7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב המקרים, בתור הבשלניות העיקריות של הבית, אנחנו חשופות לכך הרבה יותר מבני המשפחה האחרים: שמן רותח שניתז בעת שאנחנו מנסות להנחית בעדינות את הצ'יפס לתוכו, ביצת עין מבעבעת, המתיזה נתזים שומניים (וכואבים), או פס אדום ודואב שקיבלנו כהוכחה ניצחת וחוזרת לכך, שכשאנחנו מכניסות תבנית לתנור, רצוי שנהיה מרוכזות במעשינו ולא נרשה למחשבות לנדוד למקומות אחרים ונעימים יותר…

הגודל לא קובע? במקרה של כוויה – דווקא כן

נראה, באופן פרדוקסאלי, כי הכוויות הקטנות הן המציקות והמורכבות יותר לטיפול. זה הגיוני, כי כשאנחנו נכוות באופן חמור, אין לנו ספק שאנחנו חייבות לקבל טיפול רפואי (ובהקדם!), אבל מה עושים עם כוויונת-קטנטונת שאיננה מצריכה טיפול רפואי, אבל תוך יומיים עלולה לפתח שלפוחית מכוערת, להתפוצץ ולהזדהם?

במקרים כאלה, מומלץ לשמור בהישג יד כמה תרופות סבתא יעילות, חלקן תוכלו למצוא בכל בית, אחרות – יש צורך לרכוש במיוחד בבית המרקחת או בבית טבע, אבל גם את אלו וגם את אלו משתלם לשמור קרוב מאד אליכן, במקרר, למשל.

המקרר, המזווה וארון המטבח

חלב ומוצרי חלב – כולנו מכירות את השיטה הישנה להרגעת כוויות שמש. שיטה זו דוגלת במריחת אשל (או לבן) על האזורים הכוויים משמש והשארה שלהם עד להקלת הצריבה. גם בכוויות קטנות יותר העיקרון דומה – תחבושת ספוגה בחלב קר, מריחת יוגורט או גבינה לבנה כמשחה על הכוויה ותוך כרבע שעה, כאב הכוויה יפוג.

דבש – לדבש תכונות אנטיספטיות ידועות, כך שהוא לא רק יעזור בשיקום העור הפגוע בעזרת החומרים המזינים שבו, אלא אף ישמור על הכוויה על מנת שלא תזדהם.

שיבולת שועל – מריחת כף שיבולת שועל גרוסה עד דק המעורבת במים (עד לכדי יצירת עיסה יציבה) למשך כ-20 דקות על האזור הפגוע, תשכיח מכם את כאב הכוויה.

לימון – שפשוף חצי או רבע לימון על הכוויה והאזור שמסביבה והשארת המיץ במשך כחצי שעה, יוודאו שלא תתפתח שלפוחית ואפילו לא תיוותר צלקת במקום הכוויה.

בית טבע ובית מרקחת

שמן קוקוס (עם או בלי לימון) – לשמן הקוקוס תכונות מרפאות ידועות רבות והוא מסייע לעור לשקם את עצמו. תוכלו לטפל בכוויה ברגע היווצרותה על ידי מריחת טיפת שמן קוקוס מעורב במספר טיפות מיץ לימון. טיפול זה יעיל גם בשלבים מאוחרים יותר של הכוויה (שלב השלפוחית והלאה).

ג'ל אלוורה – הג'ל הזה היה להיט לפני מספר שנים, ומשום מה, קרנו מעט ירדה לאחרונה. גם אותו מומלץ לשמור במקרר, על מנת להשיג אפקט כפול של קירור להקלה וריפוי העור.

שמן אתרי לבנדר גם בתחום ההקלה על כוויות מככב ה"אולר השוויצרי" של השמנים האתריים (שלמשל, יעיל מאד בהקלה בתחושת הגירוד שאחרי עקיצות יתושים, למשל). תוכלו למהול אותו במים למריחה על אזורים גדולים או להשתמש בו כמות שהוא, במריחה מקומית על כוויות קטנות. למעשה, ככל הידוע לנו, זה השמן האתרי היחיד אשר מותר במריחה על העור כאשר הוא איננו מדולל.

הערה אחרונה לסיום:

את כל המוצרים שאנחנו עתידים להשתמש בהם מומלץ להחזיק במקרר, מכיוון שהקור נותן להם בוסט נוסף לטיפול בכוויה.

כדאי לבדוק גם

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …

דברים שכל אישה חייבת לדעת על העור שלה

כתמי שמש, קמטים, אקנה ושומות חשודות – מדריך מכף רגל ועד ראש. גם אם אינך …