10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק

דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף שלנו איננו יכול לייצר את האומגה 3 בעצמו, ולכן, אנחנו צריכים לקבל את חומצות שומן אלו דרך מזון או תוספי מזון. בנוסף לכך שהם מסייעים לנו להגן על גופנו מפני מחלות שונות, אנחנו זקוקים לו כדי לגרום לגדילת שיער ולשמור אותו במצב מבריק ומלא.

יוגורט יווני לעידוד צמיחת השיער

יוגורט מכיל חלבון, המהווה את היסוד לשיער שלנו. החלבון, מלווה במרכיב בשם ויטמין B5 (חומצה פנטותנית), הממריץ את זרימת הדם לקרקפת ומסייע בצמיחת השיער. ויטמין B5 יכול לעזור גם במקרים של שיער דליל או אובדן שיער ומוכר לנו בשמו הרשמי (Pantothenic Acid) כאחד מהרכיבים הנפוצים במוצרי קוסמטיקה המיועדים לעור או לשיער.

התרד יוצא לקרב על שבירות שערך

כרבים מהירקות העליים הירוקים והכהים, גם התרד מלא בחומרים מזינים. יש בו ויטמין A, בתוספת ברזל, בטא קרוטן, חומצה פולית וויטמין C. כל אלה פועלים יחד כדי ליצור קרקפת ורעמת שיער בריאה. הם שומרים על לחות השיער שלך, ולכן, הוא איננו שברירי. נמאס לך לאכול תרד? קייל יכול להיות אפשרות ירוקה נוספת ומוצלחת.

גויאבה כדי למנוע שבירת שיער

למרות הריח (שלא כולנו אוהבות) הגויאבות מלאות בוויטמין C שמגן על השערה מפני קריעה או שבירה. בכוס גויאבה אחת יש 377 מיליגרם של ויטמין C שהם בערך פי 4 מהכמות המינימאלית היומית המומלצת. זהו בונוס ענק לזכות גם בשיער שופע על הדרך!

דגני בוקר מועשרים למניעת אובדן שיער

חוסר בברזל נחשב לאחד מהגורמים הנפוצים לאובדן השיער. תוכלי למצוא אותו בדגנים מועשרים, דגנים, פסטות, פולי סויה ועדשים. גם בבקר, במיוחד באיברים פנימיים, כמו הכבד, הוא קיים והרבה ממנו. מי שאיננה אוהבת כבד בקר, תוכל לקבל את הברזל הרצוי לה מירקות בעלי עלים ירוקים כהים.

בשר עוף רזה לשיער סמיך יותר

כאשר אנחנו לא צורכות מספיק חלבונים, צמיחת השיער שלנו נעצרת. במקביל לכך, השיער הישן איננו מפסיק לנשור, לכן, אנחנו עלולות לחוות אובדן והתדלדלות שיער. מקורות טובים לחלבונים הם בשר עוף רזה או בשר הודו, המכילים פחות שומן רווי מאשר מקורות כבשר בקר וכדומה.

בטטות מבריקות את שערך

שיערך יבש ולא מבריק? הבטטות תספקנה לך נוגד חמצון בשם בטא קרוטן. הגוף שלנו ממיר את הבטא קרוטן לוויטמין A, המסייע בשיקום שיער יבש וחסר חיים. הוויטמין גם מעודד את בלוטות הקרקפת שלך לייצר נוזל שמנוני הנקרא "סבום", אשר "משמן" את השיער ומגן עליו מיובש. תוכלו למצוא בטא קרוטן בירקות ופירות כתומים נוספים אחרים כגזר, דלעת, מלון ומנגו.

קינמון מגביר את זרימת הדם לקרקפת

שלבי את התבלין בדייסת שיבולת שועל, בזקי על לחם קלוי או מהלי בקפה שלך. הקינמון מעורר זרימת דם בקרקפת, וזו מספקת חמצן וחומרים מזינים לזקיקי השערה שבה.

ביצים מעודדות צמיחת שיער

הצורך שלך בחלבון וברזל מכוסה, אם את צורכת ביצים. הן עשירות בוויטמין B הנקרא ביוטין (Biotin), אשר אחראי לגדילת שיער. חוסר בוויטמין זה יגרום לאובדן שיער ולציפורניים דקות ושבירות, כך שצריכה קבועה של ביצים, יכולה לחזק עבורך את שניהם.

שיער סמיך ומלא

כאשר התזונה שלך איננה מאוזנת והינה חסרת אבץ, את עלולה לחוות אובדן שיער גם במקומות בלתי צפויים, כמו הריסים, מאחר והתאים הבונים את השיער נסמכים עליו. תוכלי למצוא את האבץ בבשר בקר ודגנים מועשרים.

 

כדאי לבדוק גם

איך להפוך לרץ מרתון בשישה חודשים בלבד

לאלו מכם אשר רוצים להגשים את החלום ולהירשם לריצת מרתון: באפשרותכם לעשות זאת בעזרת ראייה …

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …