בריאות הפה

אסתטיקת פה ולסת

הפה שלנו הוא מקור הבריאות של יתר חלקי הגוף, עובדה שרבים אינם מודעים ואינם משגיחים בה. אסתטיקת הפה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בגוף האדם המשפיע עליו באופן קריטי ודרסטי כבר מימיו הראשונים של האדם, עוד משלבי ינקותו.

לכן בחרנו להתחיל את השיח שלנו על תרבות בריאות הפה דווקא מאותם שלבים הראשונים, שלבים בהם אנחנו ההורים מקפידים הקפדה מתונה יותר, אשר במקרים רבים נובעת כתוצאה מחוסר מודעות וחוסר ההבנה שבקריטיות שלה. היכולת ליצור בסיס בריאותי עבור ילדנו מתחילה עוד מקטנות.

בהמשך נדון על הדרכים הטובות ביותר לייעול אסתטיקת הפה וכיצד כל זה משפיע על הבריאות הכללית שלנו.

חשיבות אסתטיקת הפה בגיל צעיר

גיל הילדות כלומר שכבת הגיל הראשון הוא אחד הגילאים הקריטיים לעיצוב וטיפוח הבריאות והאישיות של הילד. בריאות הפה הוא אחד הנושאים היותר טעונים שניתן ואף חובה להביא לידי ביטוי אופן חינוכי וכחלק מסדר היום הקבוע. בכך, נשמור על בריאות הפה והבריאות הכללית של הילד בשלבי גדילתו ונתרום למהלך חייו הבוגרים, כאשר אותו סדר יום ברור מאיליו וקבוע מראש נתבע בו ממש כשם שהוא פותח את עיניו ושוטף פנים, יביאו לקלות ויעילות בשמירה על בריאות הפה, נושא שאנו מתעצלים להתמיד בו על אף הקלות שלו. אספנו עבורכם כמה טיפים לשמירה על היגיינת הפה של תינוקכם.

הדרך להנחיל את תרבות היגיינת הפה ממש כשם שאנו מנחילים את היגיינת הגוף בכללותה תעזור לנו ליצור סביבה בריאה יותר משלב שיני החלב ולאחר התפתחות השיניים הקבועות.

קיימות דרכים רבות לייעול השמירה על בריאות הפה והפיכת העניין לקל ואף מענה יותר.

האם צחצוח שיניים בוקר/ערב מספיק לשמירה על בריאות השיניים?

צחצוח שיניים מוקפד הוא הבסיס החשוב ביותר לשמירה על בריאות השיניים והיגיינת הפה, יחד עם זאת אין זה מספיק לטיפול ומניעת יתר מחלות הפה והלסת הנפוצות כל כך היום, הדרך. חשוב מאוד לעשות שימוש בדרכים משלימות לשמירה על ההיגיינה, כמו חוט דנטאלי איכותי ומי פה המשמרים את האסתטיות ופועלים לניקוי נקודתי בפינות הרחוקות אליהן המברשת אינה מגיעה. העברת חוט בכל ערב היא הערובה לשמירה על שיניים נקיות מעששת.

ניקוי החניכיים הוא פרט נוסף וחשוב ביותר בנושא היגיינת הפה, בחניכיים שאינן מתוחזקות ומטופלות באופן קבוע עשויות להתפתח דלקות ומחלות אשר ישפיעו גם על בריאות השיניים ושלמותן.

יתרונות השתל על כתרים – מהם הגילאים ומתי כדאי לבחור בהם?

בשונה מכתרים וסתימות, השתל הוא פתרון קבוע ואסתטי יותר לטיפול לאחר עקירה או טיפול אסתטי ללסת במקרים של שיניים פגומות לאחר טיפול שורש. בשונה מכתר, השתל הדנטלי עמיד בהרבה בפני מכות או מזונות קשים מאחר שמדובר בחומרים חזקים יותר המדמים שן אמיתית.

סילונית לפתרון עששת וזיהומים – פתרונות ביתיים לשימור הפה

ניקוי הפה באמצעות סילונית מביא לידי ביטוי את אחת האופציות היעילות והמצליחות ביותר לניקוי הפה. לא בכדי עושים רופאי השיניים שימוש רב בהן במעמד טיפול השיניים. ניקוי פה באמצעות סילונית מידי ערב ולאחר כל ארוחה ישפיעו על בריאות הפה ולא יפגעו באמייל וההגנה הטבעית של השן כפי שניתן לצפות ממברשת השיניים אשר פוגמת בציפוי הטבעי ושוחקת אותו.

ניקוי קבוע באמצעות סילונית לאחר כל ארוחה ימנע באופן משמעותי התפשטות זיהומים ומחלות פה ולסת כתוצאה מסילוק אפקטיבי ומלא של שאריות מזון ומשקאות מכל אזורי הפה באופן אחיד.

כדאי לבדוק גם

נשירת שיער לאחר לידה

מאת קרין בוהדנה קלוברג תקופת ההיריון היא תקופה מיוחדת, בעיקר לאישה.רבות הן הנשים המרגישות יפות, …

שיניים בריאות

מדוע חשוב לבקר אצל רופא השיניים וכל כמה זמן מומלץ?

ביקור במרפאת שיניים הוא לא בדיוק בילוי חווייתי בקניון או טיול מהנה לצפון, אבל הוא …

שיניים בריאות

טיפוח הפה

כולנו מצחצחים שיניים לפחות פעם ביום, אם לא פעמיים, אבל בכל זאת כמעט תמיד כשמגיעים …