אומגה 3

יתרונות אומגה 3

בשנים האחרונות חדר מושג חדש ללקסיקון אצל אנשים רבים, ליתר דיוק אצל חלק נכבד מאד באוכלוסייה בכלל, והוא אומגה 3. נתקלים בו בפרסומות, ברשתות הפארמים השונות, רופאים רבים ממליצים עליו בחום כחלק מאורח חיים נכון ובריא, אולם יחד עם זאת מרבית האנשים אינם יודעים את כל הסגולות של אומגה 3. יתרה מזו הם נוטלים זאת כי צריך, כי הומלץ להם בחום, כי זה תורם ועוזר, אולם מבלי לדעת עד היסוד מהם יתרונות אומגה 3 בכלל ולמה הוא כל-כך הכרחי בפרט.

 אומגה 3 הוא תת קבוצה בתוך קבוצה כוללת של חומצות שומן רב בלתי רוויות. חומצות שומן הינן קבוצה של תרכובות אורגניות בעלות חשיבות עליונה בכלל היצורים החיים. קבוצה זו מכרעת והכרחית לתפקוד נכון של תאים בגוף האדם, תפקידן העיקרי הינו שמירה על גמישות נכונה של קרומי התאים, וזאת כדי שכל קולטני התא יוכלו לפעול בצורה נכונה ותקינה בקליטה והעברת מסרים.
יתרונות אומגה 3 נוספים ניתן לראות בתפקידים קריטיים והכרחיים להם חומצות שומן חיוניות והם בפעילות כלי הדם והלב, בינם: איזון בין הכולסטרול הטוב והרע, תוך העלאת רמת הכולסטרול הטוב, מניעת דלקות וסתימות בכלי הדם. איזון טמפרטורת הגוף, איזון לחץ הדם, ייצור הורמונים, הפחתת הסיכון למחלת סרטן, מקל על תסמיני דלקת מפרקים, טרשת עורקים. בקרב ילדים משפרת את הקשב והריכוז, מטיבה עם בריאות הנפש ומצב הרוח, הריון והנקה. שמירה על עור בריא וטיפוח העור- ידוע כי אומגה 3 עוזר בבניית תאים בכל הגוף, כך שזה יכול לסייע לעור להתחזק. בהקשר לעור הוא מסייע עם כוויות שנוצרו כתוצאה מחשיפה לשמש, והרשימה עוד נמשכת.
השאלה המתבקשת כרגע היא מהם המקורות מהם יכול הגוף לקבל אומגה 3 שהרי הוא אינו מייצר אותו לבד? צמח המרווה, אצות, דגי מים, תרד, אגוזי מלך, פולי סויה ושמנים הכוללים שמן קנולה, שמן פשתן, שמן סויה. אולם חשוב לציין כי כמות האומגה 3 הנמצאת בכל אחד מסוגי מאכלים אלו היא קטנה ואינה מספקת לצרכי הגוף, גם כאשר משלבים בתפריט האוכל את כל המרכיבים גם יחד.
התפיסה הרווחת היא כי בדגים ניתן למצוא את הכמות הנאותה והמספקת של אומגה 3 וזו טעות נפוצה ומשמעותית. דגי מים מכילים אומגה 3 רק אם הם עצמם אכלו מזון רווי באומגה 3, ובישראל הדגים מקורם בבריכות דגים והם ניזונים מאוכל שאינו מכיל אומגה 3. פועל יוצא מכך שהם אינם יכולים לספק אומגה 3, לכן במקום לנסות ולחשב בהתאם לתפריט האוכל האם הגוף מקבל את כמות האומגה 3 לה הוא זקוק לתפקוד מלא ונכון ולרוב כמובן שהוא אינו מקבל בדיוק את הכמות ההכרחית. כל שצריך הוא ליטול תוסף תזונה של אומגה 3 ובכך להעניק לגוף ולצרכיו את שהוא צריך, בצורה מסודרת, עקבית על בסיס יומיומי והכי חשוב הכמות המדויקת ביותר לה הוא זקוק..
בשוק הישראלי קיימים מותגים רבים של אומגה 3, המוכר, הפופולארי והמוביל הינו אלספה, תוסף תזונה המכיל כמוסות שמן דגים טהור אומגה 3, המותאמות לפי הגיל והצורך. יש ליטול בין 1-3 כמוסות ביום, באופן עקבי כמובן.
לאחר שברור לעין מהם יתרונות אומגה 3 ועד כמה מרכיב זה הינו הכרחי לגוף כולו, כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר מדי לינק, זהו בית מרקחת וירטואלי ופשוט להזמין במרחק נגיעה בלבד אלספה אומגה 3 ולהמתין למשלוח עד הבית. חשוב לזכור בבריאות אסור לזלזל.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …