האם יין אדום בריא או לא?

ממצאיו של המחקר העדכני ביותר העוסק ביין אדום, במיוחד ברזברטרול – פוליפנול שנמצא ביין אדום, סותרים ומבלבלים. הלכנו למומחים, כדי לקבל תשובות.

יתכן ששמעתם כי רזברטרול, פוליפנול שנמצא ביין האדום, אינו נוגד החמצון המופלא שהוא התיימר להיות. ממחקר שהתפרסם במאי השנה ב- JAMA Internal Medicineעולה, כי, אחרי הכל, רזברטרול לא יסייע לך לחיות חיים ארוכים יותר. הבשורות הטובות הן, שביין אדום עדיין קיימים נוגדי חימצון מועילים אחרים, למרות שרק אלוהים יודע, מה יתגלה במחקרים עתידיים בתחום. מה שניתן לדעת לבטח, הוא כי מחקר שהתפרסם בתחילת השנה ב- The Journal of Nutrition, מעלה כי אנתוציאנינים (שנמצאים בענבים אדומים, יין ופירות יער) יכולים להגן עליך מפני סוכרת מסוג 2. מחקר נוסף, שפורסם בחודש מאי ב- BMC Medicine מעלה כי ישנו קשר אמיץ בין הארכת תוחלת החיים לבין תזונה עשירה בפוליפנולים, במיוחד Stilbenes, אשר נמצאים ביין אדום וזיתים.

גורמים נוספים בדרך החיים שלך יכולים לקבוע האם יין יגרום לשיפור במצבך הפיזי או לא. מחקר מצ'כיה, אשר הוצג בקונגרס האיגוד האירופי לקרדיולוגים בחודש אוגוסט השנה, הראה כי צריכה מאוזנת של יין אדום או לבן (כוס אחת או שתיים לנשים, שתיים עד שתיים וחצי כוסות לגברים) עזרו להגן על מצב הלב, אולם השיפור נצפה רק במשתתפים במחקר אשר התעמלו באופן קבוע.

כדי לגלות פרטים נוספים על הקשר בין יין האדום ובריאות לב, דיברנו עם מתיו מאייר, מומחה מחקר בכיר ב- Heart and Stroke Foundation of Canada (HSF). לדבריו: "צריכה קבועה  של אלכוהול בכמות מרובה, למעשה, תגביר את לחץ הדם לאורך זמן, ובצורה חמורה." HSF טוען, כי היתרונות הבריאותיים הטובים ביותר יושגו דווקא על ידי אי שתייה כלל.

"אם אתה שותה, הקפד לעקוב אחר ההנחיות הנוגעות לצמצום הסיכון שבשתיית אלכוהול" מייעץ מאייר. על פי ה-Canadian Centre on Substance Abuse, המגבלה לנשים היא שני משקאות ליום ומקסימום של עשרה משקאות בשבוע, בעוד שלגברים, המגבלה הינה שלושה משקאות ליום ומקסימום של 15 בשבוע. לנשים בהריון או לנשים מניקות מומלץ שלא לשתות בכלל.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …