איך ללמד ילדים על הגיינת ידיים?

למרות שזה אולי נראה לנו, כבוגרים, טבעי ומובן, ילדים כנראה אינם יודעים עד כמה חשובה שטיפת הידיים. גם בגילאי 8 או 9, הרבה ילדים עדיין לא מבינים את חשיבות העניין, הם פשוט לא מבינים שאכילת כריך בידיים (או בציפורניים) מלוכלכות, למעשה, מסוכנת לבריאותם.

אז בואו נלמד אותם!

שטיפת ידיים טובה היא קו ההגנה הראשון כנגד התפשטותן של מחלות רבות, מהצטננות פשוטה ועד לסכנות רציניות יותר כמו Norwalk Virus, דלקת קרום המוח, שפעת, דלקת כבד, דלקת הלחמית (עין ורודה) ורוב סוגי השלשול והזיהומים בדרכי הנשימה .

מתי צריכים ילדים (ומבוגרים) לרחוץ את ידיהם?

  • לפני ארוחה.
  • לאחר שימוש בשירותים.
  • לאחר משחק.
  • לאחר נסיעה בתחבורה ציבורית או שהיה בחוץ.
  • לאחר נגיעה או ליטוף חיות מחמד או בעלי חיים אחרים.
  • לאחר עיטוש או שיעול * (אם הם עדיין אינם שולטים בשיטת "העיטוש לתוך הזרוע").

* כאשר ילדים ומבוגרים חולים שטיפת ידיים צריכה להתבצע לעתים קרובות יותר.

קל לומר וקשה לבצע? אסטרטגיות אלו יעזרו לך לטפח את הרגל שטיפת הידיים אצל הילדים, וללמד אותם כיצד לעשות את זה נכון:

  1. השתמשו במים פושרים – לא חמים או קרים מידי – כדי לרחוץ את הידיים.
  1. השתמשו במים ובסבון. שטיפה במים בלבד אינם מספיקה. סבון הכרחי כדי לנקות את הידיים בצורה יסודית. אם הילדון נוטה לדלג על ההקצפה, מומלץ לשקול לקנות קצף צבעוני המיועד לילדים או לאחסן את הסבון הנוזלי הרגיל במיכל מיוחד וכיפי כדי לפתות אותו. אחר כך, למדו אותם לייבש את ידיהם במגבת נקיה ויבשה.

סבונים אנטיבקטריאליים אינם חובה. סבון טוב בעל ריח נעים, יעשה עבודה לא פחות טובה.

  1. כוונו לקרצוף של 20 שניות. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ על שטיפת ידיים בסבון ובמים חמים ושפשוף לכ-20 שניות. זה הוא בערך הזמן שלוקח לשיר את פזמון השיר "שורום זורום" מהשיר הידוע "הסבון בכה מאוד". שירו אותו בקול רם כאשר אתם שוטפים איתם ידיים, כדי להמחיש להם כמה זמן הם צריכים לשפשף.
  1. הפכו את התהליך לשיגרה. לפני כל ארוחה וארוחה, יש להודיע ​​כי הגיע הזמן לשטוף את ידיהם. לעשות את אותו הדבר לאחר שהם יוצאים מהשירותים או נכנסים הביתה. בסופו של דבר, הם יקשרו את הפעולות הללו לשטיפת ידיים וזה ישפיע גם על הפעמים בהן אינכם בסביבה כדי להזכיר.
  1. דברו, ספרו, הסבירו. אל תפחדו לספר לילדים על החשיבות הרבה של שטיפת ידיים ואיך כל המים והסבון עובדים יחדיו כדי להסיר את היצורים הרעים מהידיים שלהם.
  1. הפעוט עדיין לא השתכנע? בקשו מרופא הילדים שלהם לדבר איתם על החשיבות של שטיפת ידיים. זה יכול להותיר רושם גדול ומשמעותי על הילד, כאשר הרופא שלו מסביר לו את זה.
  1. צרו גיבוי. בדיוק כמו בכל דבר אחר בו מעורבים ילדים, מומלץ לוודא שיש תכנית גיבוי. ציידו אותם במגבונים לחים או בג'ל לניקוי ללא מים בתיק ארוחת הצהריים שלהם או בתיק הספורט, כך, הם יוכלו לשמור על ידיהם נקיות בכל עת.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …