5 מאכלים למניעת שפעת והתקררות

לאט לאט, מבלי שהרגשנו, החורף התגנב לכאן, עם הקור המקפיא והחודר לעצמות, עם הרוחות והגשמים, שגורמים לרובנו חשק להכריז על חופשה ארוכה ארוכה במיטה, שתסתיים אי-שם באפריל, כאשר ניצני האביב יביסו את הכפור ואת החשק שלנו לברוח מהכל… אבל, בנוסף למיני-דיכאון החורף שלנו (המובן לגמרי בגלל חוסר בשעות-אור ומחסור במלטונין), ישנן מחלות אמיתיות נוספות, כאלה האורבות לנו בקרב ה"אפצ'ייייי" העסיסי של קולגה לעבודה, באפו המנוזל של ילדנו השב מהגן, או, אפילו בשיעול בפה בלתי מכוסה של שכן במעלית או באוטובוס. כל כך הרבה חיידקים וכל כך מעט דרכים להתגונן, זה לא מפתיע שאנחנו צריכים לגייס לצידנו את כל הכלים הכבדים ביותר.

כולנו כבר מכירים (תודה למועצת הפירות 🙂 את היתרונות המופלאים של ויטמין C בפירות ובירקות בעת המלחמה במחלות דרכי נשימה ושאר שפעות למיניהן, וכולנו גם מודעים לתפקידו של קומפורט-פוד בהעלאת מצב הרוח שלנו בכל עונות השנה, אבל, בנוסף להם, ישנם מספר מזונות נוספים, שאכילה מהם יכולה לסייע לגוף שלנו להפוך לחסין יותר מפני חיידקי החורף המזיקים.

מוכנים? הנה החמישייה המובילה שבהם:

דגנים מלאים – הם עמוסים באבץ, החיוני לשמירה על מערכת חיסונית בריאה. תוכלו להכין לעצמכם ספגטי מחיטה מלאה עם רוטב עגבניות עשיר וסמיך, תבשיל אורז חום עם ירקות למיניהם, או להכין לעצמכם כריך מחיטה (או דגנים מלאים), מלא בירקות קלויים או חיים, שאף הם יוסיפו כוח למערכת החיסונית שלכם.

בננות – הן מכילים ויטמין B6, המסייע לגופנו להילחם בזיהומים שונים. ניתן לאכול את הבננות בפני עצמן (יאמיייי!), לשלב אותן פרוסות בדגני בוקר מחיטה מלאה, לצרף אותן לכריך עם חמאת בוטנים, להפוך אותן לממרח לכריך, או בכל דרך אחרת בה מתחשק לכם לאכול את פצצת האנרגיה הצהובה הזו. 🙂 אגב, בננות חשובות במיוחד בחורף, אשר בלילותיו עלולים השרירים בשוקיים ובכפות הרגליים להיתפס בצורה מוגברת, בגלל השילוב בין הקור לבין מחסור במגנזיום.

בטטות – נחשבות לאחד המקורות הטובים ביותר של בטא קרוטן, אשר הגוף שלנו זקוק לו כדי לייצר מספיק תאי דם לבנים שיילחמו בזיהומים השונים. גם כאן, כמו במקרה של הבננות, ניתן לאכול אותן בכל דרך שאתם מעדיפים: כמחית צבעונית-כתומה יחד עם תפוחי אדמה וגזר, אפויות בפרוסות בטוסטר אובן במעט שמן זית ותבלינים או במרק ירקות, יחד עם סלרי, ת"א, גזר, דלעת ובצל.

עד עכשיו, נלחמנו ב"יפה", הזהרנו את החיידקים שלא להתקרב, אכלנו דברים טעימים ומחזקים… אבל מה קורה אם בכל זאת נדבקנו? זהו! עכשיו, מוציאים את שני התותחים הכבדים, שנאמר: "If you can't beat them, burn them!" 🙂

פלפל קיין – מרכיב הפעיל בתבלין, קפסאיצין, יפתח את הגודש בסינוסים ובדרכי הנשימה על ידי דילול הליחה הגודשת אותם, כך שתוכלו לנשום שוב. תוכלו להוסיף את הפלפל הגרוס למרק, או לכל תבשיל חם אחר שתרצו, ההקלה הינה כמעט מיידית.

שום – נכון שזה היה ברור למדי ששום טרי וכתוש יכול להביס חיידקים? אליצין, אחד המרכיבים הפעילים בשום טרי נחשב ליעיל במיוחד במלחמה בווירוסים ובחיידקים השונים. אבל, שום כתוש טרי בלבד! כך שכל בישול, טיגון או אפיה שלו מפחיתים מהיעילות שלו. לכן, ניתן לשלב אותו ברוטב פסטו, בסלט קיסר, בממרח אבוקדו (יחד עם מיץ לימון סחוטרי) וכן הלאה. החיסרון הגדול בשימוש, הוא, כמובן הריח, אבל היי, תמיד ניתן להתנחם בזה שלא רק חיידקים יירתעו מכם, גם ערפדים יסורו מדרככם 🙂

רק בריאות 🙂

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …