שיער בריא

איך להגן על השיער מפני נזקי השמש

כולנו אוהבים לבלות בים במהלך הקיץ, לטבול בבריכה, לשהות שעות ארוכות על החוף, או אפילו לצאת לטיול בטבע, גם כשהשמש חזקה מאד. הקיץ הישראלי הוא קיץ חם וגם לח, באופן יחסי. השהות הארוכה בחוץ עשויה לגרום לנזקים קשים, הן בעור והן בשיער. כיצד תוכלו להגן על השיער שלכם מפני נזקי השמש? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

לאילו נזקים גורמת השמש

כולנו יודעים עד כמה השמש מסוכנת לנו. ובכל זאת, רבים, ובמיוחד במהלך הקיץ, מבלים שעות רבות בחוץ, וגם בשעות שבהן השמש חזקה מאד. במיוחד לשם כך מוצעים כיום מגוון רחב של פתרונות וגם תכשירים מיוחדים שיכולים להגן עלינו מפני נזקי השמש. הנזקים שהשמש עשויה לגרום לשיער שלנו יכולים להיות רבים מאד. זה יכול להיות יובש בשיער, מראה של שיער שבור ונפול מאד וגם דהייה של צבע השיער. קרני השמש יכולות לפגוע ישירות בסיב השערה ובמעטפת שלה. לעיתים מדובר בנזק קל, בנזק שחולף, אולם לעיתים הנזק או קשה ביותר.

אז, מה עושים?

במקרים בהם נגרם נזק לשיער, אפשר להשתמש בתוספים מיוחדים כמו roots HR, בגירסתו המותאמת במיוחד לנשים או לגברים. אלו מחזירים לגוף את הוויטמינים והמינרלים שהוא איבד ומחזקים את שורש השערה. רוטס HR יכול להתאים גם במקרים של נשירת שיער מסיבות שונות. אולם, כדי להימנע מנזק אפשר לבצע כמה פעולות פשוטות, ועוד לפני שיוצאים מהבית.

ראשית, אפשר למרוח על השיער מוצרי הגנה מיוחדים, המסננים את הקרינה החזקה שבחוץ ומגנים על השיער. מסננים אלה אינם מאפשרים לקרני השמש לחדור אל השערה ולשרוף אותה. לאחר הבילוי בים או בבריכה, מומלץ לחפוף את השיער בשמפו, המכיל וויטמינים שונים, ובעיקר וויטמין E, העוזר לשמור על השיער. הוויטמינים שבשמפו והלחות שבו יחזירו לשיער את הרעננות שלו ואת חיוניותו.

לצד כל זה, חשוב להקפיד על תזונה נכונה. כלי למנוע נזק לשיער ובעיקר גם כדי ליהנות משיער בריא וחזק, חשוב להקפיד לאכול פירות וירקות, העוזרים לשמור גם על הקרקפת. מומלץ להרבות בשתיית מים, המעודדת את בלוטות החלב להפריש שומן וגם לחות. כמובן שמי שתזונתו לקויה, מושפע מכך לא מעט ולכן יכול לבחור, כאמור, באפשרות של רוטס HR. אפשרות נוספת, שיכולה לעזור גם היא לשיער וגם להגן עליו, ומלבד שימוש בתוספים כמו roots HR או כל פתרון אחר, היא גם להקפיד לספק לקרקפת עצמה את הלחות הנדרשת. היובש בקיץ וגם החום פוגעים בקרקפת לא מעט. שימוש בקרם לחות, המגן על הקרקפת וגם שימוש בפילינג מיוחד, שנועד לשם כך, יכולים להגן עליה ואף לשפר את מידת גמישותו של השיער ומראהו.

לסיכום

בין אם בוחרים שימוש בתכשירים שונים כמו רוטס HR כדי לחזק את השיער ובין אם מקפידים למרוח קרם לחות מתאים, מומלץ להקפיד שלא לשהות בחוץ בשעות החמות, ובמידה ואין ברירה, להשתדל להיות במקומות מוצלים.

כדאי לבדוק גם

פתרונות לשיער דליל אצל גבר

מבחינת גברים רבים (ובעיקר – מבחינת נשים רבות), קרחת גברית יכולה להיחשב לאטרקטיבית או סקסית …

כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער לאחר הלידה

אם זו לידתך הראשונה, חברות ותיקות וודאי הזהירו אותך מהסווינגים המהירים במצבי הרוח, מהבעיות בהנקה, …

10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף …