7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

  • אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר.


אהבו את השאריות שלכם

"אנו מוודאים שבארוחת ערב יהיו עודפי מזון, כך שישנן "שאריות" המוכנות וממתינות לארוחה של יום המחרת. במהלך ניקוי השולחן שלאחר הארוחה, אנחנו מארגנים את שאריות המזון לתוך קופסאות אחסון בודדות ומשם, הן הולכים ישר לתוך הלאנצ'בוקסים. בדרך זו, ארוחת הצהריים ארוזה ומוכנים לתזוזה שלמחרת בבוקר. פשוט וקל." – Sarah Koszyk, R.D.N, דיאטנית ספורט, מומחית לשמירה על המשקל, ומייסדת Family. Food. Fiesta.

חישבו "בתוך" המקרר

"כמו בכל תכנון ארוחה, דרך מצוינת לתכנן את מה שתקחו לעבודה או לביה"ס הוא לעשות רשימת מלאי של המרכיבים שיש לכם בהישג יד במקרר, במקפיא או במזווה שלכם. זה עוזר להימנע מבזבוז מזון, ולפעמים, גם מוביל לשילובים טעימים, עליהם לא חשבתם בעבר, כמו סלט קינואה-אפרסק-סלמון." – Jessica Fishman Levinson, R.D., מייסדת Nutritioulicious.

בשלו בכמויות

"בישול בכמויות הוא הטוב ביותר! לא רק שאתם יכולים לחסוך זמן וכסף, גם תוכלו ליהנות מארוחות מהירות, המבוססות על מנות מופשרות בקלות לארוחת ערב או לארוחת צהריים. אני אפילו מקפיאה וופלים, כדי שאוכל לקלות אותם, להוסיף עליהם מעט חמאת בוטנים וכך הם משמשים לארוחת בוקר זריזה שאפשר לקחת אותה לדרך." – Sara Haas, R.D., שפית מוסמכת ודוברת ה-Academy of Nutrition and Dietetics.

הצטיידו בארוחות משרד

"עם שני ילדים קטנים, אין לי זמן להכין לעצמי ארוחת צהריים בכל יום. במקום זאת, אני מציידת את המקרר במשרד שלי בכמות שבועית של טורטיות מוכנות עשירות בסיבים, בשרי מעדנייה דלי-נתרן וחסה קצוצה. אחר כך, כשאני רעבה ומכינה אותם, אני מוסיפה להם גם חרדל דל-סוכר, קטשופ, או רוטב ויניגרט, כדי להכין ארוחה טעימה וקלה." – Shelly Marie Redmond, R.D., דיאטנית קולינרית ומייסדת Skinny Louisiana.

השקיעו בשימורים

אין צורך להזמין יותר מזון מבחוץ, פשוט הציצו במזווה שלכם והתלהבו מהשפע הגדול שבתוכו. בונוס: ארוחות מהירות אלו הן בתקציב משפחתי ידידותי וקל לנקות אחריהן, בלא הרבה מאמץ. חשוב ביותר לבדוק ערכים תזונתיים ותאריכי תפוגה של כל אחת מקופסאות המשומרים האהובים עליכם.

הפכו את המזון לכיף

"כשמדובר ברעיונות ללאנצ'בוקס (קופסת אוכל), יש אינספור מידע ורעיונות. קופסאות אוכל מעשיות וקלות ליישום, חוסכות זמן יקר, במיוחד למשפחות בהן יותר מילד אחד ומהומת היציאה בבוקר לגנים ולבית הספר רבה אצלן. הכנת הקופסאות יכולה להוות אירוע מהנה לכל המשפחה, וכך, היא הופכת פחות לתחושה של "מטלה" מעיקה." – Holley Grainger, R.D., מומחית תזונה ולייף סטייל.

שימו דגש על סיבים

המפתח לאכילה בריאה, לדעת מומחי תזונה רבים, מבוססת בעיקרה מסביב לסיבים. אלה נמצאים בשפע במזונות במבוססים על דגנים מלאים, פירות וירקות. הם יוצרים תחושה של שובע, מבלי לגרום את תחושת הכבדות, אותה עלולה לגרום ארוחה כבדה.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

מיתוסים ועובדות על צלוליטיס

מה אתם באמת צריכים לדעת על הגומות המתסכלות אלה? ארבעה מיתוסים וארבע עובדות על "עור …

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …