כך תמנעו מטעויות שכל הורה חדש עושה!

כל הורה נדון לעשות טעויות. אם אינכם מאמינים, תוכלו לנסות לחשוב על רשימת הטעויות הארוכה שהוריכם בוודאי עשו איתכם. אולם, כאשר אתם הורים חדשים ובלתי מנוסים, כמות הטעויות שתעשו, יכולה למלא כרכי ספרים רבים. אולי, אם תהיו מודעים לעשר הטעויות הנפוצות ביותר שעושים הורים אחרים, תוכלו להימנע מהן (או אפילו אולי רק לשפוט את עצמכם בחומרה מועטה יותר).

הורים חדשים – נכנסים לפאניקה מכל דבר

"היא אוכלת מעט מידי", "הוא אוכל יותר מידי", "היא ישנה המון, למה היא ישנה כל כך הרבה?", היא לא ישנה מספיק!". יש לכם המון סיבות לדאוג! למעשה, תוכלו למלא כל שעה מ-365 הימים של שנתו הראשונה של הילד בדאגות על "למה ככה?" "למה לא ככה?", "יותר מידי?", "פחות מידי?", "חם מידי?", "קר מידי?", רק שאז, לא רק שתחמיצו את כל ההנאה שמתלווה לגידול שלו, אלא גם תדביקו אותו בפאניקה שלכם ותהפכו אותו לילד עצבני ויללן.

הורים חדשים – לא נותנים לילד לבכות

כהורים חדשים, אנחנו תופשים בכי של תינוק כסימן לכך שאנחנו עושים משהו שלא כשורה ואנחנו אמורים לתקן זאת. אבל, המציאות היא שונה לגמרי: תינוק יכול להיות נקי, שבע ומטופל כהלכה, והוא בכל זאת יצרח במלוא ריאותיו, כאילו זה עתה הכאבת לו. ברוב המקרים, תינוק בוכה רק כי הוא תינוק, שום דבר מעבר לכך. אולם, במקרים של בכי המתמשך יותר משעה, המלווה בחום, פריחה, הקאה, בטן נפוחה או כל תופעה אחרת יוצאת דופן, זה הזמן להזעיק את רופא הילדים. אתם מכירים את ילדכם טוב יותר מכולם, אם יש לכם תחושה שמשהו איננו בסדר, זה הזמן להתייעץ עם הרופא.

הורים חדשים – מעירים את התינוק כדי לינוק בלילה

תינוקות יונקים אמורים (וצריכים) לישון בלילה. הדעה הרווחת היא כי חלב אם איננו סמיך ומזין מספיק כדי למלא את הכרס השמנמנה למשך כל הלילה, ולכן הורים מניקים מעירים את התינוק להנקה באמצע הלילה. אם תינוק יונק ישן, הניחו לו לישון ולכו לתפוס מעט שינה בעצמכם.

הורים חדשים – מבלבלים בין פליטה להקאה

ההבדל בין הקאה לפליטה מצוי בתדירות ולא בעוצמה, מאחר ופליטה בהחלט יכולה להתבצע בעוצמה רבה. תינוק חולה בוירוס מעיים כלשהו יקיא בתדירות של כל 30 עד 45 דקות, בעוד שלרוב, פליטה רגילה מופיעה סמוך להאכלה.

הורים חדשים – לא מתרגשים מעליית חום אצל יילוד

במהלך שלושת החודשים הראשונים לחייו של התינוק, כל עליית חום מעל ל-38 מעלות הינה מסוכנת ומחייבת תגובה מיידית. יוצא הדופן היחיד מכך, הוא 24 השעות שלאחר מתן החיסונים הראשונים. "הוא מרגיש לי חם, אתן לו תרופה להורדת חום" היא תגובה שמתאימה לגיל מבוגר יותר. לכן, אם יש לכם תחושה שהתינוק חם, מדדו לו את החום ובמידה שהטמפרטורה עולה על 38 מעלות, הזעיקו את רופא הילדים.

הורים חדשים – לא מתקינים כמו שצריך את מושב הבטיחות

כן, אנחנו יודעים שזה נראה מסובך, במיוחד כשאתה הורה חדש ולחוץ, לכן, אחרי קניית מושב בטיחות לרכב, בקשו מהורה מנוסה מבין קרוביכם או מכריכם לסייע לכם בהרכבתו וחיבורו לרכב בדרך הנכונה. אל תזלזלו, חייו של התינוק שלכם עלולים להיות תלויים בכך!

הורים חדשים – לא מייחסים חשיבות לטיפול בשיניים

הורים חדשים רבים אינם נוטים לייחס חשיבות להגיינה האוראלית, עד שזה הופך למאוחר מידי. בכל הנוגע לתחום זה, אין זמן מוקדם מידי מלפתח לילדך הרגלי בריאות שיניים נכונים. בנוסף לכך, הנה מספר טיפים נוספים: לאחר ששיניו של התינוק בקעו, אל תשכיבו אותו לישון עם בקבוק, שאריות הסוכרים המצטברות בין השיניים הצעירות עלולות להתפתח לעששת. השתמשו בפיסת גאזה לחה ונקייה כדי לנגב את החניכיים שלו עד לגיל שנה, בו יעבור להשתמש במברשת שיניים.

הורים חדשים – מזניחים את מערכת היחסים שלהם

הצטרפותו של צאצא חדש למשפחה היא מאורע משמח ומרגש, ולכן, להורים חדשים יש נטייה להתעלם מכל מה שמסביב, כולל בן הזוג. מה גם שבתקופה כזו, של לחץ, בכי תינוק וחוסר ענק שינה, כל בעיה שהייתה לכם אי פעם במערכת היחסים, צפה ומועצמת עשרות מונים בגלל המצב. חשוב מאד, לכם וגם לתינוק, שתמשיכו לטפח את הקשר הזוגי שלכם ולא תתמקדו אך ורק בו.

הורים חדשים – רבים יותר מידי (או פחות מידי) בנוכחות התינוק

מריבות תכופות מידי, כמו גם ההדחקה וההשתדלות שלא לריב יוצרים תחושות שליליות ומתחים בבית ומשפיעות גם על התינוק באופן ישיר. השתדלו לדבר על הבעיות ביניכם בצורה רגועה ושקולה, כאשר הבטן שלכם איננה "מלאה" ולא צברתם כעסים שלא יצאו החוצה.

הורים חדשים – נותנים אמון במקורות מידע הורי בלתי אמינים

הורות חדשה וטרייה היא תקופה מבולבלת, בה אתם מעט בסחרור. אנשים טובים יתנו לכם עצות רבות, חלקן טובות וחכמות, חלקן מסוכנות. השתדלו לשקול בצורה הגיונית כל עצה כזו ולברור אך ורק את האמינים מבין מקורות המידע.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …