גוף חזק

פרוביוטיקה לילדים

כל הזמן שומעים על פרוביוטיקה ועל החשיבות של החיידקים הטובים לבריאותינו. אך האם זה אכן כה חשוב גם עבור ילדים? לקראת החורף והמחלות השונות המתלוות אליו, נסביר על הכוח הבריאותי של תוספי פרוביוטיקה ומדוע כדאי לתת אותם לילדים במיוחד בחורף.

כיום, אנו מגלים יותר ויותר עובדות מרתקות אודות הקשר בין אוכלוסיית החיידקים בגופנו לבין תהליכים שונים ובריאות כללית. ידוע כבר שנים רבות על החשיבות של אוכלוסיית החיידקים הטובים במערכת העיכול שלנו בהקשר של בריאות כוללת, עיכול תקין וכיוצא באלו – כאשר חיידקים טובים וידידותיים אלו נקראים פרוביוטיקה. חיידקים אלו נמצאים גם בילדים והם חשובים מאוד גם עבורם, אוכלוסיית החיידקים מתחילה להתפתח כבר ביומו הראשון של תינוק לאחר הלידה. עקב חשיבות החיידקים הטובים הללו, יש כיום תוספי תזונה רבים המאפשרים להורים לספק לילדיהם מינון יעיל ובריא של פרוביוטיקה.

מה זה בכלל פרוביוטיקה?

ראשית כל, נסביר בקצרה מזה בכלל פרוביוטיקה. מדובר על תוספי תזונה שניתן לקנות בכל בית טבע, הכוללים ריכוזים גבוהים של מיקרו-אורגניזמים חיים, אלו חיידקים שידוע כי הם ידידותיים לגוף האדם וחיוני שיימצאו בו. כמה זנים נפוצים ומוכרים יותר של חיידקים אלו כוללים למשל את הלקטובצילוס אצידופולוס וביפידובקטריום ביפידום / לונגום / אינפינטיס. פרוקטואוליגוסכרידים (FOS) וסיבים תזונתיים הם רכיב המזון של החיידקים ומסייעים בהתפתחות תקינה שלהם במערכת העיכול – נמצאים לעיתים קרובות בתוספי מזון אלו.

אותם חיידקים ידידותיים קשורים למגוון תהליכים בגוף, כאשר לגבי חלק מתהליכים אלו אנו כאמור רק למדים כיום. חיידקי פרוביוטיקה קשורים לעיכול תקין של המזון ולהפחתת תופעות לוואי המתלוות למזונות מסוימים, החיידקים מקושרים לצמצום פטריות שונות בגוף, הם קשורים ליעילות וחוזק מערכות ההגנה של הגוף וככל הנראה מהווים תפקיד מסוים ברגישויות למזון וברצון למזונות מסוימים.

האנטיביוטיקה פוגעת בחיידקים הטובים

אחד הדברים הכי הרסניים לאוכלוסיית החיידקים הטובים בגוף הוא למעשה גם אחת התרופות החשובות ביותר בהיסטוריה האנושית. מתן אנטיביוטיקה למלחמה בזיהומים חיצוניים שונים החודרים לגוף, אמנם מחסל פעמים רבות את מקור המחלה, אך אותה אנטיביוטיקה גם מחסלת את החיידקים הטובים והחשובים. יש לקחת זאת בחשבון וזו אחת הסיבות המרכזיות מדוע מומלץ וראוי לתת תוספי מזון פרוביוטיקה לילדים.

חשיבות הפרוביוטיקה בחורף

כאשר הילד מקבל טיפול אנטיביוטי כלשהו, מומלץ מאוד לצד הטיפול ולאחריו לתת לו תוספי מזון המכילים פרוביוטיקה. כך ניתן לשמר ולפתח מחדש את אוכלוסיית החיידקים הטובים לאחר סיום הטיפול. אך לצד המלצה זו, החורף הוא זמן שבו יש דגש מהותי ומקיף יותר למתן פרוביוטיקה לילדים. במהלך החורף עולה השכיחות של זיהומים ממקור חיידקי ושל מחלות שונות המקושרות לחורף – כפועל יוצא גופם של הילדים חלש יותר, המערכת החיסונית עובדת קשה ובמקרים רבים גם מיושם מתן אנטיביוטיקה.

תוספי תזונה של פרוביוטיקה לילדים מסייעים מאוד במאבק הזה במחלות החורף ובזיהומים חיידקיים. החיידקים הטובים מחזקים את מערכת ההגנה של הגוף ובמקרים מסוימים יכולים למנוע התפתחות של זיהום חיידקי. מעבר לכך, לאוכלוסייה בריאה וגדולה של חיידקים טובים במעיים יש השפעה חשובה לגבי יעילות טיפולים אנטיביוטיים והימנעות מסוימת מפיתוח עמידות של החיידקים הרעים לאנטיביוטיקה.

קל מאוד לתת לילדים

לאחר שהסברנו מדוע חשוב לתת לילדים תוספי תזונה של פרוביוטיקה, בדגש על תקופת החורף המועדת לפורענות, חשוב להבין כי כיום קל מאוד לתת לילדים תוספי תזונה כאלו. התוספים מגיעים בצורה של דובונים למשל (ממש כמו ממתק, אבל בריא), בצורת טבליות מציצה, באבקה שניתן לערבב עם משקאות או בכמוסות לילדים גדולים יותר.

תוספי מזון פרוביוטיקה לילדים קונים בבית המרחקת מדי לינק – מבחר עשיר ואיכותי במחירים מעולים.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …