האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא הופכים את הדאודורנט למצרך בסיס, כמו לחם או חלב. במדינה החמה שלנו לא רק שאנחנו חייבים דאודורנט, אלא שאנחנו חייבים דאודורנט יעיל, שיחזיק מעמד לאורך כל שעות הפעילות שלנו. אבל האם דאודורנטים אכן בריאים לנו? האם איננו מזיקים לעצמנו, תוך כדי ניסיון להריח טוב (או, בימי הקיץ הדביקים – נסתפק בלהריח באופן "נסבל")?

למה אנחנו מזיעים?

בלוטות הזיעה בגופנו מתחלקות לשני סוגים: הבלוטות האקריניות והבלוטות האפוקריניות. הבלוטות האקריליות מפוזרות על פני כל גופנו וכשהן מגירות את הזיעה המלוחה שנכנסת לעינינו כשאנחנו מתאמצים, מטרתן לקרר את הגוף. בניגוד להן, הבלוטות האפוקריניות הן בלוטות זיעה שמצויות בתוך זקיקי שערה ולכן אינן נמצאות בכל מקום בגוף, אלא רק באזורים כמו בתי השחי והמפשעות. להבדיל מהבלוטות האקריניות, הזיעה המופרשת מהבלוטות האפוקריניות איננה מימית ומלוחה, אלא צמיגית יותר וחלבונית, ולכן, מהווה מזון לחיידקים, הנהנים מבית חם ולח. חיידקים אלה הם האחראים לאותו ריח שאנחנו מזהים כ"ריח זיעה", ובו באים הדאודורנטים השונים לטפל.

כיצד תבחרו דאודורנט בריא?

למרקם של הדאודורנט (קרם, ג'ל, סטיק, ספריי או רול-און) אין חשיבות מבחינת ההשפעה על הבריאות. החלוקה הינה לפי סוג הפעולה של הדאודורנט והרכבו. כך, מתחלקים הדאודורנטים לשלושה סוגים: דאודורנטים רגילים ודאודורנטים טבעיים אשר מפרקים את החיידקים ומכסים על ריח הזיעה ודאודורנטים המונעים את ההזעה (אנטי פרספירנטים)

  • הדאודורנט הטבעי אינו מכיל אלכוהול, אלומיניום, פראבנים או חומרי בישום תעשייתיים. מיועד לאנשים שלהם רגישות לאחד מהרכיבים. ניתן לרכוש אותו בבתי מרקחת ובבתי טבע, ואם תקראו עד סוף המאמר, תוכלו למצוא שם שני מתכונים להכנת דאודורנט ביתי בעצמכם.
  • הדאודורנט הרגיל (מבשם) מתאים לאנשים שאינם סובלים מהזעה מוגברת ומשמש בעיקר לתחושת הרעננות של המשתמשים ולמיסוך עדין של ריח הזיעה.
  • דאודורנט אנטי פרספירנט (Anti-Prespirant) מתאים לאנשים שמזיעים באופן יוצא מגדר הרגיל, ולכאלה שכמויות הזעתם גורמות להם אי-נוחות במהלך היום. למרות שהוכח שהאגדה האורבנית שהופצה ברשת (ועסקה בקשר אפשרי שבין סרטן השד לדאודורנט אנטי פרספירנט) הוכחה כשקרית, היינו נזהרים מדאודורנטים מסוג זה, מאחר והם מווסתים את כמות הזיעה, בין היתר, באמצעות אלומיניום.

כל אחד משלושה הסוגים מגיע במרקמים ובניחוחות שונים, ולכל אחד משני הסוגים האחרונים ניתן למצוא גרסאות היפו-אלרגניות, המיועדות לבעלי עור רגיש.

ועכשיו,

מגיעים לבונוס, המתכונים הביתיים שהבטחנו לכם:

משחת דאודורנט

  • 1/4 כוס סודה לשתייה
  • 1/4 כוס קורנפלור
  • 4 כפות שמן קוקוס
  • שלוש טיפות שמן אתרי עץ התה
  • 5-12 טיפות שמן אתרי ריחני (גרניום, אשכולית, לבנדר, פטשולי, נרולי וכד', אבל יש לשים לב כי השמן מיועד לשימוש על העור, לא שמן למבער!)
  • צנצנת קטנה

מערבבים את כל המצרכים, עד לקבלת עיסה משחתית. מעבירים לצנצנת ומשתמשים בדיוק כפי שהייתם משתמשים בדאודורנט-משחה הרגיל שלכם.

דאודורנט ברול און

מנערים ומערבבים את כל המצרכים, עד לקבלת ג'ל נוזלי אחיד. מעבירים לרול און ומשתמשים כבכל רול און אחר.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

טיפים לירידה במשקל לשמירה על הבריאות

מי  מאיתנו לא היה רוצה להיות בריא תמיד? לשמור על מה שיש לו ולעשות הכול …