ויטמינים

q10 אנזים

אורח חיים בריא ונכון יחד עם פעילות גופנית עקבית ומבוקרת, הינם מרכיבים קריטיים וחיוניים לתפקוד תקין של הגוף בכלל ושל כל תא ותא בתוכו בפרט. בחלוף השנים המודעות לכך הולכת וגדלה לאין שיעור, מכוני כושר ומסגרות התעמלות נפתחים בכל מקום ומותאמים לכל רמה וגיל. מחקרים רפואיים המאששים עד כמה תזונה נכונה, עשירה בכל אבות המזון תורמת לתחזוק הגוף, לאורח חיים טוב יותר, להפחתה במחלות כאלה ואחרות ולאריכות ימים.

לצד כל אלה נכנס תחום נוסף וחיוני להשלמת התמונה הכוללת – תוספי התזונה. בעשור האחרון תוספי תזונה הפכו לחלק בלתי נפרד מתפריט האוכל. התקשורת מהללת, הרופאים ממליצים בחום ורשתות הפארמים מקדמות אותם בברכה ומשווקות אותם לכל. למרות כל זאת מרבית האנשים אינם מודעים לחשיבותם המכרעת, ליעילות ולתרומה החשובה שלהם עבור הגוף. בעיקר כאשר בשוק ישנם מבחר עצום של תוספי תזונה מסוגים שונים וקשה לדעת מה התוסף המומלץ ביותר עבורנו.

תוסף תזונה חשוב וחיוני לגוף הינו אנזים q10 – קו אנזים q10 הינו חומר דמוי ויטמין מסיס בשומן, הנמצא באופן טבעי בכל התאים בגוף ומשמש כנוגד חימצון רב עוצמה וחיוני בתהליך יצירת האנרגיה בגוף, הוא דרוש לכל תא ותא. הגוף זקוק לרמה ספציפית של אנזים q10 בדם לתפקוד תקין ונכון.

איזה מזון מכיל אנזים q10?

הוא נמצא בעיקר בלב בקר, ברוקולי, אגוזים, תרד, סלמון, סרדינים, אנשובי. אך גם אם אוכלים על בסיס יומיומי את כל המזונות הללו, הזמינות הביולוגית שלו בתוכם נמוכה, ולכן כדי שהגוף יקבל את המינון לו הוא זקוק יש להשתמש בתוספת חיצונית- תוסף תזונה כדי ליצור את האיזון הרצוי.

ומדוע זה כל-כך משמעותי? אנזים q10 תומך בכל רקמה הזקוקה לסיוע או תיקון ומשמש לטיפול ברשימה ארוכה של מחלות חמורות: סרטן, לחץ דם גבוה, סוכרת, מחלות ניווניות, מחלות חניכיים. לצד כל אלה הוא מהווה רכיב קריטי לשמירה על בריאות הלב, הוא נמצא כמסייע במניעה של מחלות לב, הסדרת קצב לב, מניעת לחצים בחזה, שיקום לאחר התקפי לב. לכן עבור אלה הנמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות של מחלות לב ולאלו הסובלים מחוסר ברכיב זה נטילת אנזים זה כתוסף תזונה היא קריטית עוד יוצר.

חשוב להיות מודעים גם לכל הגורמים העלולים ליצור חוסר באנזים q10 ,לתת על כך את הדעת ולעשות משהו בנידון לפני שנעשה מאוחר מדי. רמתו יורדת עם הגיל בפרט לאחר שחוצים את העשור השלישי לחיים, אבל לא רק חוסרים ביסודות אחרים כדוגמת ויטמין b עלולים לגרום לחוסר באנזים זה. תזונה לקויה, דיאטה קיצונית, מצבים נפשיים כדוגמת לחץ, מתח, פעילות גופנית אינטנסיבית וקיצונית מדי עלולים גם כן לגרום לחוסר באנזים חיוני זה. לצד אלה קיימות תרופות שונות הגורמות לחוסר, תרופות להורדת לחץ דם, כולסטרול, עבור אנשים הנוטלים אותן חשוב עוד יותר שימוש בתוסף תזונה של אנזים q10.

לאחר שנמנו כל סגולותיו של אנזים זה, החיוניות שלו עבור תפקוד תקין של הגוף, כל שצריך לעשות הוא להתחיל ליטול תוסף תזונה זה, החברות המשווקות הן רבות מנשוא, אולם חברות הדגל הינן סולגאר ואלטמן. לחברת סולגאר סדרת מוצרי קו אנזים q10 המספקת פתרונות עבור צרכים רפואיים רבים ומאפשרת מענה לכל. כך גם חברת אלטמן המציעה מגוון מוצרי אנזיםq10 המותאמים לגיל ולצורך. את כל זה ניתן למצוא באתר מדי לינק- בית מרקחת וירטואלי במרחק נגיעה בלבד.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …