ילד

5 סיבות בגללן כל ילד חייב לשחק בצעצועים

כל ילד צריך לשחק. זהו הצורך האוניברסאלי של כל הילדים, כאשר בכל תרבות אפיוני המשחקים נרכשים בדרך הייחודית לה ולסביבה שבה היא מתקיימת. משחקים מעצב את הילד כאדם בוגר וגם מספקים לו חוויית למידה, וזוהי גם הדרך הטובה ביותר עבור המבוגרים ללמוד אודות הייחודיות של הילד. משחקים הם למעשה האינטראקציה המרכזית של הילד עם הסביבה שלו. כניסתם של הצעצועים הדיגיטליים כמו משחקי מחשב או משחקי אונליין, המותאמים כיום לכל הגילאים החל מגיל אפס כמעט, משנה את התמונה ודורשת מההורים לשקול ברצינות את בחירת הצעצועים. כמו כן, חשוב להבין כי משחקי המחשב ושימוש באביזרים כמו טאבלט אינם מעודדים את ההתפתחות כפי שעושים צעצועי ילדים הרגילים.

1. פיתוח הכישורים החברתיים

רכישת הכישורים החברתיים היא אחת המטרות החשובות ביותר של המשחק וכאשר הילד משחק מול מסך מגע או מול מסך מחשב הכישורים הללו רדומים, מכיוון שאין מולו אינטראקציה אנושית. משחק בצעצועים עם חברים או בחברת הורה יתרום הרבה יותר לרכישה ופיתוח הכישורים החברתיים לעומת כל משחק דיגיטל.

2. פיתוח מוטוריקה עדינה וגסה

מוטוריקה אחראית על התנועה של הילד. בהתחלה מתפתחת המוטוריקה הגסה שמאפשרת לילד לזחול, להתיישב וללכת ולאחר מכן מתפתחת המוטוריקה העדינה שבאמצעותה הילד לומד להרכיב פאזל או לבנות מגדל. שימוש במסכי מגע או במקלדת עם מקשים אינו מאפשר פיתוח של שתי המיומנויות החשובות הללו.

3. שיפור הביטחון העצמי

ביטחון עצמי דרוש לילד על מנת להיות מסוגל להימצא בחברת בני אדם ולהכיר חברים, על מנת לחוש שייך ולהרגיש בנוח בסביבה בלתי מוכרת. כאשר הביטחון העצמי נרכש באמצעות משחק עם צעצועי ילדים, הוא נבנה בצורה הדרגתית המבטיחה הטמעה. בעת משחק באביזרים דיגיטליים לא קיימת התמודדות עם אדם אחר ולכן הלמידה הזו אינה מתקיימת.

4. היכרות עם העולם האמיתי

הילד לומד על העולם שמסביב באמצעות חושיו ודרכם הוא קולט את הסביבה. המסרים שמסביב נקלטים על ידו באופן חווייתי על ידי אחד או יותר מחושיו הבסיסיים שאחד החשובים שבהם הוא חוש המישוש. מסיבה זו מאוד חשוב שהילד ישחק בצעצוע שניתן לגעת בו. צעצועים דיגיטאליים אינם מאפשרים הפעלת חוש המישוש ולכן אינם יוצרים את חוויית המשחק שיכולה להעניק לילד את ההיכרות עם העולם.

5. פיתוח מיומנויות שפה

פיתוח מיומנויות השפה הוא אחד ההיבטים החשובים בהתפתחות של הילד. באמצעות משחקי אונליין מסוימים מושם דגש מיוחד על מיומנות זו, אך לא בכולם. בעת משחק עם הצעצועים הרגילים מיומנויות השפה נרכשות באופן אוטומטי בין אם הילד משחק לבדו ובין עם במשחק מעורבים אנשים נוספים.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …