אקנה

כיצד לטפל באקנה בדרכים טבעיות

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו, הוא חי, נושם, משתנה ומושפע מכל כך הרבה משתנים – לכן האסטרטגיה היעילה והבטוחה ביותר היה טיפולי עור טבעיים עד כמה שניתן, זה נכון גם לגבי אקנה. אז אם אתם סובלים מאקנה ושואלים את עצמכם כיצד לטפל באקנה בדרכים טבעיות – חנות הפארם מדי-לינק מציעה מגוון מוצרים טבעיים מעולים וגם מידע חשוב בנושא.

בהחלט ניתן ולרוב אף רצוי להתייעץ עם רופא עור או גורם מומחה אחר לגבי שימוש בתכשירים טבעיים לטיפול באקנה. ניתן להשתמש בחלק מהתכשירים לצד מוצרים מודרניים ומעובדים יותר או כתחליף לתרופות ומשחות הסטנדרטיות הנפוצות. תכשירים טבעיים לטיפול באקנה מורכבים באופן כללי מרכיבים טבעיים, תמציות צמחים, שמנים בעלי יכולות ריפוי והתחדשות, ויטמינים החשובים לפעילות והתחדשות העור, מינרלים הכרחיים וכן הלאה בפורמולות כאלו ואחרות ושיטות יישום של החל מקרמים ומשחות ועד תוספי תזונה הנלקחים בבליעה.

נתחיל מההתחלה – מה זה אקנה?

 אקנה מייצגת שורה של הפרעות בעור, בדרך כלל עור הפנים והצוואר, התופעה כוללת התפרצויות של דלקת בבלוטות החלב בעור הפנים והתפרצויות של פצעונים. מדובר על תופעה הנפוצה בעיקר בגילאי ההתבגרות – כנראה כחלק מתהליך ההתבגרות והשינויים ההורמונאליים המהותיים שמתרחשים בשלב זה של החיים. אך אקנה יכול להתפרץ גם אצל מבוגרים.

הגורמים לאקנה הם ככל הנראה שינויים הורמונאליים – בעיקר ייצור עודף ורב של טסטוסטרון – כמו כן יש השפעה לייצור רב של שומנים טבעיים על ידי העור (בעיקר בגיל ההתבגרות), הגנטיקה משחקת כאן תפקיד ובנוסף מתח נפשי כרוני, הפרעות פסיכולוגיות שונות והרגלי חיים לא מאוזנים עשויים בהחלט לתרום להתפתחות התופעה.

מרכיבים טבעיים למלחמה באקנה

בדיוק כפי שהעור הוא איבר חי ונושם, חלק מאיתנו ומהטבע, כך הטבע מספק לנו שפע דרכים וחומרים להתמודד עם התופעה, להקל עליה ואף להעלים אותה לחלוטין. אלו מרכיבים טבעיים, בעיקר מהצומח, המגיעים מכל העולם ואשר נמצאו על ידי תרבויות עתיקות ובהמשך על ידי המדע המודרני כיעילים במלחמה בתופעות האקנה. במקרים רבים מאוד, חומרים טבעיים אלו לטיפול באקנה, מכילים למעשה את הגרסאות הטבעיות והבסיסיות של הפורמולות המיוצרות במעבדה בעזרת רכיבים כימיים. כמה דוגמאות למרכיבים טבעיים רב עוצמה ויעילים לטיפול באקנה הן:

  • שמן עץ התה: שמן שמקורו בצמח הגדל באוסטרליה (אין קשר למשקה תה). זהו שמן פעיל במיוחד שנמצא יעיל עבור מגוון רחב של בעיות עור כגון פטריות, פצעים וכוויות. שמן עץ התה יעיל נגד אקנה כי הוא מכיל חומרים ההורגים את החיידקים שמהווים חלק מהותי מתהליך התפתחות האקנה והתגובה הדלקתית. כמו כן זהו שמן מחטא ומרגיע.
  • אלוורה: צמח מופלא המשמש למגוון רחב של טיפולי עור. צמח האלוורה מייצר ג'ל פעיל בתוך עליו הקוצניים, הג'ל הזה עשיר באנזימים והוא כולל תכונות אנטי חיידקיות ומחטאות, האלוורה מרגיעה מאוד את העור.  ניתן לצרוך אלוורה בתור משחה, בתוספים מיוחדים לבליעה וגם ישירות מהצמח כמובן.
  • אבץ: מינרל החיוני לגוף, נלקח בצורה של כמוסות תוסף תזונה. אבץ מחזק את המערכת החיסונית ואת העור.
  • ויטמין A: אחד הוויטמינים החשובים לבריאות העור. קיים במשחות ובתוספי מזון.
  • ויטמין E: נוגד חמצון חזק במיוחד, חשוב לחוזקו, גמישותו ובריאותו של העור. קיים בתור משחות טבעיות ותוספי מזון.

 כמו כן יש מסכות דבש, שימוש בחלב שקדים ושאר מוצרים טבעיים שחברות קוסמטיקה מובילות משלבות במוצריהן הטבעיים לטיפול באקנה. בנוסף יש לנסות לשמור על תזונה מאוזנת ומרובה בירקות ופירות, להקפיד לישון ולהפחית מתח נפשי.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …