טיפוח הגוף

למה חשוב שהקוסמטיקה שלך תהיה טבעית?

מדוע קוסמטיקה טבעית הכי טובה עבורך?

נשים רבות מוצאות עצמן מבולבלות בבואן לרכוש תכשירי קוסמטיקה. ראשית, משום שמדובר במגוון עצום של חברות ושל מוצרים. ושנית, משום שלעתים קשה להחליט – למה בדיוק זקוק עור הפנים שלנו? האם הוא זקוק לטיפול אנטי אייג'ינג בו מתגאה מוצר אחד או דווקא לתוספת לחות שעליה מכריז מוצר אחר? זו הסיבה שהחלטנו לכתוב את הכתבה הבאה, בתקווה לעשות קצת סדר במושגים הקשורים לתכשירי קוסמטיקה ולטיפוח עור הפנים.

לפני שאת מתעמקת בצרכים המיוחדים של עור פניך, חשוב שתבדקי האם מוצר זה או אחר באמת יטיב עימך ועם עורך. איך תדעי זאת? עייני ברשימת המרכיבים של המוצרים שאת שוקלת לרכוש. רכיבים רבים במוצרי קוסמטיקה, שיכולים להיראות כתמימים לגמרי במבט ראשון, עלולים לעורר רגישות בעור הפנים ואף לגרום לנזק.

דוגמה לכך יכולים להוות החומרים המבשמים. כשחושבים על זה, נראה שמדובר בתוספת תמימה לחלוטין שמעשירה את המוצר בריח נעים. אך בפועל, ברוב המקרים מדובר בפטרו-כימיקלים, שהינם תוצר לוואי של זיקוק הנפט. חומר שלא היית שוקלת למרוח על עור פנייך, נכון? מה גם, שמחקרים שבוצעו בהקשר זה, מצאו קשר לא מבוטל בין שאיפת פטרו-כימיקלים לבין עליה בשכיחות של כאבי ראש, הקאות, מחלות שונות של מערכת הנשימה, גירויים בעור ואפילו הופעת רגישויות לכימיקלים שונים ומרובים.

דוגמה נוספת לנושא מהווים החומרים המשמרים. רוב יצרני תכשירי הקוסמטיקה משתמשים בחומרים משמרים. חומרים אלה מעכבים את התפתחות החיידקים במוצרים, ובכך מאריכים את חיי המדף שלהם. הבעיה הגדולה היא שב-90% מתכשירי הקוסמטיקה, משתמשים היצרנים בחלופה הזולה של חומר משמר, הנקראים פרבנים כדוגמת Ethyl, Propyl  וכו'. לזכותם יאמר, כי פרבנים הם יעילים ויציבים ואכן מאריכים את חיי המדף. ואולם, מה שקרוב לוודאי לא ידעת הוא שחומרים משמרים אלה ידועים כגורמים להופעת מגוון רגישויות ואלרגיות. בנוסף, ישנו חשד כי הגוף עלול לבלבל בין פרבנים לבין הורמון אסטרוגן, מה שיגרום לבעיות איזון במערכת ההורמונלית.

מה שעולה מסקירה קצרה זו הוא כי תכשירים קוסמטיים, שכל מטרתם היא לשפר את מראה עור פנייך, עלולים לא רק שלא לבצע את משימתם אלא אפילו לגרום לנזק לעורך ולמערכות גופך. אז מה הפתרון? הרי אי אפשר שלא להשתמש בתכשירי קוסמטיקה, כי עור הפנים בכל זאת זקוק לטיפוח מתמיד. הפתרון הוא להשתמש בתכשירי קוסמטיקה פרא רפואית וטיפוח טבעיים, שמכילים אך ורק חומרים טבעיים ואף אורגניים.

גם בהקשר הזה קל להתבלבל – הרי יש מוצרים רבים המתגאים בכך שהינם מבוססים על חומרים טבעיים ואורגניים (שבמילים אחרות ניתן לומר כי תכשיר זה מכיל גם חומרים טבעיים וגם חומרים שאינם טבעיים), ויש כאלה המכריזים על עצמם אפילו כ-100% טבעיים. אז איך תדעי מה מבין אלה הכי מתאים לך? אל תאמיני להכרזות, פשוט עייני ברשימת המרכיבים. בנוסף, חשוב מאוד לוודא כי החברה שמייצרת את תכשיר הקוסמטיקה בו בחרת היא חברה ותיקה ומבוססת, כזו שאת יכולה לסמוך על ההצהרות וההכרזות שלה.

דוגמה לחברה כזו ה חברת Weleda הוותיקה, שהוקמה כבר בשנת 1921. החברה מוכרת בזכות מוצריה האיכותיים, שנרקחים מחומרים טבעיים ואורגניים. Weleda  הגדילה לעשות אף יותר מזה: החברה מגדלת את רוב המרכיבים בעצמה, בגנים הביודינאמיים הגדולים ביותר באירופה, ואת המרכיבים שאינה מסוגלת לגדל בגלל דרישות אקלים מיוחדות – היא מעבירה לחקלאיים ברחבי העולם, שנמצאים בקשרי סחר עם החברה, מגדלים לפי הנחיותיה בלבד ומפוקחים על ידה. בנוסף, החברה מפוקחת ע"י תקן Natrue לקוסמטיקה טבעית ואורגנית, הידוע כאחד המחמירים ביותר בתחום.

כתחליף לחומרים המשמרים המזיקים מסוג פרבנים, ב- Weleda משתמשים בשמנים אתריים טהורים, המעכבים את התפתחות הרובד החיידקי במוצרים, ועם זאת אינם מזיקים כלל וכלל למשתמשים במוצרים. שמנים אתריים אלה, מופקים בשיטות מיוחדות מצמחים, מזרעים ומפירות. יתר על כן, האריזות של כל מוצרי Weleda מעוצבות בצורה הממעיטה עד כמה שניתן את המגע של המשתמש עם המוצר, כדי שיכנסו כמה שפחות חיידקים לתוך המוצר בעת השימוש בו.

השמנים האתריים הם גם אלה שיוצרים את הניחוחות הנעימים של מוצרי Weleda. לתחום הזה אחראי צוות הפרפומרים שהחברה מעסיקה. הם יודעים ליצור תערובות ייחודיות ונפלאות של ריחות שלא מזיקות למשתמשים במוצרים. לסיכום, כשאת משתמשת בתכשיר מבית חברה כמו Weleda את יכולה להיות בטוחה שהוא יטיב עם עור פניך.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …