10 דברים שההורים לא צריכים לדאוג לגביהם

כל האמהות מועדות מראש להשתגע מדאגה בנוגע לילדים שלהם, אולם קיימים מספר חששות נפוצים שניתן לשכך אותם בקלות.

בכי

למרות שבכי מתמיד וצורמני של תינוק עלול לעורר חששות, חשוב לזכור כי בכיים של תינוקות ועוללים הוא טבעי לחלוטין. פעוטות מתחת לגיל שנה בוכים מהמון סיבות: רעב, טיטול מלא, עייפות, גירוי יתר. הורים צריכים להבין כי הבכי איננו מזיק לתינוק, וכי במקרה של תינוק הבוכה יותר מתינוקות אחרי, אין הדבר מעיד על כישורי ההורות שלהם. תינוקות מסוימים פשוט בוכים יותר מאחרים בני גילם, וברוב המקרים, כאשר הם מפסיקים לבכות כאשר ניגשים אליהם, אין סיבה לדאגה.

במידה ותינוקכם בוכה יתר על המידה (לדעתכם), אולי תרצו להתייעץ עם רופא הילדים שלכם בנוגע לבייבי-קוליק, כאבי הבטן הנפוצים אצל תינוקות ולרוב, נובעים מרגישות לחלב פרה.

עיטוש

אתם מגיעים עם הקטנצ'יק הביתה מבית החולים, ופתאום הא מתחיל להתעטש… לפני שאתם מתחילים להלחץ, למדוד חום ולהזעיק את רופא הילדים, חשוב שתזכרו שעיטוש הוא דרכו של הרך הנולד לנקות את אפו ודרכי הנשימה שלו מגודש ומחלקיקים זרים הנישאים באוויר.

עיטוש אף מסייע לתינוק היונק לפתוח את הנחיר הנלחץ לשד בזמן היניקה. לאחר סיום הארוחה, תינוק ייקח נשימה עמוקה או יתעטש, כדי לפתוח את הנחיר הסגור.

מתי כן לדאוג?

כאשר אל העיטוש מתלווים חום, אף נוזל, אי שקט או בעיות נשימה.

הנקה לעומת האכלה מבקבוק

אמהות חדשות רבות מלחיצות את עצמן כשהן שמות לעצמן למטרה להניק כמו אמהות ותיקות יותר, מיד לאחר הלידה ובטרם סיגלו לעצמן (ולתינוקן) את הניסיון הנדרש. הן גם לחוצות מכך שהתינוק איננו יונק מספיק ותמיד נראה להן כרעב. ימיו הראשונים של התינוק בבית הם תמיד המסובכים ביותר, מכיוון שנראה שהוא אוכל כל הזמן, בכל שעה של היממה. אין סיבה לדאגה, מאחר וזהו רק שלב בדרכו לבסס לעצמו לוח זמנים קבוע ויציב. בטחי בגופך והיי קשובה לסימנים שמשדר התינוק שלך, והכל יבוא על מקומו בשלום.

אין צורך להיות מוטרדים מהשלמות הנקה שנעשות עם תמ"ל, או מעבר מוחלט לבקבוק, שכן הם מספקים לתינוק את כל צרכיו התזונתיים.

הקשר עם התינוק

גם אם חלמת על הפגישה המרגשת עם תינוקך במשך תשעה חודשי ההיריון, כאשר את אוחזת בו בידיך לאחר שעות של צירים ולידה, את עשויה לגלות שאת חשה בעיקר בעייפות ולא באותו פרץ של אהבה מופלא ששיערת שתחושי. זה טבעי לגמרי. אמנם יש אמהות שחשות באותה תחושת קירבה, אולם ברוב המקרים, תחושת הקירבה נבנית לאיטה, בזמן הטיפול בתינוק. מדובר בתהליך הדרגתי, אשר נבנה לאורך זמן.

