הדרך הטבעית לטיפול באלרגיה

 

"השפן הקטן שכח לסגור ת'דלת, הצטנן המסכן…" רגע, השפן בכלל לא הצטנן! זו אלרגיה, ואיך השפן לא יתעטש, אם כל היום הוא מסתובב לו בין אבקני הפרחים והדשא? אנחנו יכולים להתלוצץ על הנושא כמה שנרצה, אבל אלרגיות הן נושא רציני למדי, שרובנו מכירים אישית לפחות פן מציק אחד שלו. מהי אלרגיה? כיצד היא באה לידי ביטוי ובעיקר, כיצד ניתן להילחם בה בשיטות טבעיות ככל האפשר, מבלי להעמיס עודף אנטי היסטמינים על הגוף שלנו? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא תגובה מוקצנת של המערכת החיסונית שלנו לחומרים המצויים בסביבתנו (מזון ספציפי, חומרים כלשהם, צמחים או בעלי חיים). אותו מנגנון המזהה גורמים אשר באמת מסכנים אותנו (כווירוסים וחיידקים) מזהה את האלרגן כ"סכנה", וגורם לכל התופעות אותם אנחנו מכנים "סימפטומי אלרגיה". הסימפטומים יכולים להופיע במערכת הנשימה (נזלת, עיטוש, אסטמה וקשיי נשימה נוספים), במערכת העיכול (קשיי עיכול שונים) ובעור (סרפדת, אסטמה של העור וכד').

אנטי אנטי-היסטמינים?

בניגוד לרפואה הקונבנציונאלית, המטפלת בסימפטומים ומדכאת את תגובת מערכת החיסון לאלרגנים, הרפואה האלטרנטיבית ההוליסטית מתרכזת ברובה בחיזוק ובוויסות המערכת החיסונית. בין צמחי המרפא המוצעים לאלרגיים ניתן למצוא את הקערורית (סקוטלריה סינית או Scutellaria Baicalensis), אשר מייצבת את התגובות הדלקתיות-אלרגיות ברקמות הריריות שבמערכת הנשימה, בעור וגם במערכת העיכול, כותלית יהודה (Parietaria Judaica) לתסמיני אלרגיה המתבטאים במערכת הנשימה ובעור, תה מעלי סרפד לטיפול באלרגיות בדרכי הנשימה, בעור ובמערכת העיכול, פשטה שרועה (בקופה Bacopa Monnieri), מרווה סינית (Salvia Miltiorrhiza / Dan Shen) ועוד צמחי מרפא רבים וטובים.

אם לסבתא היו עלעלים 

אחת בלילה, אתם בהתקף אלרגיה מטורף, איך צולחים את הלילה ומגיעים לבוקר שלמחרת?

כאן, נכנסת סבתא לתמונה, וליתר דיוק – תרופות סבתא:

לאלרגיה בדרכי הנשימה:

חליטות – משקאות חמים (במיוחד תה ירוק או חליטה מנענע טרייה) יעזרו לכם להתמודד עם השיעול והעיטוש שיוצרת אלרגיה בדרכי הנשימה.

סירופים ביתיים – סירופ בצל (בצל קצוץ דק המעורב בשתי כפות דבש בהשריה של שעתיים), סירופ ג'ינג'ר (100 גרם ג'ינג'ר כתוש המבושלים בכוס יין אדום מתוק ומסוננים) וסירופ חזרת (כפית שורש כתוש בכוס מים רותחים והשרייה לרבע שעה לפני השתייה) יפנו את דרכי הנשימה שלכם, יקלו על הגודש באף ויפתחו את הסינוסים הגדושים.

בשאיפה – שטיפת הסינוסים במי מלח עדינים בעזרת קנקן שטיפה מיוחד (או באמצעים ביתיים מאולתרים) יכולה לנקות את הריריות ודרכי הנשימה. שתי כפיות עלי טימין טרי בכוס מים רותחים, כיסוי המגבת ושאיפת האדים, גם היא יכולה להקל.

לאלרגיה עם סימפטומים בעור:

במידה ומדובר בגירוד מקומי קטן (שנוצר על ידי נגיעה באלרגן): ג'ל אלוורה, מעט ממרח אבוקדו (אין צורך בתיבול), מעט שמן זית, שמן קוקוס או שמן שקדים.

במידה ומדובר באלרגיה בקנה מידה נרחב: אמבטיית מים פושרים אליה ניתן להוסיף (יחד או לחוד): מספר כפות קמח תפוחי אדמה או קורנפלור, מספר כפות קלנדולה יבשה, מספר טיפות שמן אתרי לבנדר או כמה כפות שיבולת שועל הארוזות בתוך חיתול/מגבת ומוכנסות למים. במריחה על העור: שמן זרעי ענבים, שמן שקדים, שמן זית, שמן קוקוס או שמן קלנדולה (אותו ניתן לקנות או להכין לבד בבית על ידי השריית הצמח בשמן זרעי ענבים, קוקוס או שמן זית).

כדאי לבדוק גם

האם ויטמין C ואבץ ינצחו את ההצטננות?

ה"משוגעים לבריאות" אינם מחכים שהמחלות תגענה אליהם, הם מקדימים ותוקפים אותן ראשונים. ג'ני ספרינג, בת …

צינון

איך להתמודד עם עונות המעבר

עונות המעבר בישראל הן העונות הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. עונות שאינן מתאפיינות בשרב קיצי …

צינון

טיפול טבעי באלרגיה עונתית

אם במהלך חילופי העונות האלרגיות מתחילות להתפרץ אצלך, לצד תרופות שונות, מומחים רבים ממליצים לפנות …