צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש.

מזונות מסוימים, באופן טבעי, עובדים טוב ביחד ושילובם יכול ליצור מאכל המהווה יותר מאשר רק את הסכום של מרכיביו. ולא, אנחנו לא מדברים על שוקולד וחמאת בוטנים או שוקולד ומנטה או שוקולד ו… (טוב, בעצם, כל דבר הולך טוב עם שוקולד :). במקום זאת, מחקר חדש בחן שני סוגים של מזונות שהופכים למעצמה תזונתית כאשר נאכלו יחד.

לצורך המחקר בכתב העת Nutrition Journal, נשים במשקל שונה אכלו ארוחת בוקר עם פנקייקים שהיו באחת מהאפשרויות הבאות: רגילים, עשויים עם אבקת חלבון, עשויים עם עמילן עמיד (מסוג שנמצא בבננות ובבננות ירוקות) או עשויים עם שניהם. (אנחנו לא בטוחים איך היה הטעם, אבל היי, זה למען המדע!) מסתבר, שלנשים שאכלו את החביתיות המכילות את שילוב העמילן והחלבון היו הרמות הגבוהות ביותר של הורמון השובע והן שרפו יותר שומן לאחר מכן, מאשר הנשים בכל קבוצות האכילה האחרות. וההשפעה הייתה גם משמעותית. "ראינו כ-30% שריפת שומן רבה יותר עם הפנקייק המשולב לעומת ארוחות פנקייק אחרות" אומר Paul Arciero, D.P.E. מחבר ראשי במחקר ומנהלHuman Nutrition and Metabolism Laboratory ב-Skidmore College. "ההבדל היה עצום".

איך זה עובד?

הרעיון מבוסס על מדע של שילובי המזון, אשר בוחן דרכים שונות כדי להתאים מזונות המשפרים את היתרונות הבריאותיים של כל אחד. בטח כבר שמעתם כיצד אכילת חלבון ממלאת אתכם ואת התשוקה שלכם לפחמימות. אבל עמילן עמיד נחשב לשחקן יחסית חדש על הבמה. זהו סוג של עמילן, אשר נמצא באופן טבעי במזונות כמו תפוחי אדמה קרים, בננות ירוקות, בננות פלנטיין, ואורז ושעועית שעברו תהליך בישול-קירור. (הערה: החלק של הקירור הוא חיוני, מכיוון שקשרי העמילן העמיד נוצרים כחלק מתהליך הקירור. אם אתם משתמש בעמילן עמיד בצורת אבקה, כמו במחקר זה, הטמפרטורה איננה משנה). עמילן עמיד קשה יותר לעיכול בגוף, יוצר תחושה של שובע מבלי להוסיף הרבה קלוריות מיותרות, בדומה לאופן בו דגנים מלאים עושים זאת. עמילן עמיד גם מזין את החיידקים הטובים במעיים, דבר אשר מסייע לשיפור המערכת החיסונית, לשיפור מצב הרוח ולשיפור חילוף השומנים. אז שלבו את שני המאכלים יחד ויש לכם כלי רב עוצמה להרזיה, אומר Arciero.

"הייתי, ללא ספק, ממליץ על זה כאסטרטגית הרזיה," הוא אומר. "זו כנראה אסטרטגית אורח חיים הטבעית, הבטוחה ביותר, והבריאה ביותר, כדי לשפר את השובע ולשרוף קלוריות שומן, תוך כדי אכילת פחמימות."

החלק הכי הטוב של הטריק הזה הוא שהוא קל לניסוי. רוב הסיכויים שאתם בוודאי כבר אוכלים חלבונים ועמילן עמיד (גם אם אתם לא יודעים שקוראים לזה ככה!) אז כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לוודא את הארוחות שלכם מכילות את שניהם. נסן עוף וסלט תפוחי אדמה קר, או קערה פשוטה של ​​אורז ושעועית מקוררים.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 מאכלים למניעת שפעת והתקררות

לאט לאט, מבלי שהרגשנו, החורף התגנב לכאן, עם הקור המקפיא והחודר לעצמות, עם הרוחות והגשמים, …