ככה לא תדבקו במחלות של אחרים

בכל שנה בחורף אנחנו פוגשים כמה סוגי שפעת וחולים במשך שבועות, בקיץ – נדבקים בשפעת הבטן, אשר גורמת לנו להפוך לחברים הטובים ביותר של האסלה לפרק זמן מסוים. חלק גדול מאותן הידבקויות יכולות להימנע, אם נקפיד על מספר צעדים פשוטים, שמטרתם לצמצם את כמות החיידקים שפוגשת אותנו.

התקלחו זמן קצר אחר ששהיתם בסביבת מישהו שחולה כרגע, השתמשו בסבון אנטי-בקטריאלי במידה והאדם היה חולה במחלה מדבקת. כמובן שאין צורך לעשות זאת, כאשר מדובר באדם החולה במחלה שאיננה מדבקת כסרטן או מיגרנה.

הימנעו משימוש בכלי האוכל של אנשים אחרים. לעולם אל תאכלו מצלחתו של מישהו אחר או תשתו את המשקה מהכוס, הבקבוק או הפחית שלהם, גם אם מדובר במישהו הקרוב אליכם. זהירות היא המדיניות הטובה ביותר.

הצטיידו בעט. כשמישהו מציע לכם עט לצורך חתימה או כתיבת מספר טלפון, תוכלו להשתמש בעט נקי משלכם במקום זאת.

השתמשו במגבונים בתדירות גבוהה. כמה דוגמאות:

כשאתם ממלאים דלק בתחנת הדלק, תמיד השתמשו במגבון כדי לנקות את ידיכם כאשר אתם נכנסים למכונית בחזרה. עלולים להיות מיליארדי חיידקים פעילים או נבגים שלהם על משאבות הדלק בתחנת הדלק, מאחר ולעיתים רחוקות מנקים אותן.

נגבו את ההגה ומוט הילוכים במגבון בכל פעם שנכנסים למכונית.

נקטו באמצעי זהירות מיוחדים בחדרי שירותיים ציבוריים:

אל תורידו את המים כאשר אתם נוגעים ביד חשופה בידית. השתמשו לצורך כך במגבת נייר או במגבון.

כסו את מושב האסלה בנייר טואלט, ועדיין, הקפידו שלא לשבת על המושב המכוסה בנייר טואלט, אלא לעשות את צרכיכם ברחיפה. (הבחירה בין דלקת בשלפוחית השתן בגלל אי התרוקנות לבין דלקת בדרכי השתן בגלל חיידק שתפס אתכם בשירותים הציבוריים היא לא בחירה שאתם רוצים לעמוד בה).

השתמשו במגבות הנייר לייבוש הידיים כדי לסגור את הברז לאחר ששטפתם ידיים וגם כדי לפתוח את הדלת.

נקו את ידית עגלת הקניות במגבון כשאתם הולכים לסופרמרקט. אלפי אנשים נגעו באותה עגלת הקניות ואתם אף פעם לא יודעים איפה ידיהם היו לפני כן.

הקפידו לשטוף ידיים כאשר אתם שבים הביתה וגם מספר פעמים לאורך היום. הרטיבו את הידיים במים זורמים ונקיים (חמים או קרים), הוסיפו סבון, הקציפו היטב, ושפשפו את הידיים במשך 30 שניות לפחות. לאחר מכן, שטפו היטב ויבשו את הידיים במגבת חד-פעמית או בזרם אוויר. אם אינכם נמצאים במקום בו ניתן לשטוף ידיים כהלכה, השתמשו בנוזלים מחטאי ידיים מבוססי אלכוהול המכילים לפחות 60% אלכוהול.

הימנעו מחיידקים על ידי שטיפת ידיים לפני האוכל ולפני שאתם נוגעים באחד המקומות הפגיעים בגופכם. חיידקים אינם יכולים לחדור דרך עור שלם, אבל הם נכנסים לגוף דרך פצעים פתוחים, הפה, העיניים, האף, האוזניים ופתחים אחרים של הגוף.

שימו לב: היו ידידותיים עם אנשים. תוכלו לשמור על עצמכם מפני חשיפה לחיידקים, מבלי להצטייר כלוקים בהפרעות נפשיות או ב-OCD. כך שבכל דרך בה אתם נוקטים כדי להתגונן בפני חיידקים, עשו זאת בצורה דיסקרטית ולא מתריסה.

כאשר אתם שומרים על עצמכם מפני חיידקים, אתם מגנים על משפחתכם ועל אנשים נוספים, אותם הייתם עלולים להדביק, לולא נזהרתם, לכן הקפידו לדבוק בצעדים שפורטו, וכך, כולנו נהיה בריאים יותר.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …