צינון

איך להתמודד עם עונות המעבר

עונות המעבר בישראל הן העונות הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. עונות שאינן מתאפיינות בשרב קיצי או בגשמים וטמפרטורות נמוכות של ימי החורף. אך יחד עם זאת, עונות המעבר מביאות איתן מספר אתגרים חדשים בצורת אי נעימויות ואפילו מחלות. להלן מספר מחלות נפוצות בעונות המעבר ודרכים יעילות להתמודד איתן.

לאילו מחלות לצפות בעונות המעבר?

צינון – צינון הוא האורח הקבוע של עונות המעבר. לא רק בסתיו כאשר הטמפרטורות הופכות להיות קרות יותר, אנו תופסים את הצינון. גם בחודשי האביב המוקדם, דווקא כאשר הטמפרטורות עולות והשמש חוזרת לככב בשמים מבוקר עד ערב, אנשים רבים מפתחים נזלת, שיעול ואפילו תסמינים חמורים יותר כמו חום גבוה. אחד הגורמים המרכזיים לתופעת הצינון הוא חוסר ההתאמה של הלבוש לטמפרטורה ותנאי מזג האוויר בחוץ.

אלרגיות – תופעה נוספת ונפוצה מאוד בעונות מעבר ובייחוד בחודשי האביב היא תופעת האלרגיות. האלרגיות באות לידי ביטוי בעיניים דומעות, גירודים בעור, התעטשויות מרובות וכמובן גם נזלת אלרגית. עונות המעבר ובעיקר חודשי האביב הם חודשים שמאופיינים בפריחה מרובה, לרבות פריחה של עצים ופרחים שעלולים לגרום להופעת האלרגיה.

יובש – פעמים רבות בעונות המעבר אנשים סובלים מיובש בעור שלהם. היובש יכול להופיע בשפתיים, בכפות הידיים, בעור הפנים ולמעשה, בכל הגוף. חילופי העונות זו תקופה של שינויים בלחות ובטמפרטורה ולוקח מספר שבועות עד שהגוף מתאקלם לתנאים החדשים. במהלך תקופות המעבר והופעת היובש מומלץ להרבות בשתייה, להימנע ממקלחות חמות מדי או תכופות מדי ובמקרה הצורך גם להיעזר בתכשירים קוסמטיים שמקלים על היובש.

איך להתמודד עם המחלות בעונות המעבר?

תרופות – תרופות יכולות להיות פתרון יעיל לחלק מתסמיני עונות המעבר. על מנת למנוע מהצינון להפוך למחלה של ממש, ניתן להתייעץ עם רופא משפחה ולקחת תרופות עליהן הוא ממליץ. אם הנכם סובלים מאלרגיות, ניתן להקטין את התסמינים משמעותית בעזרת התרופות המתאימות.

תזונה – מלבד התרופות, ניתן לעזור לגוף להתגבר על הקשיים ועל המחלות של עונות המעבר בעזרת תזונה נכונה, פירות וירקות, מיצים טבעיים וכמובן הרבה ירוקים. תזונה נכונה בשילוב עם התעמלות ושינה טובה יעזרו לחיזוק מערכת החיסון וחישול הגוף בתקופה בעייתית זו.

מודעות – למודעות יש מקום חשוב בהתמודדות עם המחלות של עונות המעבר. כדאי להכיר את הגוף שלכם ולדעת בדיוק מה הן החולשות שלו ומהם התסמינים שנוטים להופיע אצלכם בתקופות המעבר. מודעות מוגברת עוזרת לנקיטת האמצעים הנדרשים על מנת למנוע התקררות, התרחקות מאלרגנים נפוצים, שמירה על העור ושימוש בתרופות ותכשירים קוסמטיים מתאימים.

תוספי תזונה – לפעמים חסרים לגוף ויטמינים ותוספים אחרים שדרושים לו כדיי להתמודד עם מזג האוויר, בדיוק בשביל זה קיימים תוספי תזונה: אלו יעזרו לכם, למבוגרים וגם לילדים במשפחה, לחזק את מערכת החיסון שלכם ולהתמודד עם עונות המעבר ולא רק.

כדאי לבדוק גם

10 מיתוסים חורפיים וקרירים

רוצה לארגן לעצמך חורף חמים ובריא יותר השנה? לפני כן, עדיף שתיפטרי מהמיתוסים הבאים. כמה …

האם ויטמין C ואבץ ינצחו את ההצטננות?

ה"משוגעים לבריאות" אינם מחכים שהמחלות תגענה אליהם, הם מקדימים ותוקפים אותן ראשונים. ג'ני ספרינג, בת …

צינון

טיפול טבעי באלרגיה עונתית

אם במהלך חילופי העונות האלרגיות מתחילות להתפרץ אצלך, לצד תרופות שונות, מומחים רבים ממליצים לפנות …