5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי התינוק, מתלבטים ביניהן, סביר להניח כי חברים ובני משפחה יציעו הצעות משלהם – בין אם תרצו ותבקשו ובין אם לא.

אין דרך "נכונה" או "לא נכונה" לבחור שם עבור תינוקכם. השיקול החשוב ביותר הוא לבחור את השם המוצא חן בעיניכם. בסופו של דבר, ילדכם יגדל עם כל שם שתבחרו, עד שיגיע לגיל שיוכל להחליפו. אבל, הנה מספר דברים שכדאי לזכור לפני שאתם מחליטים על שם:

צליל השם

חישבו כיצד יישמע השם כאשר תקראו לילדיכם: האם יהיה נעים לאוזן, האם הוא נשמע צורם? האם השם מתחבר טוב ובאופן טבעי לשם המשפחה שלכם?

יש הורים שחושבים כי שמות פרטיים ארוכים יישמעו טוב יותר עם שמות משפחה קצרים (לדוגמה – "שלומציון חן", בעוד שאחרים חושבים כי ההיפך הוא הנכון (לדוגמה – "גל בר"). ישנם גם הורים החושבים כי שילוב שם פרטי המסתיים בתנועה עם שם משפחה המתחיל באותה התנועה אינו רעיון טוב, כי השמות עלולים להיבלע זה בזה (לדוגמה – "נחמה הרן" יהפוך ל"נחמרן".

כדי למנוע מהילד הלצות עתידיות על חשבונו, רצוי להימנע מבחירת שם פרטי המתחרז עם שם המשפחה. דלגו גם על משחקי המילים שבשילוב השם הפרטי עם שם המשפחה, מאחר ששם כמו "הולי ווד" או "באד וויזר" כבר לא ייראה משעשע כל כך מצחיק אחרי זמן מה, במיוחד כשהילד שלכם יגיע לגיל ההתבגרות.

ייחודיות השם

הורים רבים רוצים למצוא שם ייחודי אשר יבדיל את ילדם מילדים אחרים. אבל, לפעמים, שם יוצא דופן מאוד עלול למשוך תשומת לב לא רצויה לילד. חישבו על צורות הכתיבה השונות (ללא ניקוד ובצורות ניקוד שונות) כדי לוודא שלא לדון את ילדכם לחיים של תיקון הגיה לא נכונה של שמו.

המשמעות העומדת מאחורי השם ומקורו

כיום, קל לחקור משמעויות ומקור של שמות באינטרנט כדי לעזור לכם לבחור את השם המושלם עבור תינוקכם, במיוחד אם אתם מתקשים למצוא את האחד שמרגיש לכם "נכון". לדוגמה, "אביגיל" יכול להיות שם הנפוץ במשפחתכם, אבל הידיעה כי מדובר בשם תנ"כי (אשתו של נבל הכרמלי, ולאחר מותו, אשתו של דוד המלך) יכולה להוות עבורכם לשון מאזניים להחלטה האם לקרוא כך לבתכם או להמשיך ולחפש שמות אחרים.

שמות ש"מתבגרים" היטב

כאשר אתם בוחרים שמות, דמיינו את ילדכם במצב מקצועי, בעת ראיון עבודה או ביצוע מצגת ללקוח. שם שהולם תינוקות מקסימים, פעוטות או ילדים צעירים (כמו בינקי, באני, או לאקי) עלול שלא להלום את ילדכם לכשיתבגר.

שאפו למצבי Win-Win

מה תוכלו לעשות אם אתם רוצים להעניק לילדכם שם המוצא חן בעיניכם, אבל בני המשפחה לוחצים עליכם להעניק שם אחר לגמרי, אשר אפילו אינו נמצא ברשימת עשרת השמות המועדפים עליכם (למשל, שם הסבתא/סבא שנפטרו, או, בעדות מסוימות, הסבים שעודם חיים)? במקרים אלה, תוכלו "להיכנע" ולקרוא (רשמית) לילד בשם שהמשפחה רוצה, אבל להפוך אותו לכינוי חיבה הנגזר מהשם (למשל, "אברהם" -> "אבי", "גדעון"-> גידי" וכד'). תוכלו גם לתת לילדכם שם פרטי כפול (לפי סדר השמות שתרצו, המיושן קודם ואחריו החדיש, החדיש קודם ואחריו המיושן). במצב כזה, בחיי יום היום תוכלו לכנות אותו בשם המועדף עליכם, או להשתמש בראשי התיבות של השם הפרטי הכפול (למשל, "בר גדעון" יהפוך ל-BG – בי ג'י, "סינתיה סיגל" תהפוך ל-CC – סיסי וכן הלאה.

כדאי לבדוק גם

טיפים למשחק עם התינוק שלך

נסו עצות אלו בפעם הבאה שאתם משחקים עם ילדיכם וראו כיצד האינטראקציות הפשוטות ביותר מעודדות …

איך להפוך לרץ מרתון בשישה חודשים בלבד

לאלו מכם אשר רוצים להגשים את החלום ולהירשם לריצת מרתון: באפשרותכם לעשות זאת בעזרת ראייה …

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …