הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי מצליחה להקיף את כדור הארץ לפחות פעם אחת. אבל מה יעשה כדור הארץ ברצועות שעווה משומשות?

כן, ברור שכולנו מכירות את זה. זה מתחיל אי-שם בגיל העשרה, אנחנו מתחילות לגלח, למרוט, לתלוש את השיער ושבוע אחרי זה – אנחנו חוזרות על כל התהליך מההתחלה… נשים במדינות אחרות, קרות יותר, מגבילות את הריטואל הזה לעונת הקיץ, אבל כאן? בישראל אין באמת חורף, כל שבוע "הקיץ" חוזר לפחות ליומיים, ואנחנו כל הזמן בהיכון עם השעווה, מכשירי המריטה, סכיני הגילוח וגם הפינצטות (כדי שאף שערה לא תימלט מגורלה המר). המון כסף ובעיקר – זמן, מושקעים בתהליך הזה, שמטרתו להפוך אותנו לחלקות.

אופציה נוספת שעומדת לרשותנו, היא הסרת השיער בלייזר.

חשוב מאד להקדים ולומר, לפני כל דבר אחר, כי אותה "הסרת שיער לצמיתות" (שאמנם נשמעת רק מעט יותר מדעית ואלגנטית מ"הסרת שיער לתמיד", אבל הכינוי מטעה לא פחות) שאותה מתיימרים לספק מכוני הסרת שיער מסוימים, איננה קיימת. אמנם, מכונים מקצועיים ומנוסים בתחום, אשר פועלים בשיטות שלהן אחוזי הצלחה גבוהים, יגיעו לדילול של מעל ל-95% של השיער, אבל מכונים אלה גם יהיו הראשונים לומר לכן ש"לצמיתות" – אין! זו, אגב, יכולה להיות שיטה מצוינת לזהות את רמת אמינותם של מכון/קוסמטיקאית, עוד בטרם הגענו אפילו לרמת הטיפול עצמה.

עכשיו, אחרי שניפצנו את מיתוס ה"לצמיתות", ישנם כמה דברים נוספים שכדאי לדעת:

  • המונח "הסרת שיער בלייזר" הוא שם כולל למספר שיטות שונות של הסרת שיער, בהן נעשה שימוש בשיטות ובמכשור שונה, אולם העיקרון הוא פשוט ואחיד – השמדת זקיק השערה על ידי קרן אור. אחוזי ההצלחה בשיטה זו או אחרת נקבעים על ידי קריטריונים כצבע העור, צבע השערה, צפיפות השיער ועובי השיער ויש שיטות שמלכתחילה עלולות לא להתאים לנתונים שלכן, אז כדאי לוודא זאת מראש.
  • מדובר בתהליך ארוך אשר דורש מחויבות ולא בשיטת "זבנג וגמרנו". לרוב מדובר ב-8-12 טיפולים וביניהם מרווח זמן של חודשיים-שלושה, אבל במרבית המקרים, ניתן לראות תוצאות כבר לאחר הטיפול השני או השלישי. אפקטיביות טיפולי הסרת השיער ברגליים, המפשעה ובתי השחי היא בין שניים לחמישה מפגשים, ואילו הסרת שיער הפנים תבוצע במספר גדול יותר של מפגשים, שהמרווח ביניהם הוא מספר שבועות.
  • טיפולי הסרת שיער מסוג לייזר, IPL ודומיהם, לא מומלצים לפני סיום ההתבגרות והתייצבות ההורמונים. באותה מידה, לא מומלץ לבצע טיפולים בעת היריון. אמנם, ככל הידוע, אין מחקרים השוללים זאת באופן חד משמעי, אבל מדובר בסיכון שלא כדאי לקחת.
  • טיפולי הסרת שיער וחשיפה לשמש אינם מהווים שילוב טוב, לכן, מומלץ להתחיל את הטיפול בחורף דווקא ולא להמתין לקיץ.

כיצד בוחרים מכון הסרת שיער?

ישנם מספר קריטריונים מנחים:

  • אמינות המכון – קודם לכן, ציינו הבטחה שצריכה להדליק לכן נורת אזהרה, כעת, נוסיף עליה קריטריון נוסף – מחיר נמוך מידי יחסית למתחרים. מחיר נמוך מידי עשוי לרמוז כי קיימת בעייתיות כלשהי במכון עצמו.
  • שימוש בשיטה המתאימה לנתוני צבע העור וצבע השיער – כפי שציינו יש שיטות שונות ויעילותן משתנה לפי הנתונים.
  • תווי תקן של המכשיר בו נעשה הטיפול – במקרה זה, כל המרבה, הרי זה משובח. תווי התקן הקיימים כיום הם של ה-FDA (מנהל התרופות האמריקאי), תקן אירופאי (CE) וכמובן אישור של משרד הבריאות הישראלי.
  • פיקוח רפואי במכון – הפיקוח הרפואי חשוב במקרים מיוחדים בהן מופיעות תופעות לוואי, למרות שאין הכרח כי רופא יבצע את הטיפול.
  • הסמכת המטפל/ת – אין צורך להסביר מדוע, נכון?
  • המלצות – לא רק המלצות המסופקות באתר המכון עצמו, אלא גם המלצות (ואזהרות, כמובן) ברשתות חברתיות ובשאר רחבי הרשת.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …

טיפים לירידה במשקל לשמירה על הבריאות

מי  מאיתנו לא היה רוצה להיות בריא תמיד? לשמור על מה שיש לו ולעשות הכול …