5 טעויות שמבגרות את עור הפנים שלך

העור שלנו נחשב לאיבר הגדול ביותר בגופנו. ככזה, ומאחר והוא בא במגע עם כל מה שאנחנו חווים בחיי היום יום, הוא חשוף ופגיע הרבה יותר ממה שאנחנו מודעים. מכל העור העוטף את גופנו, עור הפנים נחשב לפגיע במיוחד, לא רק מאחר והוא חשוף לנזקי ופגעי מזג אוויר בכל השנה, אלא גם מכיוון שיש בו אזורים פעילים אשר רגישים יותר מאזורים אחרים להשפעות נזקי מזג האוויר, הגיל והמימיקה.

על טעויות משלמים (בקמטים)

הקמטים שאנחנו מזהים בפנינו מתחלקים לשני סוגים: קמטים יציבים (כבאזור הסנטר והאף) אשר נוצרים עקב פעולתו של כוח המשיכה ו"נפילת" עור הפנים, וקמטים פעילים (במצח, מסביב לעיניים ומסביב לפה) שהינם תוצאה של פעילות שרירי הפנים (כחיוך והבעות נוספות).

ישנן טעויות רבות שעלולות לגרום לעור הפנים שלנו לנקום בנו על ידי הופעתם של קמטים בטרם עת. הנה חמש מהטעויות הנפוצות ביותר:

  • לגימה בקשית – עד כמה שזה עשוי להיראות סקסי, לגימת המשקה בקשית (במקום שתייתו ישירות מהכוס) מכווצת את השפתיים ועלולה לגרום להופעתם של קמטים סביב הפה. אותה השפעה יש לעישון על אזור השפתיים שלנו, ושם, ההשפעה אף מועצמת ומורחבת, מכיוון שהניקוטין משבש את זרימת הדם לעור הפנים ומעכב את התחדשות התאים.
  • שינה על הבטן או על הצד – "מעיכת" הפנים לתוך הכרית עלולה ליצור קמטים. בגיל צעיר, כאשר מאגרי תאי האלסטין, השומן והקולגן בעור אינם מדולדלים, העור שלנו מגלה סובלנות לכך ושב לעצמו במהירות. אולם, ככל שאנחנו מתבגרים, קצב התחדשותם של תאים אלה אינו מדביק את קצב התמעטותם, וההשפעה ניכרת בעור לזמן ארוך ואיננה נעלמת מיד. לכן, כדאי לאמץ את הרגל השינה על הגב בגיל מוקדם ככל האפשר.
  • חימום באמצעות אוויר חם ויבש – מזגנים, מפזרי חום, מייבשי שיער ומכשירים דומים פולטים אוויר חם ויבש, אשר מייבש ומאדה את הלחות מעור הפנים שלנו. כאשר העור מאבד מלחותו הוא הופך לפגיע יותר ומזדקן במהירות. לכן, במידה ושיטת החימום בה נעשה שימוש היא אחת מאלה המייבשות את האוויר, מומלץ להעשיר את האוויר בלחות (למשל, על ידי הנחת קערית מים או כביסה רטובה באזור המחומם) או להשתמש בקרם פנים עשיר בלחות מהרגיל.
  • תזונה לקויה – לתזונה לקויה (או דיאטה קיצונית) השפעה נרחבת על הגוף שלנו, אבל, חלק מההשפעות אינן מיידיות ולכן, אינן בהכרח מקושרות אליה. למשל, תזונה הלוקה בחוסר בוויטמין E תשפיע על מצב העור, גם אם ההשפעה איננה מורגשת בטווח המיידי.
  • שימוש במסנן קרינה רק בחוף הים – אנחנו חיים במדינה שטופת שמש, בה קרני UV עלולות לפגוע בעור שלנו מדי יום ביומו, ולא רק בקיץ או בחוף הים. כתוצאה מכך, שימוש בקרמים מסנני קרינה באזורים החשופים לשמש (פנים, צוואר וידיים) הינה חיונית לנו בכל יום בשנה.

מקדימים תרופה למכה (ולזריקה)

החל מהעשור השלישי לחיינו, בנוסף לקמטים היציבים והבלתי נמנעים (כוח המשיכה איננו פוסח על אף אחת) העור שלנו מתחיל לשקף את הדרך בה נהגנו בו, מאחר ותהליך ההתבגרות והנזקים שנגרמים לעור שלנו, מתחילים להיווצר (ומצטברים) הרבה לפני שההשפעה ניכרת וניתנת לזיהוי בעין בלתי מקצועית. לכן, מומלץ לאמץ הרגלים נכונים בגיל צעיר ובשלב מוקדם ככל האפשר, מאחר ובשלב מאוחר יותר, כאשר אנחנו מגיעים למצב בו זיהינו קמט, קשה (עד בלתי אפשרי) להשיב את הגלגל לאחור, מבלי לנקוט באמצעים קיצוניים.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …