מה באמת קורה לעור כשישנים עם איפור?

זה הזמן להתכרבל לשנת הלילה שלך? אם עדיין לא הורדת את האיפור, זה הזמן לקרוא מה עלול לקרות לך, אם תמשיכי במנהג הלא בריא הזה (מלבד, כמובן, האופציה לקום בבוקר כמו דב פנדה חמוד ומרוח).

המחשבה על שטיפת פנים בלילה לפעמים עלולה להיות מושכת כמו לקרוא ספר לימוד, הרבה לאחר שסיימת את ימי בית הספר… ואת אפילו לא משתמשת בהרבה איפור, אז מה הטעם, נכון? אז זהו, שלא!

איפור בן יום, בתוספת הזיעה והשומן המצטברים באופן טבעי לאורך כל היום והזיהום מהסביבה – עומדים בינך לבין עור חלומותיך. אפשר אפילו שיגרמו להזדקנות בטרם עת של עורך.

הנה חמש סיבות טובות, שלאחר קריאתן, בטוח תביני למה האיפור צריך לרדת, וביסודיות, בסיומו של כל יום.

הנקבוביות שלך תתרגזנה

אינך זקוקה למשטר טיפוח עור מסובך כדי להשיג עור זוהר, שגרה פשוטה תספיק לחלוטין. התמקדי ביסודות: ניקוי העור כדי להסיר פסולת, פילינג כדי להסיר תאי עור ישנים ומתים ולעודד התחדשות התאים ולחות לצורך איזון רמות השומן והלחות בעור. נסו את מערכת טיפוח העור בשלושה שלבים של קליניק, אשר מכסה את כל היסודות שאתה צריך כדי לקבל את עור למקום בריא. ג'ינה מארי, קוסמטיקאית מלוס אנג'לס, מציינת: "בכל פעם שאת לא דואגת לעור שלך, את תורמת לסתימת נקבוביות. ואם אינך מחליפה את כלי המיטה שלך בכל יום, לא הייתי רוצה להיות ציפית שלך, שצוברת את השומנים והזיהום". מה שמוביל אותנו ל…

העור שלך עלול להתייבש

האיפור שלך הרגיש לך כל כך טרי הבוקר? כן, הוא בעצם מכונה השואבת לחות בלילה. הסרתו מעניקה לעור שלך את ההזדמנות לנשום ולאפס את רמות הלחות שלו. "המשימה הראשונה של השכבה העליונה של עור, השכבה קרנית, היא לנעול את הלחות של עורך ולשמור גורמי הלחות הטבעיים של העור", אומרת מארי. זהו האיזון אידיאלי של שומן ולחות הגורמים לעורך לחוש בנוח. זה מסייע לשמור על הדברים הטובים (שומן ולחות) בתוך העור ולהרחיק את הדברים הרעים (אבק, פיח) ממנו.

את מביאה את הזיהום למיטה

זה לא מפתיע – העולם שבחוץ מזוהם. חלקיקי פיח ממכוניות, עשן וזיהום תעשייתי מצטברים על עורך לאורך כל היום. אם לא תסירי אותם, תגובת שרשרת זו של סטרס חמצוני (כהזדקנות בטרם עת ורגישות מוגברת) תמשיך ממש לאורך כל הלילה. ברור שכמה חלקים מכדור הארץ נחשבים למזוהמים פחות מאחרים, אבל עדיין, מדובר בכדור ארץ אחד, ו"בזכות" הרוחות הנושבות, בסופו של דבר זיהום קיים בכל מקום. באופן מפתיע, איפור באמת יכול לספוג כמה מהחלקיקים האלה, כפי שעושה קרם הגנה, מה שמהווה אפילו סיבה טובה יותר לשטוף את הכל, לפני שאת נכנסת למיטה.

את מפתחת מושבות חצ'קונים

מהו המתכון המושלם לאקנה? ההצטברות של חיידקים, פסולת ושומן. גם אם את בדרך כלל לא נוטה לאקנה, את עלולה בקרוב לגלות, שלשכב לישון בפנים מלאות באיפור עלול לגרום להופעתם של הפצעונים המטרידים האלה. חריגה של פה ושם מנוהל הסרת האיפור איננה אסון, אבל לאורך זמן, העור שלך לא יהיה מסוגל להחליף תאים ולהתאוורר, כמו שהוא אמור.

עורך יהפוך לרגיש

חשבי על כל המקומות שאת והאיפור שלך הייתם בהם היום. ואז דמייני שהאיפור ממשיך להיות על פניך גם לאורך כל הלילה. אם זה נשמע לך כמו מתכון בטוח ליצירת רגישות, זה בגלל שזה אכן כך. עור מסוגל לסבול הרבה דברים, אבל הוא עלול גם להגיב אליהם. לכן, איפור שעשוי להיות "בסדר" במשך שמונה שעות, עלול ליצור תגובה שלילית כאשר הוא נותר על העור למשך 24 שעות. ואם את כבר, מלכתחילה, נוטה לעור רגיש, שינה עם איפור עלולה לעורר בעיות עור, כאקנה

 

כדאי לבדוק גם

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …

דברים שכל אישה חייבת לדעת על העור שלה

כתמי שמש, קמטים, אקנה ושומות חשודות – מדריך מכף רגל ועד ראש. גם אם אינך …