10 שינויים קטנים לחיים בריאים יותר

האם אי פעם חשת כאילו את צריכה לבלות שעות במכון הכושר, לשנות את התזונה שלך באופן דרמטי או לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלך, רק כדי להיות בריאה יותר? חשבי שוב. המומחים שלנו אומרים כי דווקא שינויים קטנים הם אלה שיכולים ליצור את השינויים הבריאותיים המשמעותיים.

  1. השתמשי בחוט דנטאלי לעתים קרובות

על פי רוברט אמאמי, ראש צוות Dental Specialties ברנדולף, מסצ'וסטס, לשימוש באותה "חתיכת ניילון" יכולה להיות השפעה דרמטית על הבריאות הכללית של האישה. "שימוש בחוט דנטאלי הוא אחת הדרכים הקלות והמהירות ביותר לסלק חיידקים רעים מהגוף" הוא אומר. "פלאק ובקטריות נבנים כל הזמן באזורים שמברשות השיניים אינן מגיעות אליהם. כאשר הפלאק מצטבר, הוא פוגע בעצם המחזיקה את השיניים במקום. "חיידקים בחלל הפה" הוא מוסיף "עלולים להגיע גם למחזור הדם". מחקרים הוכיחו כי מזיקים כאלה עלולים להחריף סוכרת ויתר לחץ דם, ואף להוביל ללידה מוקדמת.

  1. אכלי כל שעתיים עד 3 שעות במהלך היום

לא יוצאת להפסקת אוכל בעת העבודה? אם את מדמיינת ירכיים דקות יותר כתוצאה מההרעבה הזו, אז לא. "סביר להניח שאת רק משגעת את המטבוליזם שלך" אומר סקוט קולבי, מאמן הכושר מדאלאס. קולבי מעודד אנשים לאכול כשהם רעבים, וזה, לעתים קרובות, יכול להתבטא בשלוש ארוחות ולפחות שני חטיפים ליום. "זה יעזור לך לחוש שבעה ומרוצה וגם יפחית את הסבירות לאכילה מוגזמת בסוף היום", הוא אומר. "זהו אחד העקרונות הטובים ביותר שתוכלי לאמץ, כדי להביס את השומן ולבנות גוף שרירי, סקסי ורזה".

  1. הכיני את הקפה שלך בבית

הימנעי מהליכה לבית הקפה או לקונדיטוריה המקומית, במידה ואין לכם מטבחון במקום העבודה. קפיצה כזו "רק לקפה", לעיתים קרובות מסתיימת בקפה, עוגה, עוגיות ובקלוריות, הרבה קלוריות…

  1. השתמשי במד צעדים (פדומטר)

המאמנת האישית הלנה קולינס מכנה את הפדומטר "כלי הכושר היעיל ביותר הידוע לאדם" (או לאישה). "מודעות לכמות התנועה שלך מהווה מוטיבציה" היא אומרת. "אבל פדומטר איננו רק עבורך, אלא עבור כל המשפחה שלך. ילדים אוהבים מוני צעדים והוא הופך להיות אתגר לכל המשפחה". זה יכול להיות גם מהנה לעקוב אחר כמה פעילה (או לא פעילה) את בכל יום. בתור התחלה, 2,000 צעדים הם המקבילים של מייל אחד (1.6 ק"מ). כדי לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית, תוכלי להשתמש בפדומטר ולאתגר את עצמך להגביר את כמות צעדיך מדי יום.

  1. שינה בטרנינג שלך

האם את תמיד מתכוונת לקום ולצאת לריצה או לשעה במכון הכושר לפני העבודה אבל "לא מסתדר" לך? מוטיבציה עלולה להיות הבעיה כאן, ובמידה וכן, ניקול גלור, מאמנת כושר אישית, אומרת כי היא נותנת ללקוחות שלה כמה עצות חריגות שעובדות. "שני בבגדי הכושר שלך והניחי את חזיית הספורט ונעלי הספורט שלך ליד המיטה" היא אומרת. "רבים מאיתנו מבזבזים יותר מדי זמן באמירה שאנחנו צריכים להתאמן, אבל מוותרים על כך בתוך התהליך עצמו. הערימי על עצמך על ידי זה שתקומי כבר לבושה בבגדים המתאימים, ולא תצטרכי לעמוד ולהתלבט מה ללבוש ולתת לעצמך הזדמנות לוותר על האימון."

  1. בצעי תרגילי קיגל

מומחים טוענים כי אחת מכל ארבע נשים מעל גיל 18 חווה דליפת שתן בלתי רצונית, הנקראת בריחת שתן. זה מביך ומפחיד, אבל בהחלט בשליטה. חזקי את שרירי רצפת האגן שלך. על פי סקירה של מחקרים על ידי Cochrane Library, תרגילי חיזוק רצפת אגן, תרגילי חיזוק המכונים Kegels, מוכחים כדרך יעילה למזעור בעיות בריחת שתן.

  1. החמיאי לעצמך

מהו המפתח לתחושה מאושרת, בטוחה בעצמך וגאה, למרות הפגמים שלך? לדברי סטייסי רוזנפלד, פסיכולוגית מניו יורק המתמחה בסוגיות של חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה ודימוי גוף, הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות למען עצמך הוא ללמוד כיצד להתפעל מיכולותיו הרבות של הגוף שלך. "התמקדי במה שהגוף שלך יכול לעשות, ולא על איך שהוא נראה" היא אומרת. "לעתים קרובות מדי, אנחנו עסוקות באיך גופנו נראה, ולא במה שהוא מאפשר לנו לעשות. האם הגוף שלך יכול לרקוד או לשחות? האם את יכולה לבנות ארמונות חול בחוף הים עם הילדים שלך? האם הגוף שלך מאפשר לך ליהנות מאמבט או מאינטימיות עם בן זוג?". נסי את התרגיל הבא: צייני את הדברים שאת אוהבת בגופך, אפילו דברים קטנים כמו הניצוץ בעיניים. נסי למצוא 10 דברים כאלה? לא הצלחת? נסי שוב.

  1. בדקי את רמת ויטמין D בדמך

בפעם הבאה שאת אצל הרופא, בקשי בדיקת דם פשוטה שתעריך את רמת ויטמין ה-D. דורין אוריון, רופאה בבולדר, קולורדו: "אנחנו מוצאים כי לנשים רבות יש רמה נמוכה של ויטמין חיוני זה," היא אומרת. "רמות נמוכות מקושרות עם כל מיני תופעות" מסרטן דרך חוסר במרץ ועד לאלצהיימר. היה לי מטופלים ששהו בחוץ כל היום, ועדיין סבלו מרמות נמוכות מאוד. הטיפול בכך הוא פשוט – נטילת ויטמין D במשך כמה חודשים ואז בדיקה נוספת".

  1. שיבולת שועל – הסוג המועדף

אם את אוכלת שיבולת שועל בבוקר, תני לעצמך כמה נקודות בונוס, מראש, שכן שיבולת שועל ממלאת אותך ועוזרת לך להרגיש שבעה יותר. אבל, כדי להפיק ממנה את המקסימום, ותרי על גרסת האינסטנט שלה וחפשי את ה- Steel Cut Oats או Pinhead Oats.

  1. האזיני למוסיקה קלסית בזמן הארוחה

אנחנו נוטים לחקות בביצוע הפעולות שלנו את קצב המוזיקה שאנחנו שומעים באותו הזמן. לכן, על מנת להגן על עצמך מפני אכילה מהירה מדי (שתביא לכך שתאכלי הרבה יותר ממה שגופך צריך), האזיני למוסיקה איטית.

 

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …