ההחלטות הבריאות שכולנו צריכים לקבל

ההחלטות המומלצות כדי להפוך את 2017 לשנת המהפך שלכם

לא זוכרים את ההחלטה הבריאותית האחרונה שהצלחתם לעמוד בה? אתם לא לבד. אם אתם מחפשים מישהו להפנות אליו את האשמה, הפנו אותה אל ההחלטות עצמן, כאשר הנפוצות בהן הן לאבד 10 קילו, לרדת מידה במידת מכנסיים וכד'. ברור שלא ניתן לשמור על מוטיבציה בהחלטות כאלה לאורך זמן, אומר פיליפ וילסון, PhD, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת ברוק באונטריו.

 

למה?

כי הן מתמקדות באלמנטים חיצוניים (איך אתה רוצה שאחרים יראו אותך) מאשר ההנאה והתחושה שבאה מלהיות ולהרגיש בריא. ואנשים המבצעים שינויים בבריאותם על מנת לשפר את הרגשתם, לעתים קרובות, מצליחים לעמוד בהחלטותיהם, הרבה יותר מאשר מי שמבצע שינויים כדי להיראות טוב, כך על פי מחקרו.

בנוסף, כאשר אתם אינכם משיגים את המטרות מהר כפי שצפיתם, נפתח פתח לייאוש ולזניחת ההחלטה. ניצחונות קטנים הינם חיוניים כדי להמשיך ולהתמיד בכל דרך, אומר וילסון.

הנה, מספר החלטות שיטיבו את בריאותכם במשך שנים רבות.

קצצו בפחמימות

פחמימות הן לא האויב. אבל פחמימות פשוטות (refined carbs) נראות כלא מזיקות, עד שהן כן. פחמימות פשוטות (כמו בלחם לבן, סוכר לבן וממתקים) הופשטו מהתוכן המזין שלהן וצומצמו לסוכר פשוט שהגוף שלכם מעכל מהר. אומר דיוויד גרוטו, RD, מחבר הספר " The Best Things You Can Eat". מצד השני, רמות סוכר בדם המבוקרות היטב שומרות אתכם אנרגטיים, רזים ובריאים. פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים יכולות לעשות את העבודה שכן הם המקור העיקרי של הגוף של סיבים, ושומרים אתכם אנרגטיים ועליזים, גם בימים האפורים של החורף. הנוירוטרנסמיטר לחיזוק הרוח, סרוטונין, מגיע מחומצת אמינו בשם טריפטופן, אשר מסוגל להזין את המוח, רק לאחר עיכול מנה בריאה של פחמימות.

 

הפסיקו לשבת כל כך הרבה

במקרה לא שמעתם, ישיבה היא רעה עבורכם, רעה מאד. היא יכולה לתרום לעלייה במשקל, סוכרת, סרטן ומוות מוקדם, אומרת Madelyn Fernstrom, PhD, פרופסור לפסיכיאטריה, אפידמיולוגיה ומנתחת ב-University of Pittsburgh Medical Center. מבוגרים היושבים 11 (או יותר) שעות ביום נמצאים בסיכון מוגבר ב-40% למות בשלוש השנים הבאות, בהשוואה לאלו שישבו במשך פחות מארבע שעות ביום, כך עולים ממחקר שכלל יותר מ-200,000 בני אדם ופורסם ב-Archives of Internal Medicine.

זינחו את התמכרות למשקה הדיאט שלכם

חושבים שאתם לא מכורים? חישבו שוב. כאשר חוקרים צרפתים גרמו להתמכרות של חולדות לקוקאין ולאחר מכן נתנו להם את הבחירה בין מנת קוקאין או כרסום saccharine (סכארין – ממתיק משקה דיאטטי פופולרי), רוב החולדות פנו לסכארין. והסם המועדף מגיע גם עם סט משלו של תופעות לוואי: במחקר מ-2011 של the School of Medicine at the University of Texas Health Science Center San Antonio, משתתפים ששתו בממוצע שני משקאות מוגזים דיאטטיים ליום במשך כתשע שנים חוו עלייה בהיקף מותניים הגדולה פי חמישה מאלה שלא שתו משקאות דיאט. למה? כאשר הגוף צורך ממתיקים מלאכותיים, המוח מתאכזב, כשלדברים המתוקים יש אפס אנרגיה להציע, והוא גורם לכם להשתוקק – ולאכול – יותר מזון (בעיקר ממתקים) לאורך כל היום, אומר גרוטו.

הפסיקו לעשן אפילו מידי פעם

"אני לא מעשן, אבל לוקח סיגריה מדי פעם". זה לא עובד ככה: או שאתה מעשן או שאינך מעשן. השפעות העישון על מערכת נשימה ועל הלב וכלי דם הן מצטברות. שיעור הנזק אמנם יהיה איטי יותר, אם אתה מעשן רק לעתים נדירות, אבל עדיין יהווה בעיה", אומרת Fernstrom. למעשה, נשים המעשנות מידי פעם – חיות עד שש שנים פחות בממוצע מאשר כאלה שאינן מעשנות כלל. למרות הדעה הרווחת, נרגילות אינן בטוחות יותר: עישון נרגילה שאורכו 45 דקות יכניס לריאותיכם את אותה כמות של עשן כמו 56 סיגריות, על פי מחקר שנערך לאחרונה ב- Journal of Nicotine and Tobacco Research.

 

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …