שיניים בריאות

מדוע חשוב לבקר אצל רופא השיניים וכל כמה זמן מומלץ?

ביקור במרפאת שיניים הוא לא בדיוק בילוי חווייתי בקניון או טיול מהנה לצפון, אבל הוא משהו שחייבים לשלב ביומן לאורך השנה. רופא השיניים לא ממש רוצה לפגוש אתכם אם אין בכך צורך, אבל כדי לוודא שהשיניים שלכם תקינות, שאין בעיות מיוחדות שיכולות להסתבך ושהמצב לא פחות ממעולה, כדאי לשמור על מעקב קבוע ולבקר אצל רופא השיניים מספר פעמים בשנה לביקורות סדירות.

בראש ובראשונה – לשמור על בריאות הפה

הסיבה הראשונה והברורה לביקור אצל רופא השיניים היא כמובן השמירה על בריאות הפה. אם יש לכם מרפאת שיניים קבועה תוכלו להנות מתוכנית טיפולים וביקורת קבועה ובכך לשמור על תקינות השיניים לאורך זמן. ביקורת אצל רופא השיניים תאפשר לזהות בעיות לפני שהן הופכות להיות מסובכות ולטפל בהן במהירות. כך סתימות פשוטות או שן עקומה יקבלו את הטיפול הרבה לפני שהמצב מסתבך.

הימנעות מתופעות לא נעימות קבועות:

ישנן לא מעט תופעות שיכולות להציק מאד לאנשים שסובלים מבעיות בשיניים. חורים בשיניים יכולים להופיע בכל שלבי החיים ולהתפתח לבעיות חמורות יותר, אבל גילוי מוקדם של חור קטן בשן נגמר בסתימה מהירה אצל הרופא, טיפול שהוא הרבה יותר זול ופשוט מטיפולי שיניים רבים.

גם בעיות כמו עששת או ריקבון יכולות להימנע אם נקפיד על ביקורת קבועה אצל רופא השיניים ובילוי אצל השיננית בניקוי הפה. עששת יכולה להתפתח לשלל בעיות נוספות וליצור חוסר נעימות לאורך השגרה. גילוי מוקדם ימנע את הבעיה.

מעקב אחר טיפולים:

לא מעט אנשים עוברים טיפול אצל רופא השיניים אבל מוותרים על ביקור חוזר במרפאת השיניים במחשבה שהבעיה נפטרה. הקפידו על ביקורים קבועים גם לאחר טיפולים ותוכלו לעקוב אחרי הסתבכויות, בעיות שלא נפתרו ולהמשיך בטיפול אם יש צורך בכך. לאחר כל טיפול כדאי לשאול את הרופא מתי כדאי לחזור לביקורת ואיך ממשיכים מכאן ולקבוע תור חוזר.

דוגמה לילדים בבית:

מרפאת שיניים יכולה להיות מקום די מפחיד עבור הילדים ולכן לא פעם ההורים צריכים לשמש דוגמה. ביקור קבוע אצל רופא השיניים מלמד את הילדים שהמרפאה היא לא מקום מפחיד ושחשוב להקפיד לפגוש את רופא השיניים כדי לשמור על תקינותן. זוהי דוגמה חשובה וחינוכית שעוזרת לילדים להיפטר כבר בגיל צעיר מהפחדים מרופא השיניים.

כשמדובר בילדים, כדאי להרגיל אותם כבר בגיל צעיר לביקורים קבועים אצל רופא השיניים. מרפאת שיניים שמיועדת לילדים היא לרוב סביבה נעימה ונגישה יותר, שעוזרת להם להיכנס לשגרת הטיפולים בצורה נעימה ונטולת חששות.

כל כמה זמן כדי לבקר במרפאה?

כדאי לבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים כל חצי שנה ולהקפיד גם על ביקורים אצל שיננית לאורך השנה בהתאם לצורך. במידה ומצב השיניים הוא מורכב ופחות טוב, מומלץ להתייעץ עם הרופא ולקבל הערכה לגבי כמה פעמים בשנה צריך לחזור לביקורת אצל הרופא.

אצל ילדים הביקורת צריכה להיות כל חצי שנה. רופאי השיניים ממליצים ללוות את תהליך צמיחת שיני החלב בביקורת קבועה של רופא השיניים שיוכל לפקח ולעלות על בעיות כמו חורים בשיניים או עששת. כאמור טווח הזמן בין ביקור לביקור משתנה לפי הגיל, מצב השיניים והיסטוריית הטיפולים.

כדאי לבדוק גם

נשירת שיער לאחר לידה

מאת קרין בוהדנה קלוברג תקופת ההיריון היא תקופה מיוחדת, בעיקר לאישה.רבות הן הנשים המרגישות יפות, …

שיניים בריאות

טיפוח הפה

כולנו מצחצחים שיניים לפחות פעם ביום, אם לא פעמיים, אבל בכל זאת כמעט תמיד כשמגיעים …

בריאות הפה

אסתטיקת פה ולסת

הפה שלנו הוא מקור הבריאות של יתר חלקי הגוף, עובדה שרבים אינם מודעים ואינם משגיחים …