רוצים שהילדים ישארו בריאים בחורף? אתם חייבים לקרוא את זה

הצלחת להעביר את עונת החגים עם ילדים בריאים, והנה, החורף כבר כאן, והוא מביא איתו את מחלות החורף של הילדים, אובדן ימי לימודים (וגם אובדן ימי עבודה עבורך). הנה מספר טיפים שיסייעו לך לצמצם את היקף התופעה:

מניעת שפעת

על פי נתוני משרד הבריאות הישראלי, בכל שנה חולים בשפעת 20%-30%, לכן, משרד הבריאות ממליץ על חיסון נגד שפעת לכל האוכלוסייה מעל לגיל שישה חודשים. לשפעת שני סוגי חיסונים: הראשון בזריקה ומכיל נגיף מומת לחיסון מגיל 6 חודשים ומעלה, והשני, מכיל נגיף חי מוחלש בתרסיס אשר לא ניתן לפעוטות עד גיל שנתיים ולאוכלוסיות נוספות בעלות חשש למערכת חיסונית לקויה (כקשישים, נשים הרות וכד').

הילדים הגיעו הביתה? לרחוץ ידיים!

למרות שג'ל לחיטוי ידיים הינו שלב ראשון במלחמה נגד המחלות, למדי את ילדיך לשטוף את ידיהם במים חמימים וסבון. כאשר מדובר בילד בעל אף נוזל, לשטיפת הידיים מומלץ לצרף אף שטיפת פנים.

שנת לילה טובה

גילו של הילד קובע את מספר שעות שנת הלילה לה הוא זקוק. הקפידי על כך, מאחר ורוב הילדים אינם ישנים מספיק. בנוסף לשעות השינה, מומלץ להקפיד שלא תהיה בחדר טלויזיה דולקת, על מנת שהשעות האלה אכן ישמשו את הגוף לשינה ללא גירויים חיצוניים.

אכילה בריאה

אכילה מוגברת של פירות וירקות, צריכה מופחתת של סוכר ושומנים, חטיפים בריאים, כמויות מדודות ואכילה יחד, כמשפחה, כל אלה יחדיו יכולים להביא ליצירת הרגלי אכילה נכונים ובריאים יותר לילדיך.

לבוש חם

אנחנו, כבוגרים, יודעים כי חשוב לשמור על הכושר הגופני גם בחורף, אולם ילדים עושים זאת אף מבלי שנצטוו, פשוט מאחר ובחורף יש בחוץ מיליון דברים מעניינים לעשות. הקפידי לוודא כי כאשר הם יוצאים לשחק בחוץ, הם לבושים כפי שצריך ובהתאם לטמפרטורה. באזורים קרים במיוחד (בהרים, למשל) מומלץ לקבוע להם פרק זמן המוקצב לפעילות מחוץ לבית.

מתי לקרוא לרופא?

אמנם חלק גדול ממחלות החורף אינן רציניות או דורשות מתן אנטיביוטיקה, אולם, כאשר תחושת הבטן שלך אומרת כי הילד חולה, רוב הסיכויים שאת צודקת. כי אחרי הכל, את מכירה אותו טוב מכולם.

כדאי לבדוק גם

האם ויטמין C ואבץ ינצחו את ההצטננות?

ה"משוגעים לבריאות" אינם מחכים שהמחלות תגענה אליהם, הם מקדימים ותוקפים אותן ראשונים. ג'ני ספרינג, בת …

צינון

איך להתמודד עם עונות המעבר

עונות המעבר בישראל הן העונות הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. עונות שאינן מתאפיינות בשרב קיצי …

צינון

טיפול טבעי באלרגיה עונתית

אם במהלך חילופי העונות האלרגיות מתחילות להתפרץ אצלך, לצד תרופות שונות, מומחים רבים ממליצים לפנות …