ציוני דרך בהתפתחות

במידה ויש לך בסביבתך הקרובה תינוקות ופעוטות בני אותו גיל, קל מאד להיכנס לחרדה, במידה ותינוקך איננו עומד בקצב של השאר. אל תטרחי לערוך את ההשוואות האלה, מאחר ובמילא לכל ילד ישנו קצב התפתחות משלו, שאיננו בהכרח זהה לזה של שאר בני גילו. העדיפי להסתמך על האינסטינקטים האימהיים שלך (למרות שהם עדיין טריים ולא מנוסים) ועל חוות דעתו של רופא הילדים, כאשר את בוחנת את התפתחותו. של תינוקך. גם אם ילדך חווה פיגור התפתחותי קל בפרמטרים מסוימים, לדבר אין משמעות רבה, בטרם הגיעו לגיל שנה. אין זה אומר שאתם צריכים לזנוח את הטיפוח ועידוד היכולות, אלא פשוט שלא להשוות אותו לילדים אחרים.

לוחות זמנים

למרות שגיבוש לוח זמנים לזמני הנקה ושינה חשוב מאד, ניסיון לגבש אחד כזה בשבועות (ואף בחודשים) הראשונים של חייו של התינוק עלול להיות לא מוצלח ואף מלחיץ עבור התינוק ועבורכם. בסופו של דבר יתגבש לוח כזה, אבל עד אז, זרמו עם התינוק בהנקה ובשינה בזמנים שהוא יכתיב.

מהו הזמן הנכון?

לאחר השבועות הראשונים לחייו של התינוק, הורים אשר קשובים לסימנים של התינוק כבר יוצרים לוח זמנים מגובש. לאחר מספר חודשים, כבר ניתן לקצר את זמני התנומה ולהאכיל מספר גדול יותר של פעמים ביום ולהאריך את שנת הלילה. בגיל 4-6 חודשים, רוב התינוקות כבר ישנים לילה שלם, ללא התעוררות להאכלה.

מקשיבים לעצות

נדמה כי כולם מסביבך יודעים "טוב יותר" ממך מה נכון ומתאים עבורו ולכל אחד יש מה לומר בנושא. למרות שחלק מהעצות הינן טובות ומועילות, השאר עלולות לגרום לך לפקפק בעצמך ובכישורי האמהות שלך.

כנ"ל לגבי ספרים – ספרים הם מקור מידע מצוין לגבי הנורמות והקלאסי, אולם מאחר וכל ילד הוא יוצא דופן ויש לו את הקצב שלו, מה שכובד על תינוק אחד, לא בהכרח יעבוד על אחר. אם משהו עובד עם התינוק שלך, לכי על זה, ואל תחושי אשמה שלא נהגת על פי הספר.

לא יודעים לומר לא

ברגע שהתינוק נולד, נראה שכל מי שמכיר אותך רוצה לבוא ולהציץ בפלא הקטן. אבל, זהו בדיוק הזמן בו את זקוקה למנוחה, לזמן ולשקט. לכן, אל תחשבי פעמיים לפני שאת מסרבת לארח. כמובן שאם מישהו רוצה להגיע ולעזור לך בסידורים השוטפים (בקניות, בניקיון, בבישול ובכביסה, למשל) אין צורך להתבייש ולקבל את העזרה.

לנסות להיות הורה מושלם

אף אחד לא מושלם. שמענו את זה כבר מיליון פעמים, ובכ"ז, אמהות חדשות לחוצות כי אם לא תעשנה הכל בצורה מושלמת, הן תגרומנה נזקים בלתי הפיכים לילד לשארית חייו. אל תבזבזי זמן ודאגה בניסיון לעשות הכל, מאחר ובמילא לא תעמדי במשימה.

 לחזור למשקל שלפני הלידה

תמונות של סלבס שילדו לפני שתיים וחצי דקות וכבר שבו למידתן המקורית הפכו את המשקל שנשאר לאחר הלידה לאתגר בלתי מציאותי, אשר בו מנסות לעמוד אמהות טריות רבות.

תשכחי מזה, לא רק שזה לא מציאותי, זה גם לא בריא!

אכילה נכונה, שינה בריאה ומשלב מסוים, אף יציאה לאוויר הצח עם תינוקך, יעשו עבור גופך את מה שאלף דיאטות הרעבה לא תעשינה.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …