מסכות פנים שאפשר להכין בבית

אם בכל פעם שאת נכנסת לפארמים למיניהם, איכשהו, הדיילות המקסימות מצליחות לשכנע אותך לרכוש חבילה מלאה של מוצרי טיפוח לעור הפנים, את בוודאי מודעת למחירם הגבוה של מוצרי הקוסמטיקה בכלל ושל מסכות הניקוי לפנים במיוחד. אבל, בניגוד למי פנים, חלב פנים, סבון הניקוי וקרמי הלחות השונים, תדירות השימוש במסכות לפנים נמוכה בהרבה, ולכן, יש סיכוי טוב שאיכשהו, לא תצליחי לזכור לשלב אותן בשגרת הטיפוח השבועית שלך.

במקום זאת, ישנן מספר מסכות פנים שתוכלי להכין ממוצרים שנמצאים במטבח שלך, בלי הרבה לכלוך ובלאגן, כמעט ישירות מהמקרר לפניך. תוכלי להכין בכל פעם מסכה טרייה, בכמות לה את זקוקה, מבלי לחשוש שמה תתקלקל.

הנה מספר קווים מנחים להכנת מסיכות פנים ביתיות:

  • חלבוני ביצים מכווצים את העור ומותחים אותו, הם מתאימים לכל סוגי העור.
  • מלפפונים ופטרוזיליה מכווצים נקבוביות ואינם שומניים, לכן הם יתאימו לעור רגיל עד שומני.
  • מוצרי חלב שונים (יוגורט, שמנת חמוצה) מוסיפים לחות ושומניות לעור יבש במיוחד.
  • מיץ לימון ופירות הדר נוספים מכווצים נקבוביות ומעלימים כתמים כהים בעור. ככלל, שימוש בהם על כל הפנים מומלץ לבעלות עור שאיננו יבש (מאחר והחומציות שלהם עלולה ליצור גירוי בעור יבש ורגיש כשהם המרכיב העיקרי במסכה). במידה ואת סובלת מעור יבש וכתמים כהים בעור, מרחי את המיץ בעזרת צמר גפן רק באזור הכתמים.
  • פירות "שומניים" (כבננות) מוסיפים לחות ושומניות לעור. מומלץ להשתמש בהם אם עורך נראה יבש, אפרורי וחסר חיים.
  • דבש מחטא את העור ומוסיף לו לחות. הוא מתאים לכל סוגי העור ועוזר במיוחד במצב של דלקות מקומיות (כאקנה).
  • את כל מסיכות הלחות מניחים על הפנים כשהן שטופות במים ומיובשות בעדינות. ממתינים 20 דקות עד חצי שעה, שוטפים במים פושרים ומייבשים בטפיחות מגבת קלות.

הנה כמה מסכות פנים טריות ויצירתיות במיוחד:

מסכת פילינג – לכל סוגי העור:

ערבבי כף קמח תירס טחון עדין (לא קורנפלור) / כף סוכר חום / כף מלח שולחן רגיל / כף קפה שחור עם כף יוגורט ושפשפי את פניך בתנועות מעגליות עדינות. במידה ועורך יבש במיוחד, תוכלי להחליף את היוגורט בשמן זית. המתיני חצי דקה ושטפי במים פושרים. יבשי בתנועות טפיחה קלות ועדינות.

מסיכת מתיחה – לכל סוגי העור:

הקציפי חלבון ביצה עם שלוש כפות מיץ לימון. מרחי על העור שיכבה דקה ואחידה. המתיני עד להתייבשות מלאה של המסכה ואז שטפי אותה במים פושרים.

מסיכת רענון – לעור שמן:

הכניסי למעבד המזון חצי מלפפון שטוף (אין צורך לקלוף אותו) עם שלוש כפות לימון וכף דבש. בלנדרי עד לקבלת מחית חלקה. מרחי על פנים נקיות למשך 20 דקות.

מסיכת הזנה – לעור יבש:

ערבבי כף קוואקר טחון דק עם כף שמנת חמוצה בטעם של פעם (או שמנת חמוצה אחרת בעלת אחוזי שומן גבוהים) וכף מיץ לימון. מרחי בנדיבות על פנים נקיות. המתיני 20 דקות ושטפי במים פושרים.

את הזמן שהמסכות נמצאות על פניך, את יכולה לנצל לדברים נוספים (כמו פדיקור לרגליך או מריחת לק על אצבעות הידיים) ואפילו למנוחה במצב מאוזן.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …