לתינוק שלך יהיה לוח הזמנים משלו, שאיננו תלוי בזה שלך (לפחות לא בחודשים הראשונים לחייו). רוב הסיכויים הם, שהוא יתעורר דווקא כשתרצי לישון ויצטרך לאכול ולהיות מטופל במרווחי זמן קבועים.

כיצד תוכלי להתכונן לכך?

נסי לצבור כמה שיותר שעות שינה ורגיעה, לפני הלידה. חשבי על סדר היום הנוכחי שלך ובדקי כיצד את יכולה לייעל אותו. לדוגמא, אין צורך לערוך קניות בכל יום, אלא פעם בשבוע. מומלץ לדבר עם בן זוגך על חלוקת עומס הטיפול בתינוק, במיוחד בשלב ההתחלתי. אין שום סיבה שהוא לא ייקח חלק בהשגחה על התינוק החדש ובטיפול בו.

חיי חברה – מה לצפות?

החיים החברתיים שלך עומדים להשתנות באופן דרסטי, כי תהיי כל כך עסוקה בתינוק שלך ולא יהיה לך הרבה זמן (ובוודאי שלא אנרגיה או חשק) לצאת לבלות. את עלולה להתחיל לחוש מבודדת מבחינה חברתית.

כיצד תוכלי להתכונן לכך?

תצטרכי להתרגל לכך, שלפחות בתקופה קצרה זו של חייך, לא תוכלי לצאת לבלות, באותה התדירות בה עשית זאת קודם. בעתיד, תוכלי לחזור לכך. מעט לפני תאריך הלידה המשוער, תוכלי לערוך מסיבה לחברותיך.

רמת חיים – מה לצפות?

במידה ותחליטי להפוך לאמא במשרה מלאה, ההכנסה המשפחתית שלך תקטן באופן משמעותי. אם, בעבר, בתום כל חודש, לאחר התשלומים, נותר בידיך כסף פנוי, סכום זה יצטמצם בצורה ניכרת. על כך, יתווספו גם העלויות הנוספות של ההוצאות והקניות לקראת התינוק החדש.

כיצד תוכלי להתכונן לכך?

תוכלי לכוון חברים, קרובים ובני משפחה, אשר רוצים לקנות מתנות לרך הנולד, לקנות מתנות ספציפיות אשר להן את זקוקה, או אפילו כסף מזומן או כרטיסי מתנה לחנויות למוצרי תינוקות. מתנה כעגלה או עריסת תינוק, למשל, יכולה להפחית את הנטל הכלכלי בצורה משמעותית. במהלך ההיריון שלך, לנסות לחסוך ולצמצם בכל מה שניתן – כל אגורה תידרש לך. עקבי בדבקות אחר התקציב השבועי שלך והימנעי מקניות מיותרות, עד שתקבלי מושג כולל ומדויק על ההוצאות הצפויות לך.

ביטחון עצמי – מה לצפות?

לביטחון העצמי שלך כ"הורה חדש" לוקח זמן להיבנות. טיפול בתינוק שלך חושף אותך לסוג חדש של אתגרים וחוויות שלא פגשת בעבר. את עשויה לגלות, כי, בדיוק שניה לאחר שאת חושבת שאת שולטת במצב בצורה מושלמת, משהו משתבש והביטחון העצמי שלך צונח לקרשים שוב.

כיצד תוכלי להתכונן לכך?

אמצי צורת חשיבה חיובית. הסתכלי על כל תהליך כאתגר חדש עבורך – הנקה, האכלה והחתלה, בחירת הצעצועים וארגון פעילויות, כולם מהווים עבורך הזדמנויות למידה, שבהן את יכול לשפר מיומנויות קיימות או לפתח מיומנויות חדשות. אף אחד לא נולד כשהוא יודע הכל, ואין דרך ללמוד, מבלי לעשות טעויות לאורך הדרך. כך שתשתדלי להישאר אופטימית, גם אם וכאשר אינך מקבלת את התוצאה הרצויה כבר בניסיון הראשון.

עצות מהסביבה – מה לצפות?

כולם יודעים את "הדרך הטובה ביותר" עבור אנשים אחרים כדי לגדל את ילדיהם. אז התכונני לקבל הרבה עצות על כל ההיבטים של הורות, מחברים, קרובי משפחה ואפילו מסתם אנשים ברחוב. חלק מהעצות יינתן לבקשתך, אבל תקבלי גם הרבה עצות והצעות, גם מבלי שביקשת.

כיצד תוכלי להתכונן לכך?

לפני שהתינוק מגיע, למדי, קראי והקשיבי לרעיונות מאמהות ואבות אחרים. תוכלי לדון בגישות שונות להורות עם בן הזוג שלך. בדרך זו, את מעניקה לעצמך התחלה טובה. אל תתרגזי גם אם אנשים מנדבים לך עצות מבלי שהתבקשו לכך. זכרי, לא קורה שום נזק מלהקשיב להם, יישום העצות תלוי אך ורק בך.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …