גבר קיץ

גבר – הכן את עצמך לקיץ

הקיץ כבר הגיע ואיתו גם עונת הרחצה, שזה עתה נפתחה. בימים חמים ובעיקר בסופי שבוע, אין כמו בילוי בחוף הים, טבילה מהירה במים המקררים והמרעננים ורביצה עם החברים הכי טובים או עם בני המשפחה על החוף במשך כמה שעות (כשמרוחים בקרם הגנה מפני השמש, כמובן). כדי להרגיש נוח ובטוח יותר עם הגוף, כדי להיות חטובים יותר וגם בריאים יותר, כדאי לסגל אורח חיים נכון, ולהתמיד בו באופן קבוע.

רוצה להרגיש טוב יותר עם עצמך בעונת הקיץ הזו? רוצה ליהנות מגוף חטוב ושרירי יותר? הנה כמה עצות וטיפים שיעזרו לך להגשים את זה:

  1. פעילות גופנית – כולנו יודעים עד כמה הפעילות הגופנית עושה לנו טוב, ובעיקר עושה טוב לגוף שלנו. במסגרת ההערכות שלך לקראת הקיץ, וגם אם הקיץ כבר כאן, כדאי לך להקפיד לעסוק בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים ביום, ולשלב בין פעילות אירובית (ריצה, הליכה מהירה, רכיבה על אופניים וכדומה), לפעילות אנאירובית מחטבת ובונה שריר. הפעילות הגופנית תורמת רבות למערכות הגוף השונות, ללב ריאה וגם גורמת לתחושה טובה יותר. מי שסובל מעודף משקל ומשלב בין פעילות גופנית לתזונה נכונה יכול להגיע אל משקל היעד שלו אם מקפיד לעשות זאת באופן עקבי ומי שמשלב בפעילות הגופנית השבועית גם תרגילים מחטבים והרמת משקולות יכול ליהנות מגוף חטוב ומעוצב יותר. בין אתה עוסק בספורט באופן קבוע ובין אם זה עתה התחלת להתאמן, חשוב לעשות את זה נכון כדי למנוע פציעות מיותרות. במקרים של דלקת שריר למשל, וכדי שלא להפסיד אימונים בהמשך, כדאי לטפל נכון בדלקת ולוודא שהיא איננה מחריפה. מומלץ לעבור ולפני שחוזרים לאימון טיפול חדשני – טיפול בגלי הלם, גלים החודרים ישירות אל עומק הרקמה הרכה ומטפלים נקודתית בדלקת.
  2. תזונה נכונה ומאוזנת – כדי ליהנות מגוף חטוב, חשוב קודם כל לדאוג לתזונה נכונה ומאוזנת. הגוף שלנו, ובמיוחד אם עוסקים בספורט, זקוק לרכיבים תזונתיים שונים כדי לבנות את השרירים וכדי להבטיח את תפקודן של מערכות הגוף השונות. כדי להגיע אל הקיץ ללא משקל עודף (שאותו נוטים לצבור פעמים רבות במהלך החורף) חשוב לשלב תפריט בריא במהלך היום יום ולעשות זאת באופן קבוע. מומלץ להקפיד על אכילה מרובה של ירקות טריים וגם פירות. אפשר לנצל את ההזדמנות ולשלב בתפריט פירות קיץ נהדרים, אולם כדאי שלא לצרוך מהם כמות גדולה מדי. שלוש או ארבע מנות פרי ביום יכולות להספיק. חשוב לכלול בתפריט גם דגנים, פחמימות וסיבים תזונתיים, הקיימים במזונות שונים וכדאי לגוון עם הארוחות ולשלב בהן גם מנת בשר לפחות פעמיים בשבוע, שתספק לגוף את החלבונים שלהם הוא זקוק.

שילוב נכון בין תזונה בריאה וטובה לפעילות גופנית תעזור לך להתכונן בצורה הטובה ביותר לקיץ וגם להרגיש טוב יותר עם עצמך! הקפד לעשות זאת באופן קבוע והיעזר באנשי מקצוע, כדי לקבל טיפים נוספים והמלצות לתפריט מתאים או לתרגילים שונים.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …