אם ותינוק

קלנדולה ויתרונותיה לטיפוח וריפוי עור התינוק

קלנדולה ויתרונותיה לטיפוח וריפוי עור התינוק

 מספרים כי מקור השם "קלנדולה" הוא בנזיר אירופאי שחי לפני מאות שנים. פירוש השם קלנדולה הוא כלתו של השמש, שם שהנזיר חשב שיתאים לפרח בזכות צבעו הכתום העז והדרך בה הוא פונה תמיד לכיוון השמש. בעברית, שמו הרשמי של פרח הקלנדולה הוא "ציפורני חתול".

 פרח הקלנדולה ידוע מזה דורי דורות בזכות סגולותיו בתחום ריפוי העור והרגעתו במקרים של אדמומיות, רגישות וגירוי. תמציות של פרח הקלנדולה מחדשות רקמות העור ומרזות את תהליך איחוי הפצעים. כיום, ניתן להפיק מפרח הקלנדולה מגוון חומרים המרגיעים את העור ונוגדי דלקת היעילים במיוחד במקרים של עור פגום או פגוע, רגישות בעור ואדמומיות, כדוגמת: שמנים אתריים, סאפונינים, טריטרפנים ופלבנואידים.

 לאחר שציינו את כל זה, אתם בטח שואלים את עצמכם למה אם כך הקלנדולה מתאימה דווקא לטיפול בעור התינוק ולטיפוחו? התשובה קשורה במבנה העור של התינוק: עורו של התינוק הוא דק פי 5 בהשוואה לעורו של אדם בוגר. לכן, עורו של התינוק נחשב לעדין ורך במיוחד, וזו גם הסיבה לכך שהוא הרבה יותר פגיע לשינויי אקלים, רטיבות, יובש וגורמים סביבתיים שונים, שעלולים לגרותו, לגרום לאדמומיות בו ואף לפצוע אותו.

 טיפוח וטיפול בעור התינוק במוצרים המבוססים על פרח הקלנדולה, לא רק עוזר בריפוי וטיפול בגירויי עור שונים, אלא הוא גם מגן על עור התינוק ומטפח אותו בעדינות וברכות. זאת, במיוחד כשפרח הקלנדולה גודל בחקלאות אורגנית ללא שימוש בחומרי ריסוס מסוכנים למיניהם – בדיוק כמו בסדרת הקלנדולה לעור התינוק של חברת Weleda.

 פרחי הקלנדולה של Weleda, גדלים בצורה אורגנית בגנים הביודינאמיים של החברה באירופה.

אבל זה לא הכל, מומחי Weleda מפקחים בצורה צמודה על כל התהליך – הם בוררים את הזרעים המתאימים ביותר, מדשנים את הקרקע בתרכובות אורגניות ומכינים אותה לזריעה, ובחודשי מאי ויוני קוטפים את הפרחים הכתמתמים באופן ידני. בהתאם לעקרונות החקלאות הביודינאמית, פרחי הקלנדולה אנרגטיים וחיוניים ביותר דווקא בשעות הבוקר המאוד מוקדמות, לפי שאגלי הטל מתייבשים בחום השמש. מדי שנה נקטפים 2 טון (!) פרחי קלנדולה באופן ידני. בשל הדרישות הקפדניות לקטיף ידני ולכמויות שיש לקטוף, החברה מזמינה את כל עובדיה להצטרף לקטיף בשעות הבוקר ולהמשיך לאחר מכן כל איש בעבודתו ובתפקידו.

 הפיקוח של Weleda כמובן לא מסתיים בקטיף. פרחי הקלנדולה שרק נקטפו מועברים מיידית למתקן עיבוד. שם הם עוברים תהליכי ניקוי, חיתוך והשרייה בתערובת אלכוהול ומים. ההשרייה נמשכת 14 יום, ובתומה העובדים ממצים את התערובת עד לקבלת תמצית קלנדולה אורגנית.

תמצית זו משולבת לאחר מכן בחומרים טבעיים שונים, כדוגמת שעוות טבעיות, שמנים צמחיים ושמנים אתריים טהורים שהופקו מפירות ומזרעים ועוד – עד לקבלת מגוון מוצריWeleda  השונים.

חשוב לציין כי Weleda אינה היחידה שמפקחת על תהליך הייצור של מוצריה: כל מוצרי הטיפוח של החברה מפוקחים ע"י תקן Natrue המחמיר והאיכותי למוצרי קוסמטיקה ומוצרי טיפוח טבעיים המבוססים על חומרים ממקור אורגני. למעשה, כשחושבים על זה, מבינים שלתקן Natrue ולחברת Weleda יש לא מעט מן המשותף: לשניהם יש סטנדרטים גבוהים ודרישות מחמירות בנוגע לתהליכי הייצור, שימוש במרכיבים טבעיים והפקת חומרי גלם.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …