Young couple jogging in park at morning. Health and fitness concept

5 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שמתחילים לרוץ

אם אתם רוצים להתחיל לשלב ריצה באימוני הכושר הגופני היומיים שלכם, הגעתם אל המקום הנכון. במיוחד עבורכם ריכזנו כמה דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שמתחילים לרוץ, דברים שיהפכו את הריצה שלכם לחוויה מהנה יותר, בריאה יותר ומועילה יותר.

  1. בחירה נכונה של נעלי ריצה

גם אם ארון הנעליים שלכם מלא במגוון רחב מאוד של נעלי ספורט מקצועיות לגברים, אין זה אומר שאתם יכולים להשתמש באותן נעליים לריצה. אם אתם עומדים לבצע ריצות ארוכות עליכם לבחור בנעל ריצה איכותית ונוחה אשר תסייע לכם לרוץ בנוחות רבה יותר ושתשמור על היציבות שלכם בזמן הריצה בצורה הטובה ביותר. נעלי ספורט מקצועיות לגברים, המיועדות עבור ריצה, כוללות מבנה ייחודי המתאים לריצות ורפידות נוחות שיסייעו לכם לרוץ זמן רב מבלי לחוש בכאבים בכפות הרגליים.

  1. היכן כדאי לרוץ?

כיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים אשר בוחרים לרכוש הליכון או ללכת אל מכון הכושר ולרוץ בו על גבי מכשיר חשמלי. ובכן, חשוב מאוד שתדעו כי ככל שהמשטח עליו אתם רצים יהיה קשה יותר לריצה – משטח משתנה – כך הריצה שלכם תהיה יעילה יותר ותשפר את הכושר הגופני שלכם בצורה משמעותית. לכן, אם יש לכם אפשרות לרוץ על חוף הים, הדבר יהיה הרבה יותר יעיל מאשר ריצה על הליכון חשמלי. הריצה על חוף הים גורמת למאמץ גופני רב יותר, לריכוז ולשמירה על היציבות תוך מאבק כוחות עם השטח המשתנה עליו אתם רוצים, דבר שהוא יעיל במיוחד.

  1. האם כדאי לאכול לפני ריצה?

לפני שאתם יוצאים לריצה (לפחות שעה לפני) לא כדאי לאכול, בפרט לא ארוחות כבדות אשר יכבידו על הגוף ויגרמו לקושי בזמן הריצה. מה שכן כדאי להקפיד עליו הוא שתיה של הרבה מאוד מים בכדי להכין את הגוף לאיבוד הנוזלים שיתרחש בזמן הריצה.

  1. התחילו לרוץ בצורה הדרגתית

אם אינכם רצים מקצועיים, ואתם רוצים להתחיל לרוץ מבלי להתייאש או לפגוע בגוף שלכם לאחר זמן קצר, חשוב מאוד להתחיל לצאת לריצות בצורה הדרגתית ולא לרוץ למרחקים גדולים או במהירות גבוהה כבר מיום האימון הראשון. בכל פעם שהגוף שלכם מתרגל למהירות הריצה ולמרחק הנוכחי, תוכלו להגדיל את המהירות ואת המרחק וכך לאתגר את הגוף בכל פעם מחדש. אם כבר בהתחלה תנסו ריצה מהירה למרחקים גבוהים ייתכן מאוד שתפגעו בעצמכם, או שפשוט תתייאשו ותפסיקו לרוץ לאחר יום אחד של ניסיון.

  1. האם כדאי לעבוד עם מאמן כושר אישי?

אם חסר לכם כוח הרצון הדרוש ואם אתם סבורים כי ללא עידוד והתחייבות לא באמת תקפידו על הריצה, כדאי מאוד לשכור את שירותיו של מאמן כושר אישי אשר ילווה אתכם בזמן הריצה, ידריך אתכם כיצד לבצע אותה בצורה נכונה ויעקוב אחר ההתקדמות שלכם.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …