Doctors looking at patient

5 דברים שלא ידעתם על ניתוח קיצור קיבה

בשנים האחרונות נדמה שרבים מבקשים לעבור ניתוח לקיצור קיבה, בין אם משום שהם עדין להצלחותיהם של חברים קרובים או בני משפחה, ובין אם משום שהם צופים מהצד בכמה מפורסמים שעשו את הניתוח ורזו בגדול כמו דביר בנדק או שר החינוך לשעבר שי פירון. אם גם אתם שוקלים את האפשרות הזו, שנשמעת לכם כמו פתרון קל ומהיר לאחר עשרות דיאטות כושלות, הנה חמישה דברים שלא ידעתם – וחשוב שתדעו.

זה לא מתאים לכולם

סביר להניח שמי שסוחב חמישה קילוגרמים עודפים מהחורף האחרון מבין שעם פעילות גופנית וצמצום צריכה קלורית יוכל לעשות את זה בקלות ולבדו, אבל האמת היא שגם אם ירצה לא יוכל לעבור ניתוח קיצור קיבה. ליתר דיוק, גם אנשים בעלי משקל עודף גבוה הרבה יותר עשויים שלא להיות כשירים לניתוח. זאת משום שניתוחים אלה מומלצים רק למי שמדד מסת הגוף שלו מעל 40, או למי שה-BMI שלו נמוך במעט מהנתון הזה אבל נמצא גם בסיכון למחלות נלוות כמו סוכרת או לחץ דם גבוה. אם אתם עונים להגדרה הזו, אתם כשירים לניתוח.

זה הרבה יותר מאשר "קיצור דרך"

אחת הביקורות הפופולאריות נגד ניתוח קיצור קיבה היא שמדובר בקיצור דרך ושהפתרון הנכון הוא ללמד אנשים כיצד לאכול נכון ולהזיז את הגוף יותר. לאותו אדם שסוחב כמה קילוגרמים מהחופשה האחרונה בניו יורק או לאישה שרוצה לחזור לגזרה אחרי הלידה, זה יכול להיות נכון. לאדם שמשקלו העודף מגיע למספרים דו ספרתיים גדולים למדי זה אתגר גדול. שנים של אכילה לקויה יהפכו את התהליך לקשה יותר לא רק ברמה הפסיכולוגית, אלא גם ברמה המעשית, שכן הניסיון להרגיל את הגוף לכמויות קטנות משמעותית הוא ניסיון שעשוי להיכשל.

שמירה על המשקל לאורך זמן

על פי מחקרים שונים, מי שעושה דיאטה בדרך הקלאסית ונעזר בתפריט דל קלוריות ובאימוני כושר נמצא בסיכון גבוה יותר להעלות בחזרה את המשקל בהשוואה למי שעובר קיצור קיבה. אולי הסיבה היא פסיכולוגית ואולי היא קשורה לחוסר היכולת של המנותחים לחזור לאכול בכמויות שבהן אכלו בעבר, אבל בסופו של יום – הם פשוט שומרים על המשקל לאורך זמן, וזה כשלעצמו אומר הכל.

סוגי ניתוחים

אחת השאלות הנפוצות ביותר של אנשים המתעניינים בניתוח קיצור קיבה, היא הבחירה בסוג הניתוח. בעוד רבים כלל אינם מודעים לקיומם של סוגי ניתוחים שונים, או שאינם מבינים את ההבדלים הללו, חשוב להבין שיש לכם כמה אפשרויות, ובארץ נפוצות שתיים מהן במיוחד: שרוול או מעקף קיבה. בשני המקרים מצטמצם נפח הקיבה, ובשניהם מדובר גם על ניתוח פולשני במידת מה, אשר מחייב 2-3 ימי אשפוז. הניתוח הפופולארי יותר הוא ניתוח השרוול, ובישראל שיעור ניתוחים אלה גבוה משמעותית.

אין מגבלת גיל

לבסוף, אין זה משנה אם אתם בני 18, 30, 50 או 65. ניתוח קיצור קיבה מתאים לגברים ולנשים בכל הגילאים, בתנאי שהם עומדים בקריטריונים אחרים כמו מדד BMI, למשל.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